C-Max má o 25 mm delší rozvor a o 40 mm větší rozchod kol. Výjimečná zadní náprava Control Blade byla upravena, vůz dostal oproti focusu větší brzdové kotouče (ve standardu i vzadu) a změn doznalo i uložení příčného stabilizátoru. Tyto úpravy zaručují spolu s vyztuženou karosérií opravdu dobré jízdní vlastnosti.
Interiér
Interiér automobilu je zcela nový a ani vzdáleně nepřipomíná odvážně až futuristicky řešený interiér focusu. Provedením a zejména pak výdechy ventilace připomíná interiér vozů koncernu Volkswagen. Vlastně už po otevření dveří jako by na člověka dýchla pověstná solidnost německého zpracování. Čím se interiér C-Maxu od koncernových automobilů liší, je umístění řadicí páky přímo v přístrojové desce. Toto řešení zaručuje větší pohodlí řidiče při změně rychlostních stupňů i vyšší bezpečnost posádky.
Přístrojovou desku "oživuje" leštěný hliník, který nalezneme nejen na čtyřramenném volantu, ale i na středovém tunelu, kličkách dveří nebo obroučkách samotných přístrojů. Spolu s kvalitními plasty a pohodlnými sedadly s dobrým bočním vedením toto řešení vyvolává pocit komfortu vozů vyšší střední třídy. Ve výbavě Trend a Ghia jej ještě podtrhuje elektricky ovládaná parkovací brzda.
Tou je překlopení prostředního sedáku dozadu, tedy do kufru a následné posunutí zadních sedadel ještě více dozadu. Tím vznikne nejen větší prostor pro nohy (o 100 mm), ale i větší boční prostor (o 60 mm), protože sedadla se při posunu vzad zároveň přesunou více doprostřed. Tímto flexibilním systémem jsou standardně vybavovány varianty Trend a Ghia.
Zavazadlový prostor nabízí v základním uspořádání objem 550 litrů. Sklopením nebo jednoduchým vyjmutím zadních sedaček jej lze rozšířit až na 1620 litrů. Demontáž sedadel trvá doslova pár sekund a vznikne tak nákladový prostor se zcela rovnou podlahou.
Motory
V současné době jsou nabízeny tři pohonné jednotky - jeden zážehový agregát a dva přeplňované vznětové motory, které Ford vyvíjel společně s PSA (Peugeot, Citroën). Zážehový šestnáctiventilový motor o objemu 1,8 litru vychází z agregátu použitého u modelu Mondeo. Dosahuje výkonu 88 kW (120 k) při 6000 ot/min. a maximálního točivého momentu 165 Nm při 4000 ot/min.
C-Max s tímto motorem zrychluje z 0 na 100 km/h za 10,8 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 193 km/h. Kombinovaná spotřeba udávaná výrobcem je přitom těsně nad sedmi litry na sto kilometrů jízdy.
Celohliníkový vznětový agregát o objemu 1,6 litru disponuje výkonem 80 kW (109 k) při 4000 ot/min. a dosahuje maximálního točivého momentu 240 Nm při 1750 ot/min. Vůz s "šestnáctistovkou" pod kapotou pokoří hranici 185 km/h a z 0 na 100 km/h dokáže zrychlit za 11,3 sekundy. Průměrně si řekne podle údajů výrobce o 4,9 litru nafty na 100 kilometrů.
Silnější turbodiesel má objem dva litry, dosahuje výkonu 100 kW (136 k) při 4000 ot/min. a výborného maximálního točivého momentu 320 Nm dosáhne při 2000 ot.min. Z 0 na 100 km/h C-Max 2.0 TDCi zrychluje za 9,6 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 200 km/h. Kombinovaná spotřeba je v případě tohoto motoru podle údajů výrobce 5,6 litru nafty na 100 km.
Poslední jmenovaný agregát je kombinován se šestistupňovou manuální převodovkou, zatímco oba slabší motory se dodávají s manuální pětistupňovou převodovku. Bez zajímavosti není ani skutečnost, že během několika měsíců budou vznětové pohonné jednotky dodávané do Focusu C-Max vybavovány filtry pevných částic.
Bezpečnost
Cena Fordu Focus C-Max ještě nebyla stanovena.
Jako u každého automobilu, i u C-Maxu je základním ochranným prvkem pevný skelet karoserie. Její součástí jsou i výztuhy, které mají za úkol odvádět energii nárazu mimo prostor pro cestující. Aktivní bezpečnost zvyšují elektronické systémy zahrnuté do komplexu IPS (Intelligent Protection System) - protiblokovací systém brzd ABS, brzdový asistent a na přání dodávaný systém ESP, který v případě potřeby zasahuje do činnosti brzd a motoru tak, aby se vůz v kritické situaci stabilizoval.
Do systému IPS patří i prvky pasivní bezpečnosti, především velkoobjemové čelní a boční airbagy a průběžné hlavové airbagy, které po naplnění kryjí prostor oken od A až k C sloupku karoserie.
Závěrem
Mezi konkurenty Focusu C-Max patří například Renault Scénic nebo Volkswagen Touran. Renault je známý svými odvážnými tvary, zatímco Volkswagen charakterizuje konzervativní design. Ford jde jak se říká "zlatou střední cestou" a nabízí zákazníkům automobil na jehož karosérii nenajdeme žádné designérské výstřelky a při tom ji rozhodně nemůžeme označit jako konzervativní nebo snad nudnou.
Mezi konkurenty Focusu C-Max patří například Renault Scénic nebo Volkswagen Touran. |
Jako u každého automobilu, i u C-Maxu je základním ochranným prvkem pevný skelet karoserie. |
Podvozek C-Maxu vychází z "klasického" Focusu, ale prošel modernizací. |
Na karosérii nenajdeme žádné designérské výstřelky, ale rozhodně ji nemůžeme označit jako konzervativní nebo snad nudnou. |
Aktivní bezpečnost zvyšují elektronické systémy zahrnuté do komplexu IPS (Intelligent Protection System) - protiblokovací systém brzd ABS, brzdový asistent a na přání dodávaný systém ESP. |
Nový Focus C-Max má se známým modelem automobilky Ford společného více než jen jméno. Hlavní devizou Focusu jsou jízdní vlastnosti, které se v případě C-Maxu podařilo ještě vylepšit. |
Interiér automobilu je zcela nový a ani vzdáleně nepřipomíná odvážně až futuristicky řešený interiér focusu. |
Přístrojová deska připomíná provedením a zejména pak výdechy ventilace interiér vozů koncernu Volkswagen. |
Pětimístný vůz má druhou řadu sedadel dělenou v poměru 40:20:40. |
Posunutím zadních sedadel vznikne nejen větší prostor pro nohy (o 100 mm), ale i větší boční prostor (o 60 mm), protože sedadla se při posunu vzad zároveň přesunou více doprostřed. |
Vůz může být vybaven i vnějšími zpětnými zrcátky s integrovaným směrovým světlem. |
Ve výbavě Trend a Ghia je také elektricky ovládaná parkovací brzda. |
Za příplatek je možné získat DVD přehrávač Visteon. |