Skútr Gibbs Biski může jezdit po silnici i po vodě

  15:46aktualizováno  15:46
Vypadá to jako super nápad pro vyřešení dopravní zácpy u mostu přes Vltavu. Na širokém skútru ve stylu Jamese Bonda zabočíte na náplavku, plnou rychlostí se vřítíte do vody a pak v klidu pokračujete v cestě na vodním skútru.

Americký výrobce obojživelných čtyřkolek Gibbs přichází s novým nápadem v podobě maxiskútru Biski. Ten díky silnému dvouválci pod kapotou o výkonu 55 koní dokáže na silnici dosahovat rychlosti až 130 km/h. Díky vcelku umírněné hmotnosti 228 kg provozní váhy, srovnatelné s dnešními moderními velkými skútry, slibuje i dobrou obratnost a slušné jízdní vlastnosti.

Fotogalerie

To hlavní ale přijde až u vody. Biski totiž může na vhodném břehu v rychlosti najet na vodu a stává se z něj plnohodnotný vodní skútr. Přední kolo se vysune nahoru do blatníku, pohon se přepne na vodní trysky a během pěti sekund můžete pokračovat v jízdě. Tedy vlastně v plavbě.

O pohon i ovládání se starají dvě vodní trysky po stranách stroje a maximální rychlost na vodě na hranici 60 km/h rozhodně slibuje spoustu zábavy. Na vodě je navíc perfektně stabilní a je skoro vyloučené ho převrátit, a to i když se na něj snaží vyškrábat plavec rovnou z vody. Když se nabažíte vodních radovánek, nebo si jen zkrátíte cestu přes řeku, stiskem tlačítka zase spustíte přední kolo dolů, přepnete na pohon zadního kola a můžete pokračovat v cestě po silnici.

Gibbs Biski

Výrobce Gibbs po tomto řešení sáhl hlavně z toho důvodu, že postavit plnohodnotné obojživelné auto je v dnešní době už skoro nemožné. Požadavky na bezpečnost a všechny atesty a standardy u automobilů už v dnešní době skoro vylučují výrobu něčeho úplně nového. Proto se Gibbs soustředil na oblast čtyřkolek ATV a nyní i na skútry, kde jsou požadavky na bezpečnost a plnění konstrukčních norem přeci jen volnější.

Obojživelný skútr je navíc mnohem menší a pravděpodobně bude i levnější než jiné obojživelné stroje, takže si ho řada lidí možná pořídí do garáže jako pomocníka či jen pro zábavu. Co říkáte, nezkrátili byste si cestu do práce přes řeku?

Autoři:

Nejčtenější

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

Další z rubriky

Na motocyklové olympiádě si jezdci opravují motorky sami

Na úvod Šestidenní jedou naši na osmé pozici

V posledních několika letech se motocyklová olympiáda proměnila. Šestičlenné týmy v hlavní soutěži o Světovou trofej se...

Čtyřkolky na pásech zvládnou závěj i led. Úzké umí něco jiného než široké

Sněžné pásy Camso T4S - ATV

Pracovní čtyřkolka na pásech se v hlubokém sněhu řítí jako malý jednomístný tank. Gejzíry sněhu létají vysoko do...

Nářadí na šestidenní: souboj dvou a čtyřtaktů

To nejhorší mají za sebou. Češi po pátém dni stále sedmí

Na Mezinárodní motocyklové šestidenní soutěži ISDE se v posledních letech startuje ve stejných hlavních objemových...

Najdete na iDNES.cz