Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Česko má první „benzinku“ na vodík ve střední Evropě. Je v Neratovicích

První čerpací stanice vodíku v Česku zahájila provoz v Neratovicích. Bude u ní tankovat unikátní autobus, který bude v Neratovicích vozit cestující.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Host

6. 11. 2009 11:15
hlavní problém jsou smrduté diesely

Naftu je potřeba zdanit tolik, aby to odpovídalo smrdutosti dieselových smradláků a pak se můžeme začít bavit o sofistikovanějších technologiích, které se zatím (díky levné (málo zdaněné) smrduté naftě nevyplácí. Nafta by měla být zdaněná více než benzin a ne naopak !!!!!!

0 0
možnosti

flames828

6. 11. 2009 11:03
...

Taky do sebe večer nahážu nějaké ty vodíky...

0 0
možnosti

Host

6. 11. 2009 11:23
Re: ...

Pozor ať ti nebouchnou saze ;-D

0 0
možnosti

Host

6. 11. 2009 10:53
mělo by se co nejdříve vyjasnit, jestli jí cestou vodíku

a nebo bateriíí. Investovat do obojího se mi zdá jako plýtvání. Zvlášť když se tyto hračky platí z mých daní !

0 0
možnosti

Host

6. 11. 2009 11:22
Re: mělo by se co nejdříve vyjasnit, jestli jí cestou vodíku

Proc? Investujes 1 mld do vyskumu jednoho, 1 mld do druheho a pak zjistis co je lepsi nebo radeji investujes 3 mld do jednoho za delsi obdobi a pak zjistis, ze mozna ses mohl zamerit na to druhe, ze by to bylo lepsi

0 0
možnosti

packa1

6. 11. 2009 10:34
A hned se musi pochlubit

;-DRv

0 0
možnosti

Host

6. 11. 2009 10:05
Výroba elektrolýzou dělá vodík plně obnovitelným zdrojem !

Plně obnovitelná energie - výroba vodíku elektrolýzou.Každý zaslepený fyzik řekne, že je to nehospodárné že tam jsou ztraty.Argumenty které ale ty ztráty kompenzují:

R^

1/  Vyrábět se může v noci, když např. atomové elektrárny jedou naprázdno a energie přichází nazmar.

2/ v případě postevní čerpačky u elektrárny se může ušetřit za distribuci el. energie. Víte vůbec že 2/3 ceny za el.energii tvoří distribuce? !!!!

3/ Na co se mění ztráty? Na teplo !!!! A myslíte že teplo nepotřebujeme?

0 0
možnosti

packa1

6. 11. 2009 10:36
Re: Výroba elektrolýzou dělá vodík plně obnovitelným zdrojem !

A republika bude jezdit tankovat do Dukovan ;-DR^

Teplo potrebujem, zejmena v horkem lete ;-DR^

0 0
možnosti

Host

6. 11. 2009 9:55
nevím nevím

Ale vodík bych zrovna nenazval "protože vodík je stoprocentně obnovitelný zdroj" vzhledem k tomu že se vyrábí většinou refrakcí(nebo jak se to říká) zemního plynu. Vodík vyráběný elektrolýzou je moc drahý a skoro nikde se nevyužívá.

0 0
možnosti

Host

6. 11. 2009 11:47
Re: nevím nevím

Jestli se vyrábí z zemního plynu tak nevím proč to dělat tak složitě,když jde jednoduše jezdit rovnou busy na zemní plyn s menší úpravou naftového busu. Zemní plyn je zaveden téměř všude a náklady na čerpačku budou zlomkem čerpačky na vodík.

0 0
možnosti

Host

6. 11. 2009 9:40
Náklady na celý projekt byly tři miliony eur. Z toho milion

A to se vyplatí :-/;-D

0 0
možnosti

Host

6. 11. 2009 8:01
jo BENZÍNKU na VODÍK

hahá

0 0
možnosti

Host

6. 11. 2009 0:51
provozni naklady

provoznimi naklady se clanek podezrele moc nechlubi. Ani prumernou spotrebu na 100km neuvadi. Kdyz jsem vzal v poraz cisla 180km denne na rok, uvazovanou rocni spotrebu 6tun  a cenu 130Kc/kg,  budu radsi dal jezdit na naftu.

0 0
možnosti

Host

6. 11. 2009 6:26
Co tak si precist i clanek ...

"Luděk Janík, vedoucí oddělení vodíkových technologií výzkumného ústavu v Řeži, uvádí, že provozní náklady jsou u vodíkového autobusu asi o třetinu nižší v porovnání s dieselovým autobusem."

0 0
možnosti

Host

5. 11. 2009 21:54
PROC??

Neni jednodussi ten dodik vyrabet primo v autobusu a tankovat jen vodu .Bylo by to zarizeni cca o rozmerech 50x30cm a naklady na zarizeni 4000kc.Ano pratele je to realne v USA uz tak nekteri jedinci jezdi.:-P

0 0
možnosti

Host

5. 11. 2009 23:05
Re: PROC??

To by se šejkům asi moc nelíbilo ;-D;-):-P

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

30. dubna 2024

„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...

Analýza: EU by k zastavení ataku elektromobilů z Číny potřebovala 50% cla

30. dubna 2024

K zastavení přílivu levných elektromobilů z Číny by Evropská unie musela na dovoz těchto vozů...

Hračka do terénu CFMOTO v akci. Novinku roku jsme zkusili jako první z Česka

30. dubna 2024

Exkluzivně Největší novinka letošního roku je tady. Enduro CFMOTO 450MT jsme vyzkoušeli mezi prvními na světě....

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!