Volant je stále středobodem auta. Řízení není vždy požitkem, tu bezprostřednost ovládání auta dnes ředí různé posilovače a asistenční systémy. Posadit se za volant a vést svůj vůz je však stále rituálem a symbolem svobody pohybu.
A právě volant možná čeká posledních deset až patnáct let života. Auta totiž degenerují do prostředků umožňujících pohyb a řidič je vlastně jejich nejslabším článkem. A protože se auta bez řidičů řízená počítači už dnes prohánějí po silnicích, byť zatím jen v testovacím provozu, nastane doba, kdy řízení převezmou. Řidič bude na obtíž a nebude ani důvod nabízet mu do rukou volant.
Do roku 2025 automobily změní svoji koncepci, předpovídá pro Detroit News Han Hendriks z vedení amerického mamuta vyrábějícího díly pro autoprůmysl Johnson Controls. A protože má firma i vlastní vývojová centra pracující pro automobilky, ví, co se chystá.
Interiér auta bude jednou spíš místem odpočinku při cestování a volant tam podle Hendrikse nebude. Johnson Controls dodává automobilkám třeba komplety automobilových desek, takže vysoký manažer jen tak nebájí.
Koncept Mercedes F 200 z roku 1996
"Po roce 2025 bude mít volant stále okrajovější roli v interiérech aut," popisuje Hendriks. "Pro ovládání auta s automatizovaným řízením už nebude třeba přístrojový panel," pokračuje a předpovídá, že i samotný řidič ztratí svou funkci.
Interiér vozu se stane místem, do kterého řidič nastoupí a nebude nic dělat. Hendriks prozrazuje, že Johnson Controls už přemýšlí, jak se s novým pojetím automobilismu vypořádat. A začíná dělat výzkumy s řidiči z Evropy, Číny a severní Ameriky, s kterými vizionáři diskutují o samořídících autech.