Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Přes půl Evropy s hybridem: 5 000 km průměrně za necelých pět litrů

Hybridní auto umí posloužit stejně dobře jako úsporný diesel. Toyota Prius nás překvapila: při průměrné rychlosti 80 km/h jsme spálili 4,8 litru benzinu na 100 km.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PO

Je to vzdy nabiledni, zda-li takovyto clanek je placen autorum jako reklama nebo ne..

Mimo dobry pocit, ktery mate, kdyz jedete/spise dojizdite na baterie/tedy potichu a krasnou animaci zapojeni baterii a podil pohonu na jizde, zde muze by cela rada vyhrad..1/ elektricky lze mit dojezd 1-2 km a nesmite seslapnout plynovy pedal, natoz akcelerovat 2/ baterie NiMH jsou vyuzivany z 10% kvuli zachovani zivotnosti, coz je opravdu otazkou, zda-li se dosahne snizeni spotreby - viz zaloby v USA

3/ ucinnost benz. motoru je mensi nezli dieseloveho - viz srovnani napr. Octavia vs. Auris - napr. https://www.youtube.com/watch?v=GmMvCglyHs0 4/ pokud zrovna neprijde kopec ci brzdeni po vypotrebovani 10% kapacity system zamestna motor na jeho vyrobu 5/ pro evr. zakaznika tento typ vozu je vzdy otazkou - maly kufr, design apod. 6/

lepsi koncept je plug-in hybrid, kdy dojezd na ciste baterie je alespon

50 km,ale je drahy.

0 0
možnosti
JL

A kolik stojí výměna baterií a za jak dlouho se musí vyměnit? Navíc, vždy to auto s sebou tahá baterie, hrozná váha. Takže ani ekologické, ani úsporné. Jenom drahé, módní a u ekoteroristů in.

0 0
možnosti
JK

Otestujeme auto do města tak, že ho protáhmeme 5000 km po dálnici. Asi jako vzít městský kloubový autobus a jet s ním Praha - Londýn.

Pokud chěl autor důkaz, že atmosférický benzín od Toyty najede 5000 km bez poruchy, tak ano. Toto je dobrý způsob testu.

0 0
možnosti
RH

R68e68n18é 63H44a21l92l53a

5. 12. 2012 23:40

Tady je zase TDI fanatiků. Jel někdo z Vás,co to kritizují,tím autem? Já jsem tuto možnost měl a ono se s tím dá jet v pohodě i pod 4l/100km. A to je na auto střední třídy mimořádné!!!,a můžete plácat,co chcete. Někdo píše,že to má tvrdé plasty - no a? Já teda úchylně nehladím palubku. Pro mě je třída daná prostorem a výbavou - srovnávat to tudíž s OIII je blbost. A ty baterky - viděli jste někdo,jak jsou velké?

2 1
možnosti
MH

M35a53r77e60k 10H30r83u82b73y

5. 12. 2012 23:38

Toyota v Cesku nikdy neresila problem s bateriemi, protoze je mistni zastoupeni resit _neumi_ Rv Problem je, ze ta nejvetsi baterka se lisi model od modelu, a v pripade problemu je treba ji objednavat v Japonsku. To trva od mesice vyse a auto je mezitim nepojizdne. Skvele pri delsi ceste :-/Rv

1 0
možnosti
JF

J81a94n 49F42r66o39l36í30k

8. 12. 2012 17:40

U všech třech Priusů v ČR problém nebyl. V USA ovšem ano. Jezdí jich tam kapánek více. Baterie ztrácely v podnebně teplých  krajích výkon.

1 0
možnosti
DR

Nerozumím té fascinaci spotřebou. Mnohem důležitější je koupit SPOLEHLIVÉ auto. Úspora 0,5L/100 km znamená uspořených asi 25.000,- Kč během 150 tisíc km. To jsou třeba 1-2 výměny rozvodů nebo 1/2 nového filtru pevných částic, jedna oprava dvojhmoťáku nebo 2 vyměněné vstřikovače. Jsou i cvoci co koupí auto za 1,5 mega a pak jezdí opatrně aby to žralo o 0,3L míň.

8 0
možnosti
JN

J77a52n 10N60o82v61á84k

5. 12. 2012 13:37

Nevím, kde nakupuješ filtry pevných částic a další díly, můj je v ceníku výrobce za 9000,- (C5 Break 1.6HDI) + 3000,- aditivum cca na 120 tisíc km, dvouhmota za 10000,-.

0 3
možnosti
AV

dekuji cesky vlade ze nezavedla na tyhle pseudoauta dotace

desny zverstvo co dela evropaRv

5 1
možnosti
JB

A podle čeho posuzuješ, že je to pseudoauto? Netvrdím, že na to nutně musí být dotace! To auto má své kvality a ceny už jsou dle mého názoru docela solidní i bez dotací. Řekl bych, že moc čteš "pseudonázory" druhých a zkušenost s ním žádnou;-) Prius má svůj smysl a netvrdím, že je to nejlepší auto na světě. Kvalita a hlavně trvanlivost je na rozdíl od rádoby überaut, neporovnatelná.

1 0
možnosti
Foto

P25e23t64r 52K69u13č52e49r80a

5. 12. 2012 12:00

Tak mě napadla krásná myšlenka, jak bych jel po Evropě elektrickým autíčkem, cestoval bych "zadarmo" protože bych každý den najezdil do 150 km, koukal se po památkách, a večer to zapíchl v kempu, kde bych si to zadarmo dobil, jelikož tam platíte paušál za elektřinu a nikdo se vás nezeptá, jestli jen osvětlujete jednou LEDkou stan, nebo si celou noc vytápíte stan topením, vaříte na elektřině a nebo dobíjíte auto...

1 1
možnosti
BS

Jste asi dlouho nebyl v kempu... já vždy zažil hodiny

2 0
možnosti
Foto

Přiznejme si narovinu, že za současného stavu technologie baterií jsou hybridy spíš tak pro eko-nadšence. Až se dostanou technologie jako Lithium-vzduch pod kapotu takovýhle miláčků, tak o tom teprv začnu uvažovat (a to vůbec nemluvím o tom, že Prius II generace má furt Nikl-kadmiové baterky, - tzn bída).

2 2
možnosti
LN

Prius II. stejně jako III. generace má NiMH (nikl-metalhydrid), nikoliv NiCd (nikl-kadmium). To je dost rozdíl.

0 1
možnosti
DR

Pan Švindroch je opravdu synonymem tendenční novinařiny. Prius je nepoužitelný a už se mi ani nechce rozepisovat důvody - prostě se podívejte kolik jich na ulici jezdí a důkaz je na světě.

.

Srovnánat to s Oktávkou 2.0 TDI elegance za 576 tisíc je opravdu vynalézavé, když je k dostání model Champion 2.0 TDI od 340 tisíc (což je mimochodem od červnové smrti Octavie Tour asi jediná koupitelná Oktávka).

1 2
možnosti
VB

No, prodalo se jich 2.4 milionu. A treba tady u nas ma hybrid kazdej druhej taxikar (samo eko podpora statu). A taxikari jsou asi nejlepsi dukaz, ze to auto neni uplne mimo. Ja jsem priznivcem elektromobilu bez hybridu. Nicmene si nemyslim, ze je nepouzitelny...

1 3
možnosti
FL

až hybrid bude jezdit za 2,5 l/100 km a baterie vydrží ve slušné kondici aspoň 5 let, tak to bude zajímavé. Ještě by se hodilo vrazit na střechu solární panel aby se baterie sama dobíjela, protože elektřina zadarmo rozhodně není

1 4
možnosti
MD

Je vidět, že jste článek vůbec nečetl:-/

2 1
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...