Americký sen je v Česku: Corvette s maximálkou 300 km/h

  14:22aktualizováno  21. října 14:11
Značka Corvette je synonymem rychlosti a síly na čtyřech kolech. Na šestilitrový osmiválec o síle 404 koní, zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy a maximální rychlosti 300 kilometrů za hodinu potřebujete řidičské zkušenosti a jistou dávku exhibicionismu. A také plnou peněženku.

Corvette je pojem

Corvette je bezpochyby legendou a každá nová generace je zejména v zámoří, kde automobil vzniká, sledována ostřížím zrakem.

Může se hodit

Vyberte si vůz on-line! www.automodul.cz

Nejinak tomu bylo i u šestého nositele jména této značky.

Po designové stránce se diskuse točily hlavně kolem světlometů, které nová corvette na rozdíl od svých předchůdců nemá výklopné. Důvodem byla hlavně co nejlepší aerodynamika vozu.

I proto byste na dveřích marně hledali klasické kliky. Co se však u tohoto kupé nemění už desítky let, je zadní část vozu. Čtyři kulatá světa se stala poznávacím znamením značky Corvette.

Corvette C6 Coupe 

Objem motoru

5967 cm3

Max. výkon

297 kW
(404 koní)

Max. rychlost

300 km/h

Zrychlení
z 0 na 100 km/h

4,3 s

Délka vozu

4,43 m

Spotřeba město/mimo město/kombinace (l/100 km/h)

19,8/9,1/13

Cena základního
provedení

1 954 550 Kč

Cena testovaného vozu

2 112 650 Kč

Raketový start

Po usednutí do nízko položeného sportovního sedadla už zbývá jen stlačit startovací tlačítko (nestartuje se otočením klíčku) a vyrazit vstříc zážitkům. My jsme měli možnost otestovat verzi kupé s odnímatelnou střechou (takzvaný hardtop) a samočinnou čtyřstupňovou převodovkou. V nabídce prodejce je samozřejmě i klasický šestistupňový manuál.

První kilometry dávají jasně najevo, s kým máme tu čest - sportovně naladěný podvozek se pohybuje na samé hranici tvrdosti. Bylo možné jít i dál, ale je vidět, že američtí technici mysleli i na pohodlí pasažérů. Samostatnou kapitolu by si zasloužil motor. Stačí jedno sešlápnutí plynového pedálu a zadní poháněná náprava vůz s ohromnou dravostí vystřelí kupředu.

Takový pocit doprovázený dunivým zvukem naplno pracujícího motoru můžete okusit jen ve velmi omezeném počtu aut. Zběsile přibývající rychlost může řidič pohodlně sledovat, aniž jeho oči musí opouštět rychle ubíhající vozovku. Za to vděčí laserové projekci, která na čelní sklo promítá údaje o rychlosti a počtu otáček.

Razantní styl jízdy se projevuje na spotřebě. Ta se při sportovním stylu jízdy bez větších problémů vyšplhá až ke 20 litrům na 100 kilometrů.

I bez střechy

Využili jsme i stále ještě celkem přívětivého počasí a vyzkoušeli jízdu s otevřenou střechou. Její sundání a uložení do zavazadlového prostoru za dvojicí sedadel zvládne bez problémů i jeden řidič. To samé platí i pro nandavání. Celý proces zabere přibližně tři minuty. Cestovat v otevřené corvette se dá nejlépe ve městě, případně pokud se rozhodnete vychutnávat okolní krajinu. Při rychlostech přes 90 km/hod už začíná být hluk nepříjemný.

Corvette se v Česku začala prodávat během léta. V základním provedení stojí bezmála dva miliony korun, námi testovaný vůz byl kvůli příplatkové navigaci, vyhřívaným sedadlům a špičkové audiosoupravě ještě o 158 000 korun dražší.

Corvette C6 Coupe

Corvette C6 Coupe

Corvette C6 Coupe

Corvette C6 Coupe

Corvette C6 Coupe

Corvette C6 Coupe

Corvette C6 Coupe

Corvette C6 Coupe

Corvette C6 Coupe

Corvette C6 Coupe

Corvette C6 Coupe

Corvette C6 Coupe

Corvette C6 Coupe

Corvette C6 Coupe

Corvette C6 Coupe

Corvette C6 Coupe

Autoři:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Témata: Hluk

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

Další z rubriky

Ikonické Mini slaví kulatiny. Svezli jsme se v tom starém i v novince

Srovnali jsme staré a nové MINI

Před šedesáti lety, v dubnu 1959, sjelo z výrobní linky továrny Longbridge v Birminghamu první mini. Srovnání starého a...

Monstrózní chrám BMW X7. Je v něm místo pro chůvu i tajemníky

BMW X7

Je to opravdový obr, největší osobní BMW v historii. Model X7 je vlastně ekvivalentem ředitelské řady 7, ovšem v...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

Najdete na iDNES.cz