BMW 4 Convertible

BMW 4 Convertible | foto: BMW

Nové BMW 4 kabriolet je pořádný cvalík. Oproti kupé přibral 230 kilo

  • 1
Krátce po veřejném představení nového čtyřkového kupé ukázalo BMW, alespoň virtuálně, i podobu čtyřkového kabrioletu. S kovovou skládací střechou vypadá novinka dobře, papírové výkony jsou zajímavé, ale vyztužení karoserie výrazně zvedlo hmotnost auta.

V nové generaci trojkové řady (kódové označení F30) BMW se už kupé a kabrioletu přímo nedočkáme. Pro tyto dva modely si v Mnichově vymysleli zcela novou čtyřkovou řadu s kódovým označením F32. Čtyřkové modely jsou však těm trojkovým blízce příbuzné. Interiér je skoro stejný, technika taktéž, jen karoserie prošla výraznějšími změnami. Ani rozměry modelů nejsou zcela shodné, stejný je jen rozvor.

Jako první BMW představilo před prázdninami kupé, které pak veřejnosti ukázalo na vlastní oči na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu. Nyní přišel na řadu kabriolet označený v originále jako BMW 4 Convertible. Veřejnou premiéru bude mít novinka v listopadu na autosalonu v Los Angeles a do prodeje se dostane příští rok na jaře. Kupé se začíná prodávat na některých trzích právě v těchto dnech.

Z praktického hlediska je použitá kovová skládací střecha jistě dobrou volbou. Kabriolet tak bude pohodlně použitelný celoročně a kovová střecha je proti látkové jistě odolnější proti vandalům. Autu to sluší se střechou i bez ní. Na druhou stranu mnoho výrobců se od kovových skládacích střech opět navrací k plátěným. Jsou lehčí a tak nějak k pravému kabrioletu patří.

Oproti kupé se design novinky zásadně nezměnil. S nataženou střechou je kabriolet oproti kupé méně dynamický, což je důsledek jinak zakončeného napojení střechy na víko zavazadelníku. Rozdíl však není nikterak výrazně markantní. Se staženou střechou je nový kabriolet vyložený elegán se zcela čistou linií pontonu. Samotnou střechu lze sklápět i za jízdy, ale jen do rychlosti 18 kilometrů za hodinu. Celý proces pak proběhne za velmi dobrých 20 sekund.

BMW 4 Convertible

Rozměry obou příbuzných jsou stejné, liší se jen výška. Kabriolet je o dva centimetry vyšší než kupé (4,64 x 1,82 x 1,38 metru, rozvor má hodnotu 2,81 metru). Mezigeneračně oproti trojkovému kabrioletu řady E93 narostla novinka ve všech směrech. Možná podstatnější je však hmotnost nového kabrioletu. V případě slabšího benzinového agregátu 428i s manuální převodovkou přibral kabriolet oproti kupé výrazných 230 kilogramů. To má samozřejmě vliv na jedné straně na bezpečnost, na druhé však zhoršuje dynamiku.

Ta se v případě zmíněné motorizace zhoršila ve sprintu na stovku o půl sekundy z 5,9 na 6,4 sekundy. Maximální rychlost je shodná, a to obligátních 250 kilometrů za hodinu. Kabriolet je ve sprintu pomalejší i u současného nejsilnějšího modelu 435i, ale zde je rozdíl už jen dvě desetiny sekundy (5,6 a 5,4 sekundy).

BMW 4 Convertible

BMW zatím pro kabriolet vybralo tři základní motory. Vedle uvedených 428i a 435i to bude ještě základní dieselová varianta 420d. Diesel nabídne 135 kW, benzinové verze s dvojicí turbodmychadel pak 180 a 225 kW. Dodejme, že jen u dieselu sedí objem s označením modelu, je to dvoulitr. Slabší benzinový motor má čtyři válce a taktéž objem dva litry, silnější 435i je šestiválec, ale objem má hodnotu tři litry.

Standardem bude u všech verzí manuální šestistupňová převodovka a pohon zadních kol. Za automatickou převodovku se bude připlácet, a to i u nejsilnější verze. Pohon všech kol bude dostupný pro jednotlivé motorizace postupně, nejprve si ho zákazníci budou moci objednat s modelem 428i. V případě základních verzí je uváděná spotřeba velmi optimistická, podle výrobce si diesel řekne o 5,1 litru nafty na 100 kilometrů, čtyřválcový benzin pak 6,8 litru a nejsilnější benzinový šestiválec 8,1 litru.

BMW 4 Convertible

Stejně jako u kupé je interiér striktně čtyřmístný, což je také největší odlišnost od trojkových příbuzných sedanu a kombi. Zavazadelník je logicky poměrně skromný. Se staženou střechou se do něj vejde 220 litrů nákladu, s nataženou střechou je to výrazně lepší, vejde se do něj 370 litrů nákladu. Díky kovové střeše by se měla posádka těšit z mnohem lepší zvukové pohody. V případě stažené střechy pak bude pasažéry za krkem ovívat teplý vzduch rozvedený sedačkami.

České ceny kabrioletu ještě neznáme. Podle již zveřejněného německého ceníku je zhruba o 7 000 eur dražší než kupé. Z toho pak můžeme odhadnout, že základní verze 420d by mohla v základním provedení stát přibližně 1 170 000 korun, kupé se stejným motorem totiž v Česku začíná těsně pod hranicí jednoho milionu korun.