Čínu ovládl automobilový chaos

aktualizováno 
90 000 lidí zahynulo minulý rok při dopravních nehodách v Číně. Německý deník Die Welt spočítal, že je to 18krát více než v Německu. Víc aut přitom jezdí po silnicích této evropské země.

Čínská auta pro Evropu - ilustrační fotografie | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Důvodem velkého počtu tragických střetů je chaos na čínských silnicích. Motorizace asijské země raketově narůstá, čemuž se nejsou schopni Číňané přizpůsobit. Na tamních cestách si tak vzájemně překážejí řidiči aut, motocyklů a davy cyklistů.

Ke všemu se moc nedodržující pravidla. Jízda na červenou, předjíždění z obou stran a další prohřešky jsou v Číně běžným jevem, uvádí Die Welt.

Statistiky ukazují, že na Čínu připadají tři procenta veškerého světového vozového parku. Ale tamní policejní statistiky zároveň uvádějí, že podíl zesnulých při nehodách dosahuje ve světovém měřítku v Číně 7,5 procent.

Na tragické následky nehod má vliv i malá obliba bezpečnostních pásů. Používá je jen každý druhý čínský řidič.

Deník Die Welt také uvádí jako častou příčinu úmrtí jízdu na motocyklu. V Číně je registrováno asi 80 milionů jednostopých strojů, které jsou často na silnicích k vidění v roli rodinných dopravních prostředků. Řídí otec, matka sedí za ním a na klíně má dítě. Nikomu přitom nechrání hlavu helma.

Autoři:

Nejčtenější

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

První jízda novou elektrokiou: nelže o dojezdu a je příjemně normální

Kia e-Niro

Dojezd je asi jednou z nejvíce diskutovaných nevýhod elektromobilů. Situace se ale lepší a důkazem toho je i nová Kia...

Další z rubriky

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

GM bude neziskovka na elektrovozy, vydělává však na plnotučných Amerikách

Chevrolet Silverado

Aktuálně si musí šéfové automobilek často připadat jak blázni. Nabízejí auta, která jsou žádaná, dosahují rekordních...

Škoda má připravenou studii elektromobilu. Sériová verze dorazí příští rok

ŠKODA VISION iV

Na autosalon do Ženevy, který otevírá začátkem března, veze Škoda tři novinky. Ke dvěma sériovým modelům Scala a Kamiq...

Najdete na iDNES.cz