- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Uz to tam vidim, plastovy domecek = kurvitko, co praske 5x za jinak normalni zivotnost vozu
To vymyslel zas nějaký lumen. Kontrola brzdových destiček a kotoučů je otázka minut a nic se nemusí seřizovat, kdežto bubny jsou náchylné jak na poruchy, tak potřebují častější kontrolu, která nějaký ten čas zabere.
Dobře navržený elektromobil brzdí motorem i když má řidič navolenou nízkou míru rekuperace, a klasické brzdy se použijí až když brzdná síla elektromotoru nestačí.
I špatně navržený elektromobil rekuperačně brzdí, protože musí - nemá spojku,motor je tedy stále propojený s koly a ve funkci generátoru by na něm bylo tak vysoké napětí, že by to zničilo elektroniku regulátoru. Proto musí být motor (generátor) více či méně zatížen a vzniklá energie je převáděna do baterie. Problém nastává, pokud je baterie zcela plná,jak se zmiňuje v článku - holt kdo bydlí na vysokém kopci, neměl by odjíždět se 100% :-)
No, bude to mít jednu nespornou výhodu, nebude hrozit zvlnění kotoučů.
Jako nevýhodu tedy vidím omezenou plochu chlazení, protože u klasických dvojitých kotoučů máte dvě plně chlazené vnější plochy, bubny mají jen jednu plně chlazenou vnější plochu. Dalším problémem může být, že stav opotřebení, případně úniku kapaliny kolem pístků vidíte z větší části i bez demontáže, minimálně 2x do roka při výměně kol. Bubny jsou "black box", dokud je nerozděláte, nic nevidíte. No a pak samozřejmě kotoučové brzdy jsou po celou životnost destiček, např. 60 tis. km teoreticky bezúdržbové (já si tedy každý rok srážím hrany), ale bubny právě kvůli prachu musíte každých cca min. 20 tis km vyčistit, jinak hůř brzdí.
Navíc tedy asi u většiny aut mají zadní prasátka bubnů 3x nižší životnost, než přední pístky, ale to je asi do značné míry dáno primitivní konstrukcí, kdy není zaručena kolmost tlakové síly na pístek a ten je prostě vyviklán.
A pak zafouká nad řepkovým polem v květu nebo Saharou vítr a pevných částic bude za minutu v ozduší o několik řádů víc jak ze všech aut za několik let. Jsou to šašci.
Ono asi taky záleží na chemickém složení těch částic
no a po brzdách přijdou na řadu loukoťová dřevěná okovaná kola , která nahradí neekologické pneumatiky
Okovaná? Myslete zeleně a hlavně progresivně ... jasně že čistě dřevěná. Stejně to bude jen pro pár vyvolených. Ostatní budou mít zákaz vycestování z obce, tak k čemu dopravní prostředek.
A co podrážky bot těch tisíců lidí, kteří chodí pěšky po městě, to nevytváří žádné polétavé částice?
A nejhorsi jsou ti co skrondaji
Pamatuji se, že pár zákazníků ohrnovalo nos, když si přebírali nové auto a ono mělo vzadu bubny.
Jako nevím ale mě kotoučové brzdy přijdou daleko jednodušší než bubnové. A když buben zarezne to je pak radost. Kolegové ve služebáku zatahují brzdu i na rovině co jim síla stačí a kolikrát se mi stalo že auto bylo zablokované. Jednou jsme museli sundat i kolo a bouchnout do toho kladivem aby se to odtrhlo jinak bychom ty kola nepovolili. A když začne téct prasítko tak to je taky super.
Co máte za služebák, že má bubnové brzdy?