- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
takova lehka priprava na nasilne ukonceni prodeje spalovacich motoru ... to se potom budou dit veci
Ono těch čipů asi nebude úplně tak málo, jen jich bude málo za cenu za kterou to nakupují. Automobilky mají hodně přísné podmínky a ceny na hraně rentability výrobců. Taky mají možná ta auta zbytečně složitá. Četl jsem že Tesla má jednu jednotku která řídí vše. Ostatní automobilky jich mají několik.
S čipy je to momentálně dost složité a i firmy jako AMD nebo Nvidia mají problém s dostupností.
Mladoboleslavský odborář analyzuje světový trh s polovodiči a navrhuje změny ve výrobě automobilů i v zahraničí. Tak to je jistě podnětný článek.
A nyní si prosvištíme slovní zásobu, der Engpass, úzké místo :)
<ironie> Tak si budou muset vzpomenout na časy, kdy z Jikovu nestíhali dodávat Pierburgy pro Favority. Prostě osadí hotové auto řídící jednotkou, odvezou ho na firemní parkoviště, vyjmou řídící jednotku, vloží do dalšího auta, co právě sjíždí z linky a zase celé dokola... </ironie>
V pripade mqb to zas tak jednoduche neni
Technicka... Ktera automobilka si sama nakupuje cipy? Zrovna VW si moc elektroniky sama nevyrabi... Takze pro ne tonznamena vypadek jednotek, ktere nedokaze dodavatel dodat z duvodu vypadku u subdodavatele...
A není to jedno? Výsledek je stejný, prostě nepřišly gumičky...
Není nad být závislý na dovozu :))))
Můžeme očekávat brzké zvýšení cen.
A proč se nevyrábí čipy v ČR? Aspoň ty vojenské?
Nevadi, Skodovka nikomu chybet nebude.
A vesnicani si koupi svoji vymodlenou fabii/oktavii uz jetou.
Dříve měli problémy svýrobou když chyběly púísty nebo ojnice. Dnes to nepotřebují, ale bez čipu ani ránu.