- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pro zapojení do diskuse musíte mít oprávnění diskutovat.
Tak hlavně, ze v Evropě ty dotace nemáme.
Vyhladajte si statistiku na svojvolne vznietenie elektromobilov v Chine. Pravdaze musite hladat mimo oficialnych vladnych pramenov.
Vyhladajte "TOFU DREG"
všechno okopírovaný, projíždim galerii a vidim audi rs7, porsche taycan, mclaren 720s...
Nemyslím si, že to je státními dotacemi, to ani nedává smysl při jejich konkurenčním prostředí, kde čínské automobilky i zanikají a první je nestátní BYD.
Možná bych se ptal co vše stojí za tím, že například vozy VW jsou v Číně i o více než polovinu levnější? Kolik mají marži na nás, když tam dokážou nabídnout o tolik nižší ceny?
Číňani tady prodávají auta minimálně o třetinu dráž než u sebe doma a socialistické Evropě to přijde pořád moc levné. 🙂
Ono to nebude v ceně elektromobilu jako celku, ale rozložené. Část bude v kvalitě. je třeba si počkat, jak tyhle auta budou jezdit za 5 let. Další část budou dotace a další cena baterie. Čína má o dost lepší přístup zejména ke kobaltu, který je pro výrobu baterií kritický. V součtu vyjde opravdu levné auto. Otázka zní, jestli se i za tu cenu vyplatí.