Diskuze

OBRAZEM: Shortcut, Eltra, MTX, podívejte se na favority, které neznáte

Favorit letos slaví třicet let od představení. Klasický hatchback a kombík jménem Forman, tak si většina pamatuje nabídku Favoritu, modelu, který dovezl mladoboleslavskou automobilku do nové éry pod křídla koncernu Volkswagen. Verzí - občas bizarních - ovšem vzniklo víc. Často zůstalo jen u prototypu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

Na počátku tisíciletí jsem měl své první auto - Ford Fiesta z roku 94. Dost často jsem v té době jezdil i Favoritem, kterého jsem si půjčoval od tchána. Dodnes si pamatuji, jak byla Fiesta proti favoritu svižná (taky "jednatrojka"), pohodlná a měla využitelější kufr. Sorry jako, ale Favorit byl křáp už jako nový. :-/

0 0
možnosti
MN

Některé varianty byly zajímavé (sedan, osobní verze furgonu). Ale je logické že se nedostaly do výroby, firma v porevoluční době upadala a byla ráda, že žije.

Zajímavý byl také návrh modernizovaného favoritu na kterém se pracovalo od roku 1989 a v roce vznikla dokonce maketa ve velikosti 1:1, jednalo se právě o variantu sedan a nesla označení Felicia 13 LS.

0 0
možnosti
MP

Škoda v porevoluční době během roku získala silného partnera, který do ní masivně investoval (především energoblok). Upadala maximálně pár měsíců, ještě jako státní podnik, co jí po amnestii zmizeli zaměstnanci a povolaní vojáci se ještě nestačili zaučit.

0 0
možnosti
JD

J71a87n 40D68l29o75u23h63ý

29. 9. 2017 9:42

Meli jsme toho vyblite zeleneho s bezovym interierem. Po 7 letech to bylo shnile do srotu. Auto stalavo vzdy venku a jezdilo cely rok.Rv Forman vydrzel temer 2x tak dlouho R^

2 0
možnosti
LS

Venku shnije každé auto. Cokoliv je lepší, pokud to nestojí na dešti a vodě.

1 0
možnosti
JK

První Favorit nebylo v té době špatné auto. Dokonce snesl srovnání s Golfem II 1,3. Problém byl, že zůstal technicky v 80. letech.

0 0
možnosti
OO

On ten Golf taky nebyl nic moc.

1 0
možnosti
Foto

J16i54ř88í 10E62r23b70e78n

29. 9. 2017 7:38

Škoda, že se nedostalo do výroby ani kupé typu 783, ani prodloužená "sanitní" verze typu 786. První by bylo více než důstojným nástupcem Rapida a druhé více než potřebnou náhradou stařičké dvanáctsettrojky. Ostatně se to mělo vyrábět ve stejných závodech (Kvasiny a Trnava).

Jenže fabrika měla na přelomu 80. a 90. let potíží víc než dost, další stamiliony před-inflačních korun na nové lisovací a svařovací linky už prostě nezbyly. Taktak, že se podařilo dostat do výroby formana a pikap.

1 0
možnosti
LS

Pamatuji Favorit s motorem o obsahu 1500 na závodním okruhu v Havířově. Byla to někdy první polovina devadesátých let. Řídil ho tehdy Břetislav Enge, otec Tomáše Engeho. Poláci tam tehdy se svým velmi výkonným Porsche 911 Carrera po prohře nad tímto Favoritem neúspěšně podávali protest proti nedovoleným úpravám. Nemohli pochopit, že je dokáže porážet Favorit, auto z východního bloku. Tohle jsem viděl a zažil na vlastní oči. Byla to krásná podívaná. Byl to tam tenkrát jeden z posledních závodů na Havířovském okruhu, který přestal odpovídat stále se zpřísňujícím se náročným požadavkům pro závodní okruhy.

3 0
možnosti
JD

J69a63n 24D77l74o75u24h15ý

29. 9. 2017 9:44

Skoda Forman mel mit puvodne karburatorou 1.6 se 75kW !!! To by i tenkrat byla naprosta pecka!!!

0 0
možnosti