Postavit MPV už si BMW zkusilo na modelech 5 GT a 3 GT, u kterých prostorný interiér s variabilními sedačkami obalili liftbackovou karoserií posazenou na technice tradičních řad 7 a 3. "Dvojka" už je však MPV se vším všudy, má bachratou karoserii a pro BMW netradiční pohon předních kol. Nejvíc bude konkurovat Mercedesu třídy B.
V označení modelů dělá BMW trochu zmatky. Do řady 2 totiž patří také kupé a chystané kabrio, ale ty vycházejí z řady 1 s tradiční architekturou s motorem vepředu a pohonem zadních kol. To Active Tourer je úplně jiné auto. BMW na něm představuje novou platformu z vysokopevnostní oceli, kterou využijí i další chystané modely. Přední náprava je typu McPherson, zadní víceprvková. Zajímavé je použití elektrohydraulického posilovače řízení.
Novinka je dlouhá 434 centimetrů, vysoká 155 cm a široká 180 cm, rozvor je 267 cm. Na mohutné tělo se designérům podařilo nenásilně přidat typické prvky mnichovských aut.
Urostlý pětidveřový hatchback usedlých tvarů a proporcí má pětimístnou kabinu. BMW vyzdvihuje, že se vepředu sedí ve stylu MPV výš než v tradičních modelech. Sedadla zadní řady jsou dělená na tři díly (40:20:40). Každý je samostatně posuvný a má opěradlo s nastavitelným sklonem. Do kufru se vejde 468 až 1 510 litrů nákladu. Za příplatek bude sklopné opěradlo spolujezdce. Podle neoficiálních zpráv se plánuje ještě sedmimístné provedení. Pro otvírání kufru bude stačit mávnout špičkou nohy pod zadním nárazníkem.
Mercedesům tříd A a B se také zpočátku divili. I druhý německý zastánce ortodoxních aut s pohonem zadních kol přidělil svým rodinně zaměřeným modelům pohon přední nápravy. A ujalo se to tak, že zrovna třída B patří k nejžádanějším.
Pro začátek bude pro exota v nabídce BMW na výběr ze tří motorů. Všechny jsou přeplňované, uložené vepředu napříč, mají přímé vstřikování paliva a splňují ekonormu Euro 6, která vstoupí v platnost letos v září.
Provedení 218i je základní nabídkou, pod kapotou bude mít benzinový tříválec 1,5 litru s výkonem 136 koní a 220 točivými newtonmetry, který se nedávno představil pod v novém Mini. Motor má pro vyhlazení nerovnoměrného běhu speciální závaží na setrvačníku.
Verze 225i dostane dvoulitrový zážehový čtyřválec s přeplňováním, který má 231 koní a 350 Nm. K mání bude výhradně s osmistupňovým automatem. Jediný turbodiesel ve startovací nabídce dostane verze 218d, s dvoulitrovým čtyřválcem 150 koní a 330 Nm.
Na podzim se chystá provedení s pohonem všech kol (první s motorem uloženým napříč) a také sportovní "M paket".
Samozřejmostí jsou všemožné asistenty, třeba adaptivní tempomat nebo pomocník pro jízdu v koloně, který v případě nepozornosti řidiče nejen umí sám brzdit, ale také zasáhne do řízení. Nechybí komunikační centrum iDrive, barevný head-up displej a další rozmazlovadla, třeba sportovně tvarované sedačky.