Může se hoditNabídka nových i ojetých vozů Škoda Felicia |
Naopak o pochvalu si říká výkonný a pružný motor, vnitřní prostor a velký zavazadlový prostor. Konkurence sbírá body jinde. Fiesta přesvědčí jízdními vlastnostmi v běžném provozu i při ryze sportovní jízdě, Clio je mimořádně komfortní a Punto je vhodné pro přepravu i pěti pasažérů. Felicia je v této konkurenci absolutně nejlevnější, nikdo jiný nenabízí ani tolik výkonu a prostoru. Ale v ten moment, kdy se motorista začne zajímat o příplatkovou výbavu, zjistí, že Škodovka s posilovačem řízení, jedním airbagem a dělenými zadními sedadly není žádnou lácí, její cena se bez třinácti stovek vyšplhá na tři sta tisíc korun.
Jiná situace nastala při srovnávacím testu s Fiatem Seicento a Daewoo Matiz. Prvně jmenovaný stojí 209 900 korun, jeho konkurent je o tisíc korun dražší. Mladoboleslavská automobilka vytáhla do boje s modelem X.LINE za 214 900 korun, klasický základní model je o patnáct tisíc korun dražší. Zde je Felicia sice nejdražší, ale taky největší a nejsilnější. Její protivníci ji však opět předčili v jízdním pohodlí. Matiz je rovněž pětidveřový a nabízí dostatek místa pro čtyři pasažéry, body ztrácí v jízdních vlastnostech, malém a těžko přístupném zavazadlovém prostoru, kritiku si zasloužilo i dílenské zpracování. V tom kupodivu vítězil Fiat Seicento, který na všechny zkoušející zapůsobil ještě podvozkem a jízdním komfortem. Na zadních sedadlech je však málo místa, navíc se na ně těžko nastupuje.
Nejen parkování, ale i slalom mezi kužely si žádá silnou ruku na volantu. |