- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jediný automobil v České republice s motorem Škoda 1500 OHC zapsaným v technickém průkazu.
Agregát s rozvodem OHC dosahoval výkonu 85 koní (62,5 kW) při 5300 ot/min a nejvyššího točivého momentu 125 Nm při 4000 ot/min.
Nejrychlejší škodovky vznikaly v Británii. Tu nevýkonější poháněl obří osmiválec
Škoda 110 R pro sezónu 1974 dostala místo klasického vzadu uloženého čtyřválce obří motor z monopostu Formule 5000. Atmosférický pětilitrový osmiválec Chevrolet byl umístěn uprostřed, produkoval 477 koní (351 kW) a byl spojen s pětistupňovou závodní převodovkou Hewland.
Celé monstrum vážilo jen 865 kg, díky čemuž dokázalo vyvinout rychlost až 285 km/h. Turner s vozem překonal hned několik traťových rekordů a odnesl si v první sezóně hned osm vítězství.
Zavodní speciál
Škoda 130 RS měla motor o objemu 1,3 litru s ventilovým rozvodem OHV o výkonu až 140 koní. Vůz s ním dokázal zrychlit až na 220 km/h.
Před 40 lety se narodila Škoda 130 RS, nejslavnější československý závoďák
Škoda 130 RS, jeden z nejúspěšnějších závodních vozů 70. a 80. let ve své kategorii, slaví čtyřicítku. V sezóně 1975 se závodní vůz známý jako "Porsche Východu" poprvé dostal pod světla ramp, největšími úspěchy byla vítězství v mistrovství Evropy cestovních vozů v roce 1981 a také vítězství v Rallye Monte Carlo 1977 v kategorii do 1300 kubických centimetrů.
Jen k té ceně. Tenkrát dávno jsem viděl vystavený tenhle kočkolap tuším v Bílé labuti v Praze a cena tam byla 83 843,50 Kčs. To číslo mi kvůli tomu padesátníku nějak uvízlo v hlavě. Jo a to erko bylo žluté.
Můj sen,už se na něj měl many,pak svatba,tak jsem si ho koupil aspoň v hračkárně
A některé kousky měly i servořízení. Než jsem zaparkoval, byl jsem celej servanej.
Místo posilovače řízení měly Škodovky posilovač řidiče
eRka nebola jediné športové auto vo východnom bloku. Súdruhovia v NDR robili Melkus, dokonca v tom istom čase. Pravda, v neporovnateľne nižších množstvách.
Krásné auto, ale zase těch superlativů tam je až moc Ladné ano, skvěle jezdící ani omylem, podvozkově identické se sedany (což zase byla převzatá konstrukce embéčka, takže už v době uvedení konstrukční věk cca 10let), motor s jen velmi průměrnou dynamikou (to že je uvedený výkon uváděný podle jiné normy takže má opticky vyšší hodnotu ani neřeším). To že v rámci doby byl kočkolap je jasné, a u té krásy bych i zůstal, prakticky vše ostatní je jen nostalgická selektivní pamět.
Tak jistě že je tam ta nostalgie. Konkrétně u mě je to už skoro 30 let. Ale ty jízdní vlastnosti na zadokolku zase až tak úplně tragické nebyly. A dobře se s tím v zimě driftovalo na sněhu.
Moje první vlastní auto. Koupil jsem ho ojeté po vojně, ale bylo v hrozném stavu. Trochu jsem ho dal do pořádku, ale pak přišla rodina a Erko bylo malé. Takže šlo do světa jednomu nadšenci, který ho kompletně zrenovoval. Myslím, že ho má dodnes.
Krásné. Ještě by to ale chtělo ty správné poklice na kolech. Pak už by to bylo dokonalé.