Mitsubishi Eclipse: za málo peněz hodně muziky
Mitsubishi Eclipse | foto: Foto - AAA Auto Praha
Mitsubishi Eclipse se dočkal poměrně rychle po evropské premiéře - už v roce 1992 - menších změn. Tato modernější verze stojí v jejím nejstarším provedení asi 120 tisíc korun, zatímco původní provedení, které se v ročníku 1992 rovněž vyskytuje, lze sehnat za 105 tisíc. Poslední auta první generace jsou z roku 1994 za zhruba 150 tisíc korun. Láce Mitsubishi Eclipse končí s modelovým ročníkem 1994/1995, který přinesl druhou generaci - auto docela jiné cenou (ojetiny od 260 tisíc korun výš), kvalitou i jízdními vlastnostmi (nezávislé zavěšení všech kol na víceprvkových závěsech Multi-link atd.). Také majitelé se mění - Mitsubishi Eclipse druhé generace, která zaznamenala další úpravy v roce 1996, kupují i vážení pánové. Nicméně v bazarech rozšířenější jsou starší auta první generace, k jejichž přednostem patří kromě relativně nízké ceny také pořád ještě přijatelný design a kvality sportovního auta s dobrými jízdními vlastnostmi, poměrně pružné motory, které mají zátah v celém rozsahu otáček a dají se vyhánět až k sedmitisícové mezi, vzhledem k charakteru auta je dobrý i zavazadlový prostor, který však má vyšší nákladovou hranu... Naopak zásadní nevýhodou vozů, které se do Česka ve značné míře dostaly ze západní Evropy po haváriích, jsou důsledky problematických klempířských oprav. V křiklavých případech se s obtížemi vyklápějí světlomety, což podle mezer a funkce světlometů při prohlídce ojetiny pozná i laik. Zájemce o Mitsubishi Eclipse musí počítat i s tím, že na zadních sedadlech je málo místa. Jinak u eclipse často odcházejí poloosy a ložiska předních kol, menší problémy bývají se synchrony řazení, které někdy "škrtá". Model nijak zvlášť netrpí korozí ani spotřeba se u obyčejnějších verzí a při umírněném ježdění nevymyká z průměru třídy a obvykle nepřesahuje hranici deseti litrů na 100 kilometrů. Mitsubishi Eclipse první generace je k mání s motory 1.8., 2.0 a 2.0 16V Turbo s výkony od 68 do 146 kilowattů (93 až 198 koní). Vůz má pohon buď předních nebo všech kol. Druhá generace může mít i čtyřiadvacetiventilový šestiválcový třílitr o výkonu 151 kilowattů (205 koní).
NEJVĚTŠÍ KONKURENTI
Mitsubishi Eclipse 2.0 ročníku 1992 stojí v první verzi 105 tisíc a za lehce modernizované provedení téhož stáří se platí 120 tisíc korun. Na zdejším trhu ojetin zmíněnému modelu tvoří největší konkurenci Opel Calibra 2.0 za 135 tisíc, Toyota Celica 2.0 za 150 tisíc, Ford Probe 2.0 za 100 tisíc, Hyundai Scoupé 1.5 za 75 tisíc a ve verzi 1.5 turbo za 85 tisíc, starý model Hondy Prelude 2.0 z roku 1991 za 80 tisíc a Mazda MX-3 1.8 V6 za 140 tisíc korun. "Z dané nabídky bych zvolil Toyotu Celica - kvůli kvalitě, jízdním vlastnostem, spolehlivosti a konečně i vzhledu," dělí se o svůj názor Aleš Kužel, vedoucí nákupu největšího zdejšího bazaru AAA Auto Praha. "Ani Mitsubishi Eclipse není v mém hodnocení outsiderem a doporučil bych ho v případě, že kupec chce nebo musí při výběru šetřit. Kvalita značky Mitsubishi je nesporná a model Eclipse bych - ač se to snad ve zdejších končinách, které tradičně dávají přednost evropským autům, bude leckomu zdát podivné - upřednostnil i před Oplem Calibra. Ten ve své podstatě není sporťákem v pravém slova smyslu, v základu je to jen vectra se sportovně laděnou karoserií."
MINUSY
- riziko nekvalitních oprav po haváriích
- málo místa na zadních sedadlech
- vyšší nákladová hrana kufru
- dražší náhradní díly a servis
- málo trvanlivé poloosy a ložiska předních kol
- závady synchronů převodovek
- pozor na nižší kvalitu vozů vyrobených pro USA pod značkami Plymouth Laser a Eagle Talon
PLUSY
- solidní jízdní vlastnosti
- přijatelný design
- relativně nízká cena na trhu ojetin
- zájem na trhu ojetin
- pružné motory
- vzhledem k charakteru auta objemný zavazadlový prostor
Obraz zmaru Volkswagenu. Tisíce elektroaut smutně čekají na kupce
„Pacient Autoland Deutschland je nejen nemocný, má vysokou horečku,“ píše německý Bild. A jako důkaz diagnózy ukazuje snímky překladiště automobilů poblíž městského přístavu v Essenu.
Všechny naštval, a tak raději odešel. Šéf Stellantisu Tavares okamžitě skončil
Mezinárodní automobilový koncern Stellantis mění výkonného ředitele, zatímco se potýká s poklesem prodejů zejména ve Spojených státech. Z funkce po několika letech odstoupil Carlos Tavares, oznámila...
{NADPIS}
{POPISEK}
Novému Karoqu u vedení koncernu VW svítí červená. Škoda o něj ještě zabojuje
Vývoj modelové skladby značky Škoda se odvíjí od řady faktorů. Kromě legislativy, ziskovosti a zájmu zákazníků ale do ní promlouvá i strategie mateřského koncernu. Ten již ovlivnil (ne)existenci řady...
Analýza smrťáků: Tesla je mezi prvními ...nejnebezpečnějšími vozy v USA
Je to výhra, která oddané fanoušky Tesly nepotěší. V porovnání všech značek vozů provozovaných na amerických silnicích flotila elektromobilů Elona Muska znovu zabodovala. Tentokrát ovšem jako jedna z...
{NADPIS}
{POPISEK}
Krizi autoprůmyslu chce řešit Von der Leyenová osobně. Česko lobbuje v Bruselu
Podle českého ministra průmyslu Lukáše Vlčka je důležité, aby automobilový průmysl měl primárně prostředky na inovace a zvyšování konkurenceschopnosti. Odčerpávat automobilkám peníze na pokuty za to,...
O adventu dávejte u obchoďáků pozor. Hlavně dopoledne je to o plechy
Advent jako čas klidu a pohody? Na parkovištích o obchoďáků to spíš vypadá jako na bojišti plném nehod.
SUPERGALERIE: Na tuningovou párty do Essenu dorazila pornohvězda i policie
Essen Motor Show působí v dnešním politicky korektním světě stále více jako pěst na oko. Tradiční podzimní svátek pro příznivce tuningu letos opět lákal na zajímavě upravená auta, rozličné...
Obří mejdan si odbyly u Mikulova, nyní ameriky zamíří na adventní dýchánek
Zatímco v polovině června to byl velký čtyřdenní mejdan, tak o nadcházející sobotě se majitelé a příznivci amerických bouráků chystají na komorní rozloučení s letošní srazovou sezonou. A vy můžete...
Analýza smrťáků: Tesla je mezi prvními ...nejnebezpečnějšími vozy v USA
Je to výhra, která oddané fanoušky Tesly nepotěší. V porovnání všech značek vozů provozovaných na amerických silnicích flotila elektromobilů Elona Muska znovu zabodovala. Tentokrát ovšem jako jedna z...