Trabantiáda přivítala auto Dagmar Havlové

  14:34aktualizováno  17:46
Vozidlo Veřejné bezpečnosti, limuzína, sporťák nebo oldtimer, to je jen několik podob, které na sebe může vzít legendární východoněmecký vůz Trabant. Stodvacetkrát jiný vůz stejné značky mohl vidět každý, kdo dorazil v sobotu na parkoviště před obchodním centrem v Letňanech.

Na sedmé podzimní Trabantiádě si totiž dali dostaveníčko majitelé a příznivci proslulých dvoutaktů.

„Rok od roku sem jezdí víc a víc příznivců,“ pochvaloval si v sobotu velkou účast organizátor podzimní Trabantiády Michal Kotek. „Nic naplat, trabant se nyní stává kultovním vozidlem, jako byly minicoopery nebo brouky,“ dodal.

Poznávací značky napovídaly, že se sem se svým modelem nepřijeli pochlubit trabantisté pouze z České republiky, ale dlouhou cestu na pražský sraz vážili dokonce i Poláci nebo Slováci.

„Vím, že účastník ze Slovenska, který u mě shodou okolností spal, to sem měl 516 kilometrů,“ prozradil Michal Kotek.

Mezi různě vyšperkovanými trabanty, jejichž úprava stála desítky tisíc korun a stovky hodin práce, stály i ty, které jsou vzácné díky svému majiteli. A tak se v řadě takzvaných cvikovských lidových vozů objevil mimo jiné i trabant, který před lety vlastnila Dagmar Havlová.

A kolik stojí si trabanta vyšperkovat, aby se za ním člověk na ulici ohlédl? „Vím, že udělat limuzínu, která se tu předvádí, stálo dvě stě tisíc. Ale jsou tady i pěkná auta, která koupíte za flašku rumu,“ řekl Michal Kotek.

Na sraz dorazil se svým trabi i Tomáš Foukner. Svůj první trabant dostal již v sedmé třídě za vysvědčení. Od té doby mu jich prošlo rukou více než šedesát. Ve třiceti jezdil a zhruba stejný počet jich rozebral na náhradní díly. „Na modelu, který jsem dnes přivezl, jsem dělal sedm let. Peníze a strávený čas je možná lepší nepočítat,“ směje se dvacetiletý fanda trabantů Tomáš Foukner.

A jaká je podle něj největší výhoda automobilové legendy? „Kromě toho, že je díky dvoutaktnímu motoru lehčí na údržbu, tak to smrdí, a to na silnici zdravě provokuje,“ říká Tomáš Foukner.

Pryskyřník pádivý alias Trabant: Jak voní modrý dým
FOTOREPORTÁŽ z 9. trabantsrazu Vrbno u Blatné

Mezi různě vyšperkovanými trabanty, jejichž úprava stála desítky tisíc korun a stovky hodin práce, stály i ty, které jsou vzácné díky svému majiteli.

Na sedmé podzimní Trabantiádě si dali dostaveníčko majitelé a příznivci proslulých dvoutaktů.

Na sraz dorazil se svým trabi i Tomáš Foukner. Svůj první trabant dostal již v sedmé třídě za vysvědčení. Od té doby mu jich prošlo rukou více než šedesát.

Autoři:

Nejčtenější

Blackout v zájmu elektromobility. Kolik aut zvládne nabít rozvodná síť?

Závod elektromobilů Wave 2017

Budování a rozšiřování elektromobility musí být možné nejen z politického, ale i z technického hlediska. Hrozí v...

Wartburg je Bauhaus na kolech. Jeho tvůrci sedmkrát zamítli nový trabant

Wartburg 353 vydržel ve výrobě 25 let.

Největší designér východní půlky Německa Karl Clauss Dietel dal tvář wartburgu, roburu a simsonu. Čtyřiaosmdesátiletý...

Tichá hrozba. Elektromobily budou muset povinně vydávat hluk

Model X od Tesly

Jsou zelené, čisté a tiché. Tak vypadá ideální představa o elektromobilech. Že jsou ekologické, jen pokud se domníváme,...

Autohádanka: Kdo pozná žlutý sporťák, je machr

Těší i jejich dvě vnučky, které prarodiče v domě hojně navštěvují.

Podle kousku vykukujícího vraty garáže pozná to auto jen málokdo. Zkuste uhodnout, jaký vůz je na obrázku.

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Udělali byste test na řidičské oprávnění? Otestujte se

Ilustrační snímek

Zvládli byste závěrečný test v autoškole? V seriálu iDNES.cz vám přinášíme desátý z dvanácti vzorových testů pro...

Další z rubriky

Unikátní motor z Mladé Boleslavi: 24,4litrový dvanáctiválec má 450 koní

Agregát L&K-Lorraine-Dietrich má dvanáct válců uspořádaných do W, nejvyššího...

Muzeum Škody v Mladé Boleslavi vystavuje neobvyklý exponát, letecký motor. Unikátní 24,4litrový dvanáctiválec...

OBRAZEM: Fiaty kousnuté škorpionem slaví, Abarthu je sedmdesát

Abarth 70 let Ženevský autosalon

V Turíně žijící Rakušan Karl Abarth stavěl sportovní auta a příslušenství pro ně od 50. let, jeho výfuky přidávající...

Autohádanka: Kdo pozná žlutý sporťák, je machr

Těší i jejich dvě vnučky, které prarodiče v domě hojně navštěvují.

Podle kousku vykukujícího vraty garáže pozná to auto jen málokdo. Zkuste uhodnout, jaký vůz je na obrázku.

BMW Řada 5 3,0...
BMW Řada 5 3,0...

r.v. 2012, naj. 55 000 km, diesel
950 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz