- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pilotní projekt výroby bateriových článků pro elektromobily v továrně Volkswagenu v Salzgitteru | foto: Volkswagen
Celý článek jen pro členy
Chcete číst prémiové texty bez omezení?
„Němečtí výrobci automobilů se dostali do nebezpečné závislosti,“ píše německý Handelsblatt. Bateriové články pro jejich elektromobily pocházejí převážně z Asie. Více než osmdesát procent baterií montovaných do elektromobilů pochází z Číny, Koreje a Japonska. Důvod: výroba bateriových článků v Německu a Evropě byla dlouho považována za příliš drahou. Stále více koncernů ovšem sází do budoucna na elektromobilitu a bateriový článek je jedním z nejdůležitějších komponent alternativního způsobu pohonu. Tím stoupá moc producentů ovládajících trhy, jako je CATL, Samsung SDI a LG Chem. To se má nyní změnit.
Připojte se ještě dnes a získejte: