Peugeot 307 CC je velmi lákavou alternativou pro zájemce o čtyřmístný otevřený vůz, který bez problému snese celoroční využití.
Podobně koncipovaných vozů na trhu není mnoho, což může jeho úspěch jen podpořit.
Může se hoditProdej nových i ojetých automobilů Peugeot 307 www.automodul.cz |
Od menšího modelu 206 CC jej dělí propastný rozdíl ve velikosti vnitřního prostoru, třistasedmička je navíc o mnoho elegantnějším automobilem.
Rozdíl mezi pořizovacími cenami obou vozů už tak markantní není.
Model 307 CC má šanci oslovit i řadu jiných zájemců, za poměrně
|
Vnitřní prostor karosářské verze CC je koncepčně totožný s ostatními sourozenci, prodělal však velmi zdařilou modifikaci, která lépe ladí s atraktivním designem vozu.
Mohutná přístrojová deska, na jejíž horní ploše se nachází multifunkční displej, je u verze CC opticky odlehčena pásem z pravé kůže. Podobně provedeny jsou i výplně dveří. Interiér je oživen celou řadou prvků z hliníkové slitiny.
Kovový dekor je v hojné míře zastoupen na středovém panelu, volantu, na dveřích stejně jako na sportovních pedálech. Funkční prvky jsou rozvrženy stejně jako u starších sourozenců, jejich ovládání je tedy velmi snadné. Tříramenný, podélně i osově nastavitelný volant má správnou velikost, jeho silnější věnec padne dobře do ruky.
Přední sedadla jsou velmi příjemná, mají dobré boční vedení, tvar a velikost. Sportovní ambice prozrazuje jejich uložení, které je oproti hatchbacku o 40 mm nižší. Zadní dvojice sedadel už tolik chvály nezaslouží.
Přestože koncepce počítá s přepravou čtyř dospělých pasažérů, praktické zkušenosti odhalily, že dlouhodobé cestování na zadních sedadlech nelze nazvat pohodlným. Omezený prostor pro nohy, kolmo uložená opěradla a stísněný prostor nad hlavami cestujících jsou daní za praktickou skládací střechu, která má výrazně větší prostorové nároky než klasická plátěná. Méně urostlí pasažéři a děti na zadních sedadlech výše uvedené neduhy rozhodně trápit nemusí.
Skutečnou lahůdkou modelu 307 CC je pevná skládací střecha, vybavená precizním elektrohydraulickým mechanismem. Doba přeměny z kupé na kabriolet trvá zhruba 25 vteřin a děje se zcela automaticky, pouze držením kolébkového spínače umístěného mezi sedadly.
Zavazadlový prostor modelu 307 CC je do značné míry omezen náročným mechanismem skládací střechy a v konfiguraci cabrio i střechou samotnou. V základním provedení, tedy jako kupé, pojme zavazadelník až 350 litrů nákladu, se staženou střechou zbývá pod stahovací roletkou pouze prostor pro pár drobností o objemu 204 litrů.
Vozy kategorie kupé nebo kabriolety ovšem nelze posuzovat z praktického hlediska, z těchto důvodů si je lidé rozhodně nekupují. Nevelký objem kufru tedy nelze hodnotit jako nějak významný prohřešek.
Jízdní vlastnosti jsou u vozů této kategorie velmi sledovaným kritériem, plni očekávání jsme tedy usedávali za volant, abychom zjistili jak se francouzský výrobce svého úkolu zhostil.
Už po ujetí prvních desítek kilometrů jsme museli konstatovat, že podvozková skupina modelu CC je z celé rodiny „třistasedmiček“ nejzdařilejší. Na současnou špičku daného segmentu ale zatím nedosahuje.
Podvozek má spíše tvrdší charakter, díky lepšímu rozložení hmotnosti je však jízda o poznání pohodlnější než v hatchbacku. Nečekaně dobře si vede „cécéčko“ v ostrých zatáčkách a při přejezdu nerovností. Mimořádně tuhý skelet je velmi odolný proti kroucení a to není u otevřených vozů zcela běžné.
Řízení podpořené variabilním posilovačem je přesné a nezáludné. Brzdy se vyznačují rychlým nástupem a dostatečnou účinností, po zahřátí ale mají tendenci vadnout.
Trochu na obtíž nám připadala funkce stabilizačního systému ESP, který má sice tlačítko pro vyřazení, program se ale opětovně aktivuje po překročení padesátikilometrové rychlosti. Jízdu řízeným smykem prostě nemá „cécéčko“ v povaze a to je dost možná škoda.
Testované „cécéčko“ mělo pod kapotou zážehový čtyřválec o zdvihovém objemu 2,0 litru. Šestnáctiventilový agregát disponuje solidním výkonem 138 koní, jeden a půl tuny těžkému vozu ale uděluje pouze průměrnou dynamiku.
Sprint na stokilometrovou metu zvládne otevřená třistasedmička s atmosférickým dvoulitrem za 10,3 vteřiny, její maximální rychlost vrcholí hodnotou 207 km/h.
Dynamické vlastnosti nepatří mezi silné stránky již podle papírových údajů, v praxi je situace ještě o malinko horší. Sportovní styl jízdy vyžaduje udržování motoru ve spektru kolem 4000 otáček. Výraznější ožití motoru je ovšem doprovázeno i citelným zvýšením hluku.
Mezi silné stránky pohonné jednotky patří naopak její pružnost. Na pátý převodový stupeň není problém jezdit i padesátikilometrovou rychlostí, motor plynule zabírá i od velmi nízkých otáček.
Velmi sympatická je i spotřeba benzinu. Při klidné jízdě po krkonošských okreskách „cecéčko“ spolykalo pouze 7,8 litrů paliva, při dynamickém stylu byla spotřeba zhruba o jeden a půl litru vyšší.
Hnací síla je prostřednictvím pětistupňové mechanické převodovky přenášena na přední kola. Řazení je poměrně snadné, krátká páka s kovovou hlavicí by si však zasloužila přesnější kulisu.
Francouzská značka Peugeot je jedním z průkopníků ve výrobě kabrioletů s pevnou skládací střechou. Automobily schopné přeměny z kupé na kabriolet vyrábí sice několik let i automobilka Mercedes, jediným přímým konkurentem otevřené „třistasedmičky“ je ale prozatím Renault Mégane CC. V blízké budoucnosti se pravděpodobně dočkáme celé řady podobně řešených vozů.
Základní cena vozu Peugeot 307CC je na českém trhu stanovena na 689 000 Kč. Verze s motorem 2,0 16V je k mání za 739 000 Kč. Testovaný vůz s příplatkovou výbavou měl hodnotu 867 000 Kč.
Standardní výbava vozu v provedení Dynamique zahrnuje dvojici čelních airbagů, dvojité boční airbagy, variabilní posilovač řízení, protiblokovací systém (ABS) s rozdělovačem brzdných sil, systém podpory brzdění v kritických situacích (EVA), systém kontroly jízdní stability (ESP), protiprokluzový systém (ASR), elektronický imobilizér, automatickou klimatizaci, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná přední a zadní okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, přední mlhové světlomety, tónovaná skla, palubní počítač, kola z lehkých slitin o rozměru 16“, rádio s přehrávačem CD šesti reproduktory a ovládáním na volantu, kožený potah volantu a manžety řadící páky, výškově nastavitelná přední sedadla, výškově a osově nastavitelný volant,
Testované provedení obsahuje navíc kožené čalounění Integral, alarm s funkcí superzamykání, tempomat, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, automatické stěrače a světlomety, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko, měnič pro 5 CD, metalický lak Montecristo.