ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Škoda Auto

Přestavba Škody na elektromobilitu omezí výrobu, varuje odborář

  • 64
Projekt Trinity, tedy přechod továren koncernu Volkswagen na výrobu vozů s elektrickým pohonem, se v případě automobilky Škoda neobejde bez zásadního omezení výroby. V rozhovoru pro aktuální vydání týdeníku Škodovácký odborář to řekl předseda podnikové rady Jaroslav Povšík.

Na předělání továren na výrobu vozů s elektrickým pohonem, projektu Trinity, se podílí celý koncern Volskwagen. Přesný scénář přestavby závodů automobilky Škoda zatím jasný není. Podle Povšíka bude nutné hlídat počet zaměstnanců, aby nenastalo hromadné propouštění. I z toho důvodu chce být každý týden v kontaktu s předsedkyní Rady zaměstnanců Volkswagen, Danielou Cavallovou, se kterou hodlá řešit všechny potřebné záležitosti v předstihu.

Fabrika na baterie elektroškodovek připomíná laboratoř. Dělník se musí vybít

„Protože tak složitou situaci, která nás čeká, nikdo z nás ještě nezažil,“ říká Povšík. „Předělání našich továren na kompletní e-mobilitu znamená všechna zařízení demontovat, odvézt. Změřit všechny stávající budovy z hlediska vhodnosti, nosnosti, funkčnosti, a případně je nahradit.“ Dalším kritickým momentem údajně budou komponenty pro výrobu elektromobilů, jejich přerozdělení v koncernu Volkswagen a přidělení Gigafactory, tedy velké továrny na baterie, která by mohla v Česku vzniknout.

Jaroslav Povšík, předseda Podnikové rady Odborů KOVO

Škoda po Německu druhá v Evropě

Škoda Auto již zahájila ve svém hlavním výrobním závodě výrobu bateriových systémů pro plně elektrické vozy. Mladoboleslavský hlavní závod automobilky je tak jediným výrobním místem bateriových systémů pro platformu elektrických vozů MEB koncernu v Evropě kromě Německa (čtěte zde).

Škoda do výrobní linky investovala 130 milionů eur (asi 3,2 miliardy Kč). V budoucnu se zde ročně vyrobí až 250 000 bateriových systémů ročně. Škoda Auto vyrábí v Mladé Boleslavi navíc ještě další elektrokomponenty. Od podzimu 2019 zde vznikají vysokonapěťové trakční baterie, které se používají v modelech Superb iV, Octavia iV a ve vozech s plug-in hybridním pohonem dalších koncernových značek.

Malé elektromobily Škody a VW poprvé oficiálně. Vyrobí je ve Španělsku

Do roku 2030 automobilka počítá s tím, že zvýší podíl prodejů čistě bateriových elektromobilů v Evropě na 50 až 70 procent, v závislosti na vývoji trhu. Za tímto účelem bude firma v příštích letech pokračovat v elektrifikaci svého modelového portfolia. Do roku 2030 se nabídka rozšíří nejméně o tři další čisté elektromobily, které budou cenově a velikostí pod úrovní modelu Enyaq iV.

,

Elektromobil