- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pokud panu redaktorovi připadá tento skůtr jako budoucnost, měl by se vyhnout elektrických jednokolkám. Některé modely totiž dokáží při třetinové hmotnosti s jezdcem najet i 250 km na jendo nabití a to při 45 km/h (n jednom kole) a rozměrově jsou jen o malinko větší než palubní zavazadlo.
No to je zase článek, hlavně ten první odstavec s iPhonem je k zblití. Stojí to 80 tis., za ty peníze jdou sehnat daleko lepší stroje. Aby to po pár letech nevypadalo jako čínská Betka - zrezlá se zažlotlýmy plasty. Já po městě jezdím 50+ GPS na Babettě, která mě stála komplet 15 tis. a 1 km mě stojí 60 halířů, tak co se víc vyplatí?
Gogoro GoStation je postaven na konceptu stanic na výměnu akumulátoru
Ty jsou dva, aby se váha rozložila a byla snadnější manipulace třeba pro ženy
https://www.youtube.com/results?search_query=gogoro+battery+swap
https://www.youtube.com/results?search_query=gogoro+scooter
Japonská velká čtyřka ohlásila elektrickou spolupráci
Myslím, že činský benzínový pořád stačí. Svezení bude podobné, jen hlučnější a ještě zůstane polovina peněz na provoz.
Za tu cenu bude taková PCX 125 přece jen příjemnější svezení.
Tak to kazdopadne, jen to svezeni pak bude o dost drazsi (palivo, servis....)
Něco takového může být k užitku, jestli to nebude nepřiměřeně drahé.
Poprvé v životě vídím slušné akumulátorové vozidlo. Vlastně podruhé - v Praze před válkou jezdila Křižíkova akumulátorová posunovací lokomotiva.
Pořád se u těchto hraček ohání pohodlím ohledně servisu, ale z mé zkušenosti se to draze vykupuje konstantním stresem typu kam dnes dojedu, abych se vrátil a jak dlouho mi vydrží baterie, abych nedal nereálnou sumu za novou a kde dnes budu nabíjet, abych mohl ještě někam zajet? V praxi to vypadá tak, že lionka se má nabíjet na 80% a nemá její kapacita klesnout pod 30%. K tomu odečtu reálných 50% z udávaného dojezdu výrobce, takže v ideálním případě, abych baterii neodrovnal je dojezd 1/3... A to musím ještě dodržovat další zásady péče o baterii...
Konstantní stres ohledně dojezdu hrozí hlavně tomu, kdo nepřemýšlí při koupi. Pokud si na dojíždění do práce 2 x 20 km denně pořídím vozidlo s maximálním dojezdem 50 km, tak jsem před koupí moc nepřemýšlel. Pak si také budu kupovat něco, o čem mám dopředu informace, jak se bude dojezd zkracovat opotřebením baterie. Hlavně u toho druhého bodu bych měl s levným skútrem z Číny asi problém, bez nějakého věrohodného dlouhodobého testu bych do něj určitě nešel.
Spousta informací včetně ceny chybí, ale na blábol o iPhonu autor nezapomněl...
U Gogoro je použita planetová převodovka, která přenáší kroutící moment pomoci řemenu na zadní kolo
Toto technické řešení snižuje spotřebu el energie a prodližuje dojezd oproti nabojovému motoru .
Hlavní výhoda spočívá ve vyšší agilitě pohonného ustrojí a vyšímu kroutícímu momentu přenášeném na zadní kolo .
Gogoro electric scooter - powertrain module
https://www.youtube.com/watch?v=VD4s92gwlMY
Top 7 Electric Scooters to Buy in 2019
Elektroauta, kde kvůli 80kg masa musí 350 kg baterie tahat 1500 kg kastli neuznávám. Vozítka, jako jsou elektrokola, elektrokoloběžky a elektroskůtry, tedy prostředky, které jsou lehké a z principu opravdu oproti autu energii (a tedy i emise) šetří a lze je běžně dobít z libovolné zásuvky ano. Stále jsou tu ale krom nekomfortu (absence kabiny) a omezenému dojezdu dva velké problémy:
1. Pro tato přibližovadla nemáme komunikace. Na chodníku jsou nebezpečná chodcům, na silnici se motat mezi auty je sebevražda. (Někoho to může bavit, ale kdo má trochu rozumu a třeba děti, ten to riziko přijmout nechce.)
2. Ačkoli už léta jsou nám v různých článcích slibovány násobně lepší a násobně levnější nové typy baterií, tak realita je stále cca stejná a cca polovinu výrobních nákladů těchto vozítek tvoří baterie, což zatím brání opravdu masovému rozšíření.
K vašemu úvodu ... Asi tím myslíte, že často jede auto jen s řidičem a pokládáte to za plýtvání. Většina lidí má jedno auto, kterým pokryje většinu situací, kdy je auto potřeba. Težko bude mít každý doma skútr, smarta, citigo, octavii kombi, multivan atd, aby jel vozítkem vhodným pro dané počasí a účel. "Ekologové" by sice jásali, jak hezky jede v létě do práce každý jedmomístným vozítkem, ale ekologie by dostala na zadel snad ještě víc.