Pilotní projekt výroby bateriových článků pro elektromobily v továrně Volkswagenu v Salzgitteru | foto: Volkswagen

Evropský autoprůmysl potřebuje baterie pro elektrovozy, hrozí závislost na Číně

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Koncern Volkswagen rozjel výrobu baterií pro elektromobily. Zatím se učí. Musí však spěchat, protože automobilky potřebují rozjet výrobu elektromobilů v Evropě co nejdříve. Jediný, kdo je schopen dodat bateriové články, ze kterých se akumulátory seskládají, jsou asijské firmy. Německý deník Handelsblatt proto varuje před závislostí na Číně.

„Němečtí výrobci automobilů se dostali do nebezpečné závislosti,“ píše německý Handelsblatt. Bateriové články pro jejich elektromobily pocházejí převážně z Asie. Více než osmdesát procent baterií montovaných do elektromobilů pochází z Číny, Koreje a Japonska. Důvod: výroba bateriových článků v Německu a Evropě byla dlouho považována za příliš drahou. Stále více koncernů ovšem sází do budoucna na elektromobilitu a bateriový článek je jedním z nejdůležitějších komponent alternativního způsobu pohonu. Tím stoupá moc producentů ovládajících trhy, jako je CATL, Samsung SDI a LG Chem. To se má nyní změnit.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se

Elektromobil