Limuzína naruby. Řidič má volant vzadu a honorace sedí vpředu

aktualizováno 
Dubajský úpravce aut se rozhodl pro neobvyklou kreaci. Přestavěl zcela nový Nissan Patrol tak, že řidič sedí na zadním sedadle a pasažéři si užívají pohled na cestu z první řady. Minimálně na křižovatkách musí auto bez volantu na palubní desce budit velkou pozornost.

Nissan Patrol v úpravě King of Customs | foto: Facebook King of Customs

Řídit auto ze zadního sedadla není nic nového. Možná si vzpomenete na známou scénu z komediální filmové série Policejní akademie. Vytáhlý policista Hightower se chtěl nasoukat za volant Hondy Civic z roku 1978, jenže se nevešel, a tak vyhodil přední sedadlo a jal se řídit auto ze zadní sedačky.

Fotogalerie

Dubajská kreace tunera King of Custom známou filmovou scénu připomíná. Jeho Nissan Patrol se také řídí ze zadní sedačky. Důvodem však nebyl malý prostor pro nějakého vytáhlého řidiče, ale spíše zajímavý pocit pro posádku. A dalším důvodem asi byla i snaha zaujmout, přece jen v Dubaji je z aut k vidění vše možné včetně těch nejluxusnějších vozů. Ale auto s řízením ze zadního sedadla bude i tam působit naprosto originálně. Teď ještě, co na to místní úřady...

Úpravce si pro svou kreaci vybral Nissan Patrol předchozí generace, která se v Dubaji stále prodává pod označením Safari. Auto pohání šestiválec o objemu 4,8 litru s výkonem 205 kW. Jak úpravce King of Custom uvádí, na přestavbu bylo použito úplně nové auto, které na tamním trhu stojí v přepočtu 880 000 korun. Náklady na úpravu auta nezveřejnil.

Svou práci firma King of Custom zjevně umí, přestavba je provedená pečlivě a profesionálně. Na předních sedadlech mají oba pasažéři multimediální displej, odhadem desetipalcový. Třetí takový displej je pak umístěný uprostřed ve středovém panelu. Je však nanejvýš pravděpodobné, že přední pasažéři si budou spíše než multimédia užívat pohled na silnici před sebou a hlavně pak pohledy chodců a pasažérů okolních aut.

Logicky po úpravě vpředu chybí volant, pedály, na tunelu řadič převodovky a také přístrojový štít. To vše se přestěhovalo do druhé řady sedadel (auto je původně sedmimístné a třetí řada sedadel zůstala zachována i po úpravě). V druhé řadě je po úpravě jen sedadlo řidiče, které je posunuto doprostřed, aby řidič vůbec viděl dopředu.

Sloupek volantu a pedály jsou mezi předními sedadly, středový tunel se přestěhoval na místo pravého zadního sedadla. Je zde volič převodovky i loketní opěrka. Přístrojový štít je za opěradlem pravého předního sedadla a není zrovna ideálně ergonomicky umístěný.

Jelikož auto nemá přesunutá vnější zpětná zrcátka, má řidič k dispozici dva displeje v zadní straně hlavových opěrek předních sedadel. Obraz z provozu se přenáší z kamer umístěných v původních zrcátkách. Za sedadlem řidiče je ještě lavice pro dva cestující, takže auto pojme vcelku pohodlně pět cestujících.

Že auto opravdu jezdí, dokládají videa úpravce. Pohled na auto bez řidiče (zadní skla jsou zatmavená a řidič v druhé řadě není vidět) je fascinující. 

Autor:

Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

ANALÝZA: Konec levných časů, auta už budou jen zdražovat

Ilustrační snímek

Za poslední dva roky nová auta podražila, mnohá dost výrazně. A zvyšování cen bude pokračovat, lépe už nebude. Srovnali...

Další z rubriky

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

Ford se kvůli brexitu připravuje na odchod z Británie

Ford Focus

Americká automobilka Ford Motor sdělila britské premiérce Therese Mayové, že zintenzivnila své přípravy na přesun...

Škoda má připravenou studii elektromobilu. Sériová verze dorazí příští rok

ŠKODA VISION iV

Na autosalon do Ženevy, který otevírá začátkem března, veze Škoda tři novinky. Ke dvěma sériovým modelům Scala a Kamiq...

Najdete na iDNES.cz