Kompletace trakčních baterií pro elektromobily koncernu VW v Mladé Boleslavi | foto: Škoda Auto

Fabrika na baterie elektroškodovek připomíná laboratoř. Dělník se musí vybít

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Před nástupem do práce je třeba se vybít. A to doslova. Každý, kdo v novém provozu na kompletaci baterií pro elektromobily v srdci továrny Škoda v Mladé Boleslavi pracuje, má výhradně bavlněné oblečení a speciální boty s vodivou podrážkou, které se poznají podle cedulky se žlutým kolečkem.

Elektrostatický náboj by mohl poškodit řídicí jednotky baterie, které zde od tohoto týdne naplno vyrábějí.

Škoda ve svém hlavním výrobním závodě oficiálně zahájila kompletaci baterií do elektromobilů. České automobilce a dalším značkám koncernu Volkswagen jich bude dodávat víc než čtvrt milionu kusů ročně. Mladoboleslavský závod automobilky je aktuálně jediným výrobním místem bateriových systémů pro platformu elektrických vozů MEB koncernu v Evropě (kromě Německa – Braunschweig).

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se

Elektromobil