644 elektrických koní do terénu: ZAP X od Lotusu

aktualizováno 
V sedmi dvěstěpadesátkou do terénu vyráží moderními technologiemi přetékající ZAP X. Na deset minut ho připojíte do zásuvky a pak více než 500 kilometrů pojedete. Podle prohlášení výrobce, má tohle auto dorazit velmi rychle do sériové produkce.

ZAP-X Crossover Electric Car | foto: ZAP

Před rokem se britský legendární výrobce sportovních aut Lotus pochlubil se studií crossoveru (auta křížícího kvality více kategorií) APX, mířícího s SUVčky do terénu. Auto představilo nově vyvinutou modulární architekturu VVA. Rok se s rokem sešel a hliníkový lotus se představil pod značkou ZAP.

ElektroSUVčko má elektromotory namontované přímo u všech čtyř kol. Z nuly na stovku vystartuje za necelých pět sekund (4,8). Ručička rychloměru se podívá až k číslu 250 na kilometroměru.

Nejzajímavější jsou schopnosti elektropohonu. Nová generace lithiových baterií zajišťuje dojezd až 560 kilometrů, dobití pak trvá pouhých 10 minut, jejich životnost by měla být 9000 nabití.

ElektroSUVčko snad vezmou na milost i jejich nejzarytější odpůrci. Při výletech mimo asfaltový koberec nebude hlukem rušit šustění trávy a ťukání datla, a hlavně, nebude zatěžovat vzduch škodlivými emisemi.

Auto s celým jménem ZAP-X Crossover Electric Car je 4,7 metru dlouhé a 1,85 m široké, nápravy jsou vzdáleny 2700 milimetrů. Původní koncept od Lotusu vážil 1570 kilogramů, elektroauto bude díky bateriím pravděpodobně těžší.

Dovnitř se vejde sedm lidí, multimediální rozhraní pro obveselení posádky pracuje na platformě systému Windows a ovládá se přes dotykovou obrazovku Okna se dají zatmavovat, na střeše se usadily solární panely, nechybí Wi-Fi síť a možnosti připojení dalších udělátek přes USB, Bluetooth apod.

Auto nastartuje jen za předpokladu, že svého řidiče rozpozná podle specifických biometrických údajů.

ZAP-X Crossover Electric CarZAP-X Crossover Electric CarZAP-X Crossover Electric Car




Autor:
Témata: Hluk, Lotus, USB, Windows

Nejčtenější

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

První jízda novou elektrokiou: nelže o dojezdu a je příjemně normální

Kia e-Niro

Dojezd je asi jednou z nejvíce diskutovaných nevýhod elektromobilů. Situace se ale lepší a důkazem toho je i nová Kia...

Další z rubriky

Ferrari představilo novou formuli pro Vettela

Monopost Formule 1 stáje Scuderia Ferrari pro sezonu 2019

Nejslavnější stáj Formule 1 představila svůj nový monopost pro nadcházející sezonu. Premiéra nového ferrari pro...

Trump tlačí na zavedení cel na dovoz aut, protože ohrožují bezpečnost USA

Čínská automobilka GAC se představuje na autosalonu v Detroitu.

Americké ministerstvo obchodu by mělo v neděli dodat prezidentovi Donaldu Trumpovi své stanovisko, zda dovoz automobilů...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Najdete na iDNES.cz