Diskuze

Velké sólo pro čtyři bubny. „Středověká“ technologie chystá comeback

Staré hity se v nové podobě vrací do hitparád. To je i případ bubnových brzd, které mají pomoci snížit polétavé částice, ale také ušetřit výrobní náklady. V souvislosti s elektromobilitou je prý čeká velká kariéra, když se po zadních kolech mají objevit i na těch předních.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Uz to tam vidim, plastovy domecek = kurvitko, co praske 5x za jinak normalni zivotnost vozu

0 0
možnosti
Foto

To vymyslel zas nějaký lumen. Kontrola brzdových destiček a kotoučů je otázka minut a nic se nemusí seřizovat, kdežto bubny jsou náchylné jak na poruchy, tak potřebují častější kontrolu, která nějaký ten čas zabere.

1 0
možnosti

V25í34t 94O25ž62a13n93a

26. 11. 2021 7:31

Dobře navržený elektromobil brzdí motorem i když má řidič navolenou nízkou míru rekuperace, a klasické brzdy se použijí až když brzdná síla elektromotoru nestačí.

2 0
možnosti

I špatně navržený elektromobil rekuperačně brzdí, protože musí - nemá spojku,motor je tedy stále propojený s koly a ve funkci generátoru by na něm bylo tak vysoké napětí, že by to zničilo elektroniku regulátoru. Proto musí být motor (generátor) více či méně zatížen a vzniklá energie je převáděna do baterie. Problém nastává, pokud je baterie zcela plná,jak se zmiňuje v článku - holt kdo bydlí na vysokém kopci, neměl by odjíždět se 100% :-)

0 1
možnosti

No, bude to mít jednu nespornou výhodu, nebude hrozit zvlnění kotoučů. ;-D

Jako nevýhodu tedy vidím omezenou plochu chlazení, protože u klasických dvojitých kotoučů máte dvě plně chlazené vnější plochy, bubny mají jen jednu plně chlazenou vnější plochu. Dalším problémem může být, že stav opotřebení, případně úniku kapaliny kolem pístků vidíte z větší části i bez demontáže, minimálně 2x do roka při výměně kol. Bubny jsou "black box", dokud je nerozděláte, nic nevidíte. No a pak samozřejmě kotoučové brzdy jsou po celou životnost destiček, např. 60 tis. km teoreticky bezúdržbové (já si tedy každý rok srážím hrany), ale bubny právě kvůli prachu musíte každých cca min. 20 tis km vyčistit, jinak hůř brzdí.

2 0
možnosti

Navíc tedy asi u většiny aut mají zadní prasátka bubnů 3x nižší životnost, než přední pístky, ale to je asi do značné míry dáno primitivní konstrukcí, kdy není zaručena kolmost tlakové síly na pístek a ten je prostě vyviklán.

0 0
možnosti

A pak zafouká nad řepkovým polem v květu nebo Saharou vítr a pevných částic bude za minutu v ozduší o několik řádů víc jak ze všech aut za několik let. Jsou to šašci.:-P

2 7
možnosti

J18a58n 34P94a80ř52í78z47e11k

25. 11. 2021 21:24

Ono asi taky záleží na chemickém složení těch částic

5 0
možnosti

no a po brzdách přijdou na řadu loukoťová dřevěná okovaná kola , která nahradí neekologické pneumatiky

8 0
možnosti

L63u62k44á74š 41K27m92e31n30t

25. 11. 2021 21:08

Okovaná? Myslete zeleně a hlavně progresivně ... jasně že čistě dřevěná. Stejně to bude jen pro pár vyvolených. Ostatní budou mít zákaz vycestování z obce, tak k čemu dopravní prostředek.

0 0
možnosti

A co podrážky bot těch tisíců lidí, kteří chodí pěšky po městě, to nevytváří žádné polétavé částice?

5 0
možnosti

A nejhorsi jsou ti co skrondaji :-)

4 0
možnosti

Pamatuji se, že pár zákazníků ohrnovalo nos, když si přebírali nové auto a ono mělo vzadu bubny.

0 0
možnosti

Oni nevěděli co kupují?

2 0
možnosti

Jako nevím ale mě kotoučové brzdy přijdou daleko jednodušší než bubnové. A když buben zarezne to je pak radost. Kolegové ve služebáku zatahují brzdu i na rovině co jim síla stačí a kolikrát se mi stalo že auto bylo zablokované. Jednou jsme museli sundat i kolo a bouchnout do toho kladivem aby se to odtrhlo jinak bychom ty kola nepovolili. A když začne téct prasítko tak to je taky super.

10 0
možnosti
Foto

Co máte za služebák, že má bubnové brzdy?

0 0
možnosti