Limuzína naruby. Řidič má volant vzadu a honorace sedí vpředu

aktualizováno 
Dubajský úpravce aut se rozhodl pro neobvyklou kreaci. Přestavěl zcela nový Nissan Patrol tak, že řidič sedí na zadním sedadle a pasažéři si užívají pohled na cestu z první řady. Minimálně na křižovatkách musí auto bez volantu na palubní desce budit velkou pozornost.

Nissan Patrol v úpravě King of Customs | foto: Facebook King of Customs

Řídit auto ze zadního sedadla není nic nového. Možná si vzpomenete na známou scénu z komediální filmové série Policejní akademie. Vytáhlý policista Hightower se chtěl nasoukat za volant Hondy Civic z roku 1978, jenže se nevešel, a tak vyhodil přední sedadlo a jal se řídit auto ze zadní sedačky.

Fotogalerie

Dubajská kreace tunera King of Custom známou filmovou scénu připomíná. Jeho Nissan Patrol se také řídí ze zadní sedačky. Důvodem však nebyl malý prostor pro nějakého vytáhlého řidiče, ale spíše zajímavý pocit pro posádku. A dalším důvodem asi byla i snaha zaujmout, přece jen v Dubaji je z aut k vidění vše možné včetně těch nejluxusnějších vozů. Ale auto s řízením ze zadního sedadla bude i tam působit naprosto originálně. Teď ještě, co na to místní úřady...

Úpravce si pro svou kreaci vybral Nissan Patrol předchozí generace, která se v Dubaji stále prodává pod označením Safari. Auto pohání šestiválec o objemu 4,8 litru s výkonem 205 kW. Jak úpravce King of Custom uvádí, na přestavbu bylo použito úplně nové auto, které na tamním trhu stojí v přepočtu 880 000 korun. Náklady na úpravu auta nezveřejnil.

Svou práci firma King of Custom zjevně umí, přestavba je provedená pečlivě a profesionálně. Na předních sedadlech mají oba pasažéři multimediální displej, odhadem desetipalcový. Třetí takový displej je pak umístěný uprostřed ve středovém panelu. Je však nanejvýš pravděpodobné, že přední pasažéři si budou spíše než multimédia užívat pohled na silnici před sebou a hlavně pak pohledy chodců a pasažérů okolních aut.

Logicky po úpravě vpředu chybí volant, pedály, na tunelu řadič převodovky a také přístrojový štít. To vše se přestěhovalo do druhé řady sedadel (auto je původně sedmimístné a třetí řada sedadel zůstala zachována i po úpravě). V druhé řadě je po úpravě jen sedadlo řidiče, které je posunuto doprostřed, aby řidič vůbec viděl dopředu.

Sloupek volantu a pedály jsou mezi předními sedadly, středový tunel se přestěhoval na místo pravého zadního sedadla. Je zde volič převodovky i loketní opěrka. Přístrojový štít je za opěradlem pravého předního sedadla a není zrovna ideálně ergonomicky umístěný.

Jelikož auto nemá přesunutá vnější zpětná zrcátka, má řidič k dispozici dva displeje v zadní straně hlavových opěrek předních sedadel. Obraz z provozu se přenáší z kamer umístěných v původních zrcátkách. Za sedadlem řidiče je ještě lavice pro dva cestující, takže auto pojme vcelku pohodlně pět cestujících.

Že auto opravdu jezdí, dokládají videa úpravce. Pohled na auto bez řidiče (zadní skla jsou zatmavená a řidič v druhé řadě není vidět) je fascinující. 

Autor:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Ioniq je ideální na každodenní dojíždění. Hyundai ho zlevnil

Hyundai IONIQ Electric

Elektromobil Hyundai Ioniq již čeká na svého nástupce, přijít má na podzim. I díky tomu se nyní prodává za docela...

Další z rubriky

Na koloběžce vás kolona nezdrží. Dvoukolový seat má i tempomat

Elektrokoloběžka SEAT KickScooter

Tradiční značky už s nabídkou obyčejných aut nevystačí. Moderní doba žádá poskytnout zákazníkům něco navíc, trendem je...

VIDEO: Škoda učí jezdit novou Octavii na nejslavnějším okruhu světa

Nová Škoda Octavia na Nürburgringu

Vývoj Octavie čtvrté generace jde do finiše. Škoda novou generaci svého stěžejního modelu představí koncem letoška, v...

VIDEO: Kutil naučil dělat starý volkswagen kotrmelce

Nizozemský mechanik naučil Golfa koulet kotrmelce

Emile Luijben z nizozemského Baarle-Nassau má rád staré stroje. A ještě radši je přetváří v něco bláznivého. Jeho...

Najdete na iDNES.cz