Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Košík na jahody už nepotřebuje madlo: nový Volkswagen Golf Cabriolet

Volkswagen Golf 1,2 TSI stojí 380 tisíc a když přihodíte 120 000, máte kabriolet. Odveze čtyři dospělé, zimu přežije bez nesnází a léto si užije naplno.
Když se koncem 70. let ladil design prvního Golfu Cabriolet, byl u toho v designcentru Volkswagenu Rüdiger Folten (pracuje tam od roku 1973) a teď i viděl, jak se vyvíjel vzhled nového kabria.

Když se koncem 70. let ladil design prvního Golfu Cabriolet, byl u toho v designcentru Volkswagenu Rüdiger Folten (pracuje tam od roku 1973) a teď i viděl, jak se vyvíjel vzhled nového kabria. | foto: Volkswagen

Sezona kabrioletů už začala a auto bez střechy, kterým můžete jezdit celý rok, pořídíte nové už za půl milionu. Novinka od VW je už k objednání, nejrychlejší se dočkají v srpnu.

Košík na jahody

Volkswagen Golf je kult a ve verzi kabriolet taky. Hned ten první šel před třiceti lety na dračku. Pohledný malý kabriolet byl trhákem v Evropě i Americe, dodnes je nadšenci šlechtí a dělají s nimi parádu. Kvůli mohutnému ochrannému oblouku mezi první a druhou řadou sedadel se mu říkalo košík na jahody. To madlo měla i následující generace golfího kabria a většina aut bez střechy té doby. A teď, když přijel nový kabriolet, je košík najednou bez něj.

Volkswagen Golf Cabriolet

Ten rám už totiž dnes moderní kabriolety nepotřebují. Dříve ho měly proto, aby ochránil posádku v případech, kdy se auto nešťastnou náhodou převrátí. U nového golfu už je to vyřešeno moderně. Kabriolety dnes mají za zadními opěrkami hlavy schované pod plastovými kryty speciální vzpěry, které se při převrácení vozu vystřelí ven (u golfu za 0,25 s) a vytvoří tak hlavně zadním cestujícím prostor pro přežití.

Volkswagen Golf Cabriolet
Volkswagen Golf Cabriolet

Rám mívala stará kabria také pro zvýšení tuhosti karoserie. Když totiž obyčejné auto se samonosnou karoserií připravíte o střechu, začne být problém s jejím kroucením. Díky moderním materiálům a výrobním postupům je současný kabriolet pevné auto, i když mu vlastně celá horní část chybí.

VW Golf Cabriolet v číslech

  • délka × šířka × výška × rozvor v mm: 4246 × 1782 × 1423 × 2578
  • objem kufru: 250 litrů
  • základní motor: benzinový přeplňovaný 1,2 TSI
  • max. výkon: 77 kW/105 koní
  • max. kroutící moment: 175 Nm
  • max rychlost: 186 km/h
  • zrychlení 0–100 km/h: 11,7 s
  • kombinovaná spotřeba: 5,9 l/100 km
  • základní cena: 499 900 Kč

Golf tak dostal mnoho výztuh a o bezpečnost řidiče se spolujezdcem se stará superpevný rám čelního okna, který při převrácení udrží celé auto. A nový Golf Cabriolet je v tomhle příkladný. Karoserii má dokonale tuhou, nekroutí se ani při přejezdu nerovností nebo vymetání děr. Upřímně, při jízdách mezi Nice a Saint Tropez, kam Volkswagen pozval redakci na první jízdy s novinkou, těch špatných silnic najdete pomálu.

Kdyby golfu madlo zůstalo, byl by dnes jeden z mála a zákazníky by asi moc netáhl. "Narušil by také boky vozu zdůrazňující nízké linie," vysvětluje Gustav Hofmann, designér interiérů u VW.

Golf pro plážové frajery a vůbec všechny, kdo chtějí aspoň trochu praktický kabriolet, je stejně dobrý, jako ten obyčejný: skvěle se drží silnice, všechno funguje, jak má a přesto, že patří ke konzervativnímu modelu značky, vypadá k světu. Dnes totiž frčí kabriolety s plechovou střechou, která je nastřihaná na díly a zabere celý kufr. Nový golf dokazuje, že plech nemusí být nejlepším řešením. Vždyť "hadr" místo střechy má i takový rolls-royce za víc než osm milionů.

Plechovou střechu má v modelové řadě VW technicky spřízněný model Eos, který má delší zadek, o čtvrt milionu vyšší cenovku a je takový... nijaký. To golf hodí plátěnou střechu za hlavy páru na zadních sedadlech – zvládne to za 9 sekund (zavírání je o 2 s delší) a klidně i za jízdy (do 30 km/h) – neubere místo v kufru a když ji natáhnete, nepoznáte skoro, že je plátěná.

Volkswagen Golf Cabriolet
Volkswagen Golf Cabriolet
Volkswagen Golf Cabriolet

Nezvykle dost místa pro čtyři

V kabrioletu se má ale jezdit hlavně "nahoře bez". K tomu podržíte ovladač vedle ruční brzdy a elektromotorky všechno obstarají. Golf Cabriolet má skvělou aerodynamiku, do kabiny skoro nefouká. Když chcete jet ve dvou rychleji, jednoduše namontujete za přední sedačky větrný štít, vytáhnete okna a můžete uhánět. I ve stotřicítce na dálnici si posádka nezvýšeným hlasem povídá a pokud mají do metru osmdesáti, o větru nevědí. A když jedou dost rychle, nevadí jim ani déšť.

Interiér přebral od obyčejného golfu včetně skvělé ergonomie a parádních sedadel. Stejné je také naladění podvozku: tužší a maximálně jisté s přesným řízením. Golfí kabrio je plnohodnotně čtyřmístné. Dvojice dospělých cestujících se na zadní sedadla opravdu vejde a má si kam dát nohy, což není pravidlo ani u mnohem delších kabrioletů. Fešácký golf má zajímavý vstup do kufru – odklápí se jen zadní čelo. Úzký vstup pro zavazadla je možná jediná chybka, ale na stěhování kabriolet nemáte. Nákupu se tam vejde 250 litrů a ještě můžete sklopit zadní opěradla.

Volkswagen Golf Cabriolet

Berte benziňák

Základní Golf Cabriolet stojí bez stovky půl milionu. Pohánět ho bude benzinová přeplňovaná jedna-dvojka s výkonem 105 koní. Kabrio není na závodění a tenhle motor mu parádně pasuje. Umí jet svižně i úsporně (podle tabulek do šesti litrů), záleží na náladě řidiče a jeho pravačce na plynu. Malý motor je parádně točivý, rychle reaguje a má chuť do života.

Stejný výkon a papírově (díky většímu kroutícímu momentu) víc síly má turbodiesel 1,6 TDI. Ten je ale pocitově lenivější. Není tak pružný – aby zabral, musíte ho vytočit k nějakým dvěma tisícům otáček. Diesely se hodí spíš na ladnou jízdu; na vysoké rychlosti golfa rozjede taky, ale živě to nebude. Na druhou stranu je hezky tichý a šetří naftu (podle tabulek 4,4 l/100 km). Kdo chce jezdit na naftu svižněji, může zvolit 140koňový dvoulitr.

Vrcholovou benzinovou volbou je 210koňový benzinový přeplňovaný dvoulitr z Golfu GTI. Nejvíc se nám ale pro kabriolet líbila kombinace prostředního motoru 1,4 TSI s výkonem 160 koní (v nabídce je i 122koňová verze), spřaženého s dvouspojkovou automatikou DSG. Motor má říz, dost síly v každé situaci, vystačí s rozumnou spotřebou a se sedmistupňovou převodovkou si dobře rozumí. Ale pozor, dvakrát přeplňovaná jedna-čtyřka je extrémně citlivá na styl jízdy. Umí jezdit za sedm, ale klidně i za jedenáct litrů.

  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Přehlídka automobilových perel vzdala hold zapomenutým českým značkám

29. dubna 2024  10:30

Výstava automobilových veteránů v pražské Hostivaři připomněla výročí 90 let Jawy a 100 let...

Seat jede dál, přijdou facelifty a větší odlišení od značky Cupra

29. dubna 2024

Evropské automobilky se možná až příliš shlédly ve velkých vozech, na kterých je větší marže, a...

Sdílení aut není jen doménou mladých. Zájem mají i padesátníci

29. dubna 2024

Carsharing je alternativou ke klasickému vlastnictví automobilu, na kterou sází města i...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

KOMENTÁŘ: Z Davida Černého se stal parazit. O umění už dávno nejde

Premium Když se David Černý v televizi pohádal s kurátorkou Marií Foltýnovou, spory o jeho plastiku na obchodním domě Máj...