- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
smutne dva fakty: 1, Jawa je dnes rebrandovana pofiderna produkcia z ciny. 2. Furt sa vsetci ohanaju ako socializmus znicil jawu. budicek. socializmus je 30 rokov prec. ako dlho sa este budu ludia vyhovarat?
Připravit prototyp a rozjet kompletní výrobu nového motocyklu je dnes nesmírně finančně náročné Navíc nad vším visí otazník, bude se to prodávat nebo to budou jen promrhané prostředky ?
Názor Obrovská chyba byla, že pustili náhradní díly soukromníkům
Na Slovensku v Považských strojárnách byli také zajimaví lidé Všechny prototypy motocyklů šrotovali, aby nemuseli řešit jejich následnou evidenci.
nebo jiný zajímavý přiběh
Bratislavské automobilové závody (1990)
https://www.youtube.com/watch?v=8L9HAvrn0cE
https://www.youtube.com/watch?v=F1MKlv5wI_c
Musel přijít Volkswagen aby začarovaný kruh rozsekl a výroba se konečně rozběhla .
Režim jde změnit ze dne na den, ale u lidského myšlení to může trvat i několik generací.
Jawa Pionýr byl super. To jsme se něco vyřádili :)
To není zdaleka jen JAWA co si museli Češi ode A vyvážela se do celého světa. I tady v Americe se zná ta značka mezi odborníky na motorky. Za mládí jsme se na nich teda vyřádili a byly cenově víc než dostupné od té nejmenší 50ccm (Pionýra) až po půllitr 500ccm.
Zaniklo toho ale mnohem víc než jen ty motorky. Dnes se prakticky nevyváží nic. Pár blbin jež ovyvinou jinde v EU a my je seriově vyrábíme podle jejich požadavků. Plastové nárazníky... to je dnes český export. Navíc bylo zadupáno české zemědělství doslova do země a kdyby přišlo tvrdý na tvrdý, tak se snad uživí vesničan s několika políčky ale neuživí už město. Radši produkty vymění za jiné potřebné od souseda.
Jawa a třeba i s postranní "lodičkou", skůtry, nebo osobní Tatra, to BYLO a už nikdy nebude. jako třeba textilní stroje které šly na všechny kontinenty, Textilky...tam se ochotně výroba odsunula (prodala) do Asie, Bižu šla i do Jižní Ameriky a Afriky..
Zničeno.
Jawa 300 největším lákadlem dnešních oslav 90 let značky
Jo to byla doba kdy jsme byli jeden z předních průmyslových státu na světe a taky samostatný svobodný stát, od té doby jsme jen něčí kolonie a ti nám diktují co můžeme a co ne dříve SSSR a teď EU.
Zkuste si to ještě jednou přečíst... V podstatě se 40 let neinovovalo. A pak už to těžko doženete. Podívejte se na motorky z roku 1989 my a zbytek světa. A to samé auta, elektronika, a v podstatě skoro všechno. Teď můžeme být rádi, že tu nemcit koupili škodovku a zaměstnávají lidí. Za socialismu tady Rusové nepostavili za své ani garáž.
Žádný návrat do Indie se nekoná. Indický projekt JAWA je čistě jejich akce. Koupili jen ochranou známku.
Italské Studio Pininfarina pro Indický koncern Mahindra Group
https://www.auto.cz/novy-motor-jawa-odhalen-pripravuje-se-premiera-kompletniho-motocyklu-125251
Podobně druhou světovou využila kopřivnická Tatra s náklaďákem T111. I když ten nebyl připravován ilegálně a prvních cca tisíc náklaďáků "bojovalo" na německé straně.
Ovšem Tatrovka v Kopřivnici byla zabrána už zabráním Sudet v září 1938 , takže se toho moc před němci utajit nedalo. Nějaké snahy omezovat produkci ale asi byly, protože T111 představili německé armádě už někdy v roce 1943, a i přesto , že T111 výrazně převyšovala ostatní válečné modely náklaďáků vyráběných v Německu, k hromadné výrobě nedošlo, vyprodukovalo se do konce války jenom těch tisíc kusů.
Údajně nešly na frontu, ale byly využívány pro podporu Hitlerových zázračných zbraní, konkrétně pro logistiku raket V1 a V2, hlavně stavbu a převoz jejich mobilních odpalovacích zařízení.
Zajímavé. Dnes obdobně využíváTatry izraelská IDF v systému Iron dome