BMW řady 1 (E87) | foto: BMW

První BMW 1: skvělé svezení, ale taky rez a trampoty s hledáním hezkého kusu

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Svého času nejlevnější BMW už brzy oslaví dvacet let. První generace řady 1 byla ve výrobě od roku 2004 až do roku 2013, kdy ještě dobíhala montáž kupé a kabrioletů. Celkem byly v nabídce čtyři verze: třídveřový a pětidveřový hatchback, kupé a kabriolet.

Dnes toto auto koupíte už od nějakých 50 tisíc korun, za sto tisíc se dá sehnat celkem slušný kus. Okolo 150 tisíc korun se dá sehnat vůz z posledních let výroby a s rozumným nájezdem. To je však řeč o těch běžných verzích, vrcholné motorizace se šestiválci jsou výrazně dražší. Provedení 130i se obvykle prodává za 250 tisíc, 135i klidně pořád za půl milionu. A speciální 1M Coupé stojí i přes milion.

Jelikož už je nejstarším kusům přes patnáct let, tak je potřeba smířit se s tím, že nejexponovanější místa budou napadena korozí, zejména pak kapota, lemy blatníků a u některých hodně vytěžovaných aut i prahy. Koroze se může vyskytovat i na pátých dveřích, v horším stavu už bývá i podvozek.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se