- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Super. Myslím, že první uplatnění to najde v logistických centrech. Kontejnery přistavují speciální tahače, které pracují nárazově, většinou v noci. Vzhledem k tomu, že jde o samé posunování na krátké vzdálenosti při nízké rychlosti,na uzavřeném okruhu, tak se takové automaty přímo nabízejí. Kromě toho, ty tahače vytvářejí díky neustálému pojíždění při špatných rozptylových podmínkách lokální smogovou kalamitu. To by úplně odpadlo.
Německý ministr financí Peter Altmaier aktuálně mluvil na konferenci o umělé inteligenci. Účastnili se jí také zástupci automobilek Volkswagen a Daimler, na kterých Altmaier nenechal nit suchou.
Herbert Diess (Volkswagen) a Dieter Zetsche (Daimler) si vyslechli doslova toto: "Opravdu by mě zajímalo, kdy vy pane Zetsche, nebo vy pane Diessi, nebo pan Krüger z BMW, budete schopni vyrobit elektrické auto, které je z poloviny tak sexy jako Tesla?"
Ještě jste zapomněl citovat Boba Lutze. To je taky známý expert.
To si děláte na Idnes srandu? Reklama ve 20 s videu po 10 sekundách?
Elektronakladak ujede 200km, E6 nakladak okolo 1100, s trochou lehke nohy temer 1300...
No, aspon ze EU befel to zmeni:)
Třeba Praha je tak móc velká, že když náklaďák ze skladu někde na desátém kilometru D1 vyrazí rozvážet zboží do pražských obchodů, tak najede minimálně tisíc kilometrů za den. To prostě elektromobily nemůžou nikdy zastat.
Už aby to bylo. Fakt nechci, aby moje děti a vnuci museli dýchat stejný sajrajty, jako zdejší kamioňáci nutí dýchat mě. Holt budete jít muset zametat ulice, vaše "práce" končí.
Nekupujte tolik zbytečných produktů. Nebudou se prodávat, nebudou se převážet.
Vypusťte to do kteréhokoliv města v ČR v páteční odpolední špičce. Se z toho po-kaká, auto bez řidiče.
To si myslíte. Stačí, aby vedle toho jeli policajti a pokakají se všichni "normální" řidiči, kteří nedodrží rozestup/vjedou do křižovatky, aniž by měli možnost ji opustit/přejedou plnou čáru/ překročí povolenou rychlost o 15 % / zaparkují blíž něž x metrů od křižovatky/přechodu....
... ona spousta "malých" přestupků řidičům projde, protože se ostatní prostě přizpůsobí a nedělají z toho problém. A nejlepší v drobném porušování jsou právě ti profesionální řidiči, takže lobby dopravců zatím tlačila na policii spíš aby byla shovívavá.
S příchodem robotických aut bude požadavek lobby dopravců úplně jiný. "Naše auta tady musí úplně zbytečně mírně zpomalit, protože dobrému výhledu brání o 40 cm nelegálně zaparkované auto - policie, koukej to vyřešit".
By me zajimalo jak to je programovany napr. kdyz v zime jede z kopce a prijde uklouzanej usek na kterym nezastavite. Pusti to do strane nebo smete auta v protismeru?
Nebo naopak. V zime u nas kdyz je uklouzano kazdou chvili nejakej neumel v kopci zastavi a nedokaze se rozjet. Pak stojej vsichni. Nastesti tam je po par metrech vzdy bedna s drti na podhozeni pod kola. Kdo podhodi tomu autu bez ridice aby se opet rozjelo? Nebo kdo nasadi retezy?
A takovych a podobnych situaci muze nastat mraky. Tohle nez se jeste doresi tak utece sakra vody.
A to nemluve o srandistech kdyz daj nekam z recese zakaz vjezdu nakladnich vozidel
No nejdřív se to prostě rozšíří v příznivějších podmínkách. Třeba v rovinatých krajích.
Tady je dobře vidět, ve kterých částech světa probíhá technologický pokrok. díky respekt vám.
Pobavilo jakou zdrcující rychlostí to odjelo a taky že nakládat to musí jouda ručně 樂 ono je fajn mít operátora několik stovek kilometrů daleko, ale naprosto každý zná situace, kdy se mu nechce odemknout mobil, počítač se rozhodne aktualizovat v nejlepší chvíli a a nebo se rovnou kousne. GPS vás s klidným svědomím že nedo slepé ulice a nebo vám radí otočit se na dálnici. Začne sněžit a vaše auto najednou začne panikařit, jelikož má senzory pokryté ledem a tak vyřadí všechny asistenty z provozu. Já se jen směju jak to budou odtahová, kdo jiný než lidi.
Spolehlivost postupně vzroste. Také pamatuji na dobu, kdy nám embéčko nechtělo startovat. Ta doba je pryč.
Fotka toho nosiča drevených klád pekne ukazuje, že je to celé len marketing. Kto niekedy videl ako sa ťaží drevo a zváža na pílu, tomu musí byť jasné, že vozítko s malou svetlou výškou určené vyslovene na úplne rovné a asfaltové cesty, takúto úlohu nezvládne. Vzhľadom na to, že sú na trhu firmy, ktoré autonómnu technológiu testujú desiatky rokov, je trochu podivné, že sa niekde vynorí švédsky startup, ktorý za dva roky postaví niečo funkčné. Asi nie, skor reklama na DB Schenker aký sú pokrokový... O prácu vodičov by som sa nebál, nakoľko na trase Praha-Brno na D1 nefunguje a ani nemože fungovať žiaden algoritmus...
zbytečné obavy, algoritmy jsou dávno hotové, akorát chybí legislativa. Až bude, tak do 10 let řidiče v kamionu neuvidíte.