Čím odtáhnout 155 tun? Naftovým volkswagenem

aktualizováno 
Aby upoutaly na sebe pozornost neváhají automobilky sáhnout po velmi extravagantních kouscích. Loni jezdilo audi po lyžařském skokanském můstku, aby dokázalo kvality pohonu všech kol. Letos se volkswagen prohání po letištní ploše a za sebou tahá obří letadlo.

Touareg táhne obří boeing | foto: Volkswagen

S něčím podobným přišla před časem i Škodovka, když nechala létat vzduchem felicii zavěšenou na jeřábu pouze na dveřích, aby se dokázala, že jde o velmi robustní vůz.

Volkswagen nyní nabízí následující historku. Dva zaměstnanci se měli vsadit, jestli terénní touareg, který je hvězdou výrobního programu německé značky, utáhne dopravní letadlo. Normálně tuto úlohu na letištích plní těžké tahače.

V hlavních rolích se tedy na ploše nakonec doopravdy objevují Volkswagen Touareg V10 TDI, létavce reprezentuje Boeing 747 vážící 155 tun. Místem konání důkazu pro sázku je letiště 40 mil od Londýna.

Aby se vůbec síla desetiválcového turbodieselu přenesla ke kolům, bylo nutné zvýšit hmotnost touaregu. Normálně sahá maximální hmotnost plně naloženého Volkswagenu Touareg V10 TDI jen kousek za hranici dvou tun.

Ocelové pláty a koule přidají před testem další více než čtyřtunové závaží, a vůz tak před zkouškou váží celých sedm tun. Ostatní změny byly jen malé, například se přifoukala kola. Letadlo se připevnilo k vleku.

Sázku vyhrál ten ze zaměstnanců Volkswagenu, který tvrdil, že touareg letadlo utáhne. Může slavit.
Ale to se dalo čekat, jinak by se pravděpodobně automobilka tímto kouskem nepochlubila.

Autoři:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Ioniq je ideální na každodenní dojíždění. Hyundai ho zlevnil

Hyundai IONIQ Electric

Elektromobil Hyundai Ioniq již čeká na svého nástupce, přijít má na podzim. I díky tomu se nyní prodává za docela...

Další z rubriky

Na koloběžce vás kolona nezdrží. Dvoukolový seat má i tempomat

Elektrokoloběžka SEAT KickScooter

Tradiční značky už s nabídkou obyčejných aut nevystačí. Moderní doba žádá poskytnout zákazníkům něco navíc, trendem je...

VIDEO: Kutil naučil dělat starý volkswagen kotrmelce

Nizozemský mechanik naučil Golfa koulet kotrmelce

Emile Luijben z nizozemského Baarle-Nassau má rád staré stroje. A ještě radši je přetváří v něco bláznivého. Jeho...

Vídeň zastavila testy autonomních minibusů, nabourala do něj chodkyně

Autonomní mikrobusy Navya testuje vídeňský dopravní podnik.

Konsorcium auto.Bus – Seestadt už několik měsíců testuje ve Vídni provoz dvou malých minibusů bez řidiče. Jeden z nich...

Najdete na iDNES.cz