- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V roce 1970 byla tato Oktávie oblíbeným vozem i v Německu, kam se dovážela pod názvem Popular. Koupil jsem si ji tam na podzim 1969- ojetou. Měla dva typické problémy- svislé čepy vpředu se musely mazat tekalemitkou každých 1500 km, to v Německu už nikdo neznal. Proto byly vymlácené a auto se na silnici dostalo rychle do nebezpečných kmitů na řízení. Druhý problém bylo řazení- občas se podařilo zařadit dva převody současně a stáli jste. Jinak na svoji dobu moderní a krásná karoserie.
Tohle je nadhera a ne ten silenej zmrsenej Barkas
Spartak je opravdu krásný ale to třetí světlo je tam zcela zbytečné a kazí vzhled,snad se majitel snažil napodobit vzhled ktysi tak populární "Tatry" která měla reflektory opravdu tři. Ještě mohl ale pro "vylepšení vzhledu" a aerodynamiky na svůj stroj nainstalovat podélnou "rybí ploutev" tak jek to měla vzpomínaná "Tatrovka"
No ono ano nejde o vzhled jako spis o dobovou rallye úpravu. V 50. a 60. letech se používal na rallye jeden dálkový reflektor uprostred aby se při nočních zkouškách alespoň trochu vidělo . Saab ho měl třeba na střeše. Takže žádná inspirace Tatrou, ale ...."takhle to proste bylo "
Krásný spartak... Krásný?
Jistě. V té době ano. A dokonce se vyvážely i do Austrálie (později hlavně Octavia kombi). Ještě před pár lety jsem tam dva viděl.