Trabantiáda přivítala auto Dagmar Havlové

  14:34aktualizováno  17:46
Vozidlo Veřejné bezpečnosti, limuzína, sporťák nebo oldtimer, to je jen několik podob, které na sebe může vzít legendární východoněmecký vůz Trabant. Stodvacetkrát jiný vůz stejné značky mohl vidět každý, kdo dorazil v sobotu na parkoviště před obchodním centrem v Letňanech.

Na sedmé podzimní Trabantiádě si totiž dali dostaveníčko majitelé a příznivci proslulých dvoutaktů.

„Rok od roku sem jezdí víc a víc příznivců,“ pochvaloval si v sobotu velkou účast organizátor podzimní Trabantiády Michal Kotek. „Nic naplat, trabant se nyní stává kultovním vozidlem, jako byly minicoopery nebo brouky,“ dodal.

Poznávací značky napovídaly, že se sem se svým modelem nepřijeli pochlubit trabantisté pouze z České republiky, ale dlouhou cestu na pražský sraz vážili dokonce i Poláci nebo Slováci.

„Vím, že účastník ze Slovenska, který u mě shodou okolností spal, to sem měl 516 kilometrů,“ prozradil Michal Kotek.

Mezi různě vyšperkovanými trabanty, jejichž úprava stála desítky tisíc korun a stovky hodin práce, stály i ty, které jsou vzácné díky svému majiteli. A tak se v řadě takzvaných cvikovských lidových vozů objevil mimo jiné i trabant, který před lety vlastnila Dagmar Havlová.

A kolik stojí si trabanta vyšperkovat, aby se za ním člověk na ulici ohlédl? „Vím, že udělat limuzínu, která se tu předvádí, stálo dvě stě tisíc. Ale jsou tady i pěkná auta, která koupíte za flašku rumu,“ řekl Michal Kotek.

Na sraz dorazil se svým trabi i Tomáš Foukner. Svůj první trabant dostal již v sedmé třídě za vysvědčení. Od té doby mu jich prošlo rukou více než šedesát. Ve třiceti jezdil a zhruba stejný počet jich rozebral na náhradní díly. „Na modelu, který jsem dnes přivezl, jsem dělal sedm let. Peníze a strávený čas je možná lepší nepočítat,“ směje se dvacetiletý fanda trabantů Tomáš Foukner.

A jaká je podle něj největší výhoda automobilové legendy? „Kromě toho, že je díky dvoutaktnímu motoru lehčí na údržbu, tak to smrdí, a to na silnici zdravě provokuje,“ říká Tomáš Foukner.

Pryskyřník pádivý alias Trabant: Jak voní modrý dým
FOTOREPORTÁŽ z 9. trabantsrazu Vrbno u Blatné

Mezi různě vyšperkovanými trabanty, jejichž úprava stála desítky tisíc korun a stovky hodin práce, stály i ty, které jsou vzácné díky svému majiteli.

Na sedmé podzimní Trabantiádě si dali dostaveníčko majitelé a příznivci proslulých dvoutaktů.

Na sraz dorazil se svým trabi i Tomáš Foukner. Svůj první trabant dostal již v sedmé třídě za vysvědčení. Od té doby mu jich prošlo rukou více než šedesát.

Autoři:

Nejčtenější

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

Další z rubriky

Unikátní motor z Mladé Boleslavi: 24,4litrový dvanáctiválec má 450 koní

Agregát L&K-Lorraine-Dietrich má dvanáct válců uspořádaných do W, nejvyššího...

Muzeum Škody v Mladé Boleslavi vystavuje neobvyklý exponát, letecký motor. Unikátní 24,4litrový dvanáctiválec...

Přelomovou škodovku začal vyrábět nový závod s moderními technologiemi

Škoda 1000 MB

Přelomovým vozem v historii československého automobilismu se stala Škoda 1000 MB. Pro výrobu tohoto prvního tuzemského...

Autofotka týdne: Munzarova mistrovská tatrovka osiřela

Tatra 602 Tatraplan Sport V8 Luďka Munzara

Ve věku 85 let zemřel Luděk Munzar. Známý herec a dabér Paula Newmanna se proslavil také jako automobilový závodník. V...

Najdete na iDNES.cz