Diskuse k článku

Přelomovou škodovku začal vyrábět nový závod s moderními technologiemi

Přelomovým vozem v historii československého automobilismu se stala Škoda 1000 MB. Pro výrobu tohoto prvního tuzemského velkosériového vozu byla v Mladé Boleslavi postavena zcela nová továrna, jedna z nejmodernějších v Evropě a ve východním bloku nemající obdoby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P11e58t86r 63Č42e11r63m98á40k 9768405849870

.

0/0
3.1.2019 20:00

H80o29n11z90a 96T31a84r 3169322534312

Cena letí nahoru

https://www.youtube.com/watch?v=2EjVRvwqoeQ

0/0
2.1.2019 18:53

D69a98v81i98d 49C43í73s68a96ř 1164485278148

Vidím, že nikdo nebere v potaz, že Š 1000 MB byl v podstatě okopírovaný Renault Dauphine což byl předchůdce R 8 ! Stejně jako v Rusku upravili pozdeji Fiata 124, ti se k tomu alespoň přiznali, že se jedná o licenci ! Zkuste Dauphine porovnat s MB - na skelet šly blatníky z MB , které byly najednou přišroubovány šrouby M7, které naše norma v že době ani neznala. Motor a převodovka s rozvodovou taky byly zaměnitelné !! Proto ustrnul další vývoj !

+1/−5
30.12.2018 8:17

M55i31r77o68s93l22a43v 41S70i43n96d85e46l39a22r 2265477864572

pod " v podstatě okopírovaný " si tedy představuji něco jiného...

Že by sestava motor-převodovka po přizpůsobení šla zaměnit, není zas tak zvláštní - vzhledem k tomu, že to má tři úchytná místa - a v podstatě to (po úpravách) jde dát do čeholkoliv, co počítá s motorem vzadu. Jen tak, bez úprav, to zaměnit nepůjde, stačí si najít obrázky, jak to vypadá.

Další vývoj ustrnul hlavně kvůli tomu, že nebyly prachy.

+1/−1
30.12.2018 12:02

D37a26v63i59d 11C23í65s65a18ř 1434785488638

Motor jde nasadit na převodovku s rozvodovou, které jsou skoro totožné, skelet je skoro totožný, upravili hlavně celkovou podobu auta technické věci okopírovány. I v knize jak vznikalo MB je zmínka o tom, že jim tam jako vzor Dauphine stál !!

+2/0
30.12.2018 19:37

P24e55t68r 29Č61e89r92m88á21k 9598365129950

To není nic divného, motory/převodovky/rozvodovky na sebe takhle tenkrát pasovalo kde co, což bylo dané především jednoduchostí resp.nízkou technickou úrovní. Skelet mb nemá s renaultem společného nic, míra podobnosti odpovídá obdobnosti použité konstrukce. Pravdu máte v jediné věci - Renault kupoval od Škodovky licenci na tlakové lití hliníku a v rámci kooperace došlo k inspiraci mnoha dílčích řešení poté následně použitých ve škodovkách, takže tvrzení že jim Dauphine stál jako inspirace pravdivé je, ale ne v tom smyslu co uvádíte vy - nešlo o žádnou kopii auta nebo licenci - a že Renault uměl obchodovat a hlídat svoje licence dokázal u Dacie. R^

+1/0
30.12.2018 19:56

M62i20r31o57s31l20a58v 21S10i50n95d30e63l13a37r 2145107624312

Nejpis si to s necim pletete. Nasel jsem si nejaky web s renovaci R Dauphine. A slozit motor z MB s prevodovkou z toho R je vyloucene a opacne v podstate take. Treba prostor pro setrvacnik a spojku je u MB v obalu prevodovky u R na bloku motoru. Starter ma R na druhe strane a na motoru, MB na prevodovce.... Spoj prevodvoka-motor je uplne jiny.

Skelet je zcela jiny. I to uchyceni agregatu se dost lisi - R ma podvesenou prevodovku v miste diferencialu, MB ji ma podlozenou u predniho vika prickou prevodovky - tu R nema, zato ma zadni napravnici, kterou zas nema MB...

Ze neco brali jako vzor neznamena, ze to okopirovali, coz jak vidno neni ani nahodou pravda.

+2/0
31.12.2018 0:35

M78a81r40t76i19n 59N35e53b97e45s76k88ý 7606620477122

Fakt je, že použití šroubů M7, jinak vůbec nepoužívaných,

spojení sběrného potrubí dvoudílnou sponou bikónických zakončení, které krom Renaulta nikdo nepoužíval, vede k určitému podezření, že inspirace byla velmi inspirativní, ač tím nechci snižovat pohlednost karoserie 1000MB

a oproti Renaultům mělo embéčko stahovací zadní skla, na rozdíl od posuvných i u pozdější R8.

Poznámka nakonec o ustrnutí vývoje z důvodu chudoby socialistického hospodářství je víc než pravdivá a konec agregátu Embéčka až v 1988 top jen potvrzuje.

0/0
2.1.2019 13:21

J44i18ř85í 32E30r37b62e73n 1593474646587

Konec agregátu z embéčka nastal až v roce 2007 s ukončením výroby Fabií I, po roce 1988 se změnila jen hlava a pár drobností ohledně mazání...

0/0
2.1.2019 20:46
Foto

R61o88m87a58n 37K57o30z65e84l 4107706313774

Ty auta vypadají úplně jinak. Fiat 124 a Lada 1200 jsou v podstatě totožné vozy, na první pohled nerozeznatelné, stejně třeba jako Opel Kadett a Daewoo Racer, ty se liší jen značkou, ale tohle fakt ne.

+2/−1
30.12.2018 13:20

D22a22v43i21d 88C42í81s61a67ř 1294285778418

No byla to oficiální licence, ale bylo to tak upraveno že podvozek byl v podstatě jiný i motor jiný !

0/0
30.12.2018 19:41

P25e18t79r 39Č54e11r72m64á19k 9858485419400

Ano, klasická licence a úprava pro specifické podmínky USSR trhu - odolnější díly podvozku, bubnové brzdy, starší fiatí motor jednodušší konstrukce.

0/0
30.12.2018 19:58

P96e62t11r 73Č85e18r19m17á92k 9518835269640

A teď tu o červené karkulce prosím ;-)

Větší blud jsem dlouho neslyšel, totální nesmysl. Nešlo o žádnou kopii ani licenci, ty auta spolu nemají nic společného. Ano jsou si podobná koncepčně a vzhledem k době vzniku by se našla jistá podobnost vzhledová, ale tím to hasne. To že s nějaké díly dají teoreticky zaměnit není vůbec nic divného - součástková základna byla tehdy velmi omezená a mnoho věci se úmyslně dělalo podle vzorů nebo licencí (přední světla autobusu Škoda RTO byli třeba stejná jako z brouka a naopak na brouka existoval celý seznam “náhrad” z dílů dostupných na východě - škodou počínaje, přes tatry pokračujíc, trabantem a warťasem konče...), přesto to neznamenalo že by bylo celé auto okopírované.

Mimochodem zrovna motor a převodovka byli jednou z mála věcí na čem vývoj pokračoval, proto favorit vyjel s na svou dobu “nadstandartní” standartní 5ti stupňovou skříní a celohliníkovým motorem co přežil ještě dva další modely R^

+1/−1
30.12.2018 13:54

D13a89v42i69d 20C26í43s41a21ř 1844555558688

Jste úplně mimo !

0/−2
30.12.2018 19:38

P58e23t13r 36Č94e79r58m45á29k 9598935429200

Mimo Vaší virtuání realitu každopádně ;-)

Je ale fajn že nemáte potřebu se ani pokoušet něco věcně vyvracet - stejně by to bylo marné a vedlo by to neodvratně k jedinému závěru - napsal jste naprostý nesmysl R^

+1/0
30.12.2018 19:46

H67o34n11z73a 34T63a73r 3519202404932

Pane vy jste mimo .

Lada

Normální licenční výroba se vším všudy,

Úpravy dělali SAMOTNÍ Italové dle požadavků

Žigulík - ikona socialismu -dokument (www.Dokumenty.TV) cz / sk

https://www.youtube.com/watch?v=HZzyNv_bdvc

+1/0
31.12.2018 19:26
Foto

M98i68r15o98s28l21a16v 55S14t37e93i16n79e97r 2716340800456

Škoda mívala předstih svojí koncepcí páteře, na které byla montována karoserie. Poslední vůz, který byl ve své době na úrovni, byl Spartak, čili Oktávie, v provedení kabrioletu Felicie, ovšem na začátku šedesátých let.

Jenomže v RVHP měl přednost Moskvič, Škoda by mu tvrdě konkurovala. Bylo proto rozhadnuto, že Škoda bude stavět auta s motorem vzadu.

Už ta hliníková konstrukce motoru svědčí o úvahách konstruktérů, nadměrná váha vzadu je nezdravá pro jízdní vlastnosti a bezpečnost. Ale vodní chlazení tu váhu zase zvedlo.

Moje Liduška z r. 1938 měla motor vpředu, kardan šel tou páteří do převodovky, hned za ní hruška a talíř, bohužel z úsporných důvodů chyběl diferenciál. Ale rozložení váhy bylo optimální. Kdyby se jenom ty zadní klouby pohonných tyčí stále nelámaly.

V r. 1962 by bývalo stačilo, tomu Spartaku nadělit hermeticky uzavřené čepy na řízení a přední nápravě, aby se nemusely stále promazávat tekalemitkou, zavést kotoučové brzdy, zdvojnásobit počet ventilů a zvýšit výkon na v Evropě běžnou hodnotu, ta auta by se byla prodávala jsko housky na krámě, především tem kabriolet a trochu dravější kupé.

0/−1
29.12.2018 16:31

P52e95t98r 59Č52e91r41m67á86k 9318815149570

V zásadě souhlas, jen rozhodnutí o koncepci vzadu nijak nesouviselo s moskvičem, to bylo čistě důsledkem nedostupnosti homokineťáků.

+2/0
29.12.2018 16:52

R27a28d14e66k 88F79o39l33p23r13e88c15h25t

Hliníkový blok motoru měl už právě ten Spartak, ale vyráběný klasickou technologií gravitačním litím do pískové formy. Čili hliníková konstrukce motoru není spojena s úvahami konstruktérů o nadměrné váze vzadu, nový vůz by měl ten blok hliníkový, ať už by byl umístěn kdekoliv.

+5/0
29.12.2018 20:22
Foto

T60o53m13á11š 98B81u38r97a 2244414430555

Embéčko že bylo ve světové špičce? Čím prosím? Už ve své době to byl aušusový produkt. A to po všech stránkách. Namátkou svou koncepcí "vše vzadu". Nebo výkonem motoru - považte: to "dělo" poskytovalo při obsahu necelých jedenácet závratných 38 kW! Na tomto nic neměníl ani fakt, že sama technologie výroby motoru byla na svou dobu na úrovni - motor sám byl konstrukčně už tehdy poměrně zastaralý. O tom lapsu s typem rozvodu se snad netřeba ani zmiňovat.

A řidičsky? Autor článku patrně neměl nikdy tu možnost užívat profesně předmětný vehikl (zde myšleno pejorativně). Jako příklad nehorázného pohrdání budoucím uživatelem bych uvedl počin konstruktérů s vyoseným volantem. A za vše hovoří dodnes přežívající motoristická přezdívka "Š 1000 MB - tisíc malých bolestí".

Už tehdy to byl propadák téměř na úrovni Trabanta - nemít plechovou kastli, byla by to stejná kategorie.

+1/−5
29.12.2018 13:50

P76e72t40r 41Č89e34r51m55á19k 9748125229180

Kdepak, žádný aušus, naopak plně odpovídající době, koncepce vše vzadu byla tehdy v této třídě velmi rozšířená a modní a používali jí nejeden renomovaný výrobce. To že to za pár let bylo jinak je pak jiný příběh. Motor měl velmi slušný výkon - např. litrový renault 8 (taky motor vzadu) měl k dispozici “jen” 30kW, což je z dnešního pohledu vcelku málo ale v té době to bylo plně odpovídající. Jasně nikdo netvrdí že to bylo nejlepší auto na světě, ale v rámci své třídy to v době uvedení skutečně patřilo k tomu lepšímu co šlo v Evropě sehnat.

+4/−1
29.12.2018 16:08
Foto

T90o94m57á31š 48B16u92r44a 2904474380655

Jak myslíte. To co jsem se služebním embasem zažil jám, bylo už tehdy z říše hororů. Namátkou třeba pružná, kroutící se a drnčící karoserie a tudíž jízdní vlastnosti na draka, celková "fórovost" (pořád se něco ulamovalo, praskalo, klasikou bylo zadrhávající se lanko plynu), nedostatečný výkon, topení věčně buď nefungovalo anebo vás ugrilovalo, téměř žádné odhlučnění kabiny a mohl bych pokračovat.

To, že na tom některé vozy tehdy "západní" provenience byly srovnatelně, to sice nelze popřít, ovšem například Vámi uváděný Renault se ale vždy etabloval jako producent levné konfekce, nikoliv jako špička. Přičemž tento fakt sám o sobě neprokazuje, že by embaso ve své době bylo na světové špici - tak jak je tvrzeno v nadpisu zdrojového článku. Kdepak! Kam se "tisícovka" hrabala na své předchůdkyně Octávii se Spartakem - a že to byly také lidové vozy.

0/−1
29.12.2018 20:18

P87e49t53r 15Č43e85r84m57á89k 9268485979430

V pohodě, vaše osobní zkušenosti a subjektivní vnímání některých věcí vám určitě nikdo nebere a dokonce ani nerozporuje - embéčko skutečně po stránce zpracování bylo velmi průměrné a obecně to byl lowcost, ale jde o to že právě v této své kategorii se řadil k špičce. Nikdo nemohl tehdá porovnávat škodovku s Mercedesem nebo Opelem, to byl jiný svět. Ale ve světě brouků (a obecně dalších VW té doby), kachen, fiatů, renaultů atd to skutečně bylo plně konkurenceschopné a technicky na špici.

Octavia nebo spartak byly někde jinde - desítky let stará rámová konstrukce popularu udržovaná při životě dílčíma inovacema a novou karoserií byla na počátku 60.tých let těžce přežitá, nevýhodná a také drahá - proto se vyráběli oproti ebméčku v podstatě manufakturně. Pro masovou motorizace nepoužitelné.

+3/0
29.12.2018 20:48
Foto

T88o61m42á94š 49B58u40r94a 2204144330165

A tedy vrátíme-li se obloukem k výchozímu bodu tématu diskutovaného článku, resp. k prohlášení autora v nadpisu, nutně docházíme k názoru, že jde o tvrzení ("Š 1000 MB byla ve světové špičce") mylné. Neboť tam nikdy jakožto lidový vůz býti nemohla. Jde o rozdíl mezi hodnocením relativním a absolutním. Přičemž autor článku se vyjádřil v rovině absolutní. A jak sám uznáváte, v té embéčko bylo na chvostu. Kdyby v onom nadpisu byla relativizace (např.: ".... ve své třídě ..."), neměl bych žádného důvod se tu k věci vyjadřovat.

Toť podstatou mé reakce na chybné vyjádření autora článku. O nic jiného mi nešlo.

0/0
29.12.2018 21:31

P58e17t47r 98Č64e38r44m74á53k 9498795469220

To právě není - v rámci své kategorie (jakkoliv to byla lidovka) to špička skutečně byla. Opět nutno brát v potaz dobový kontext - “lidovky” tehdy byly naprosto dominantní kategorií trhu (vsuvka pro porovnání - špičkový mercedes té doby w111 měl motor o objemu 2,3l) ne lowcost tak jak ho vnímáme dneska. Z toho vychází to co píšete - samozřejmě titulek měl upoutat pozornost a je značně nadnesený, na druhou stranu s přihlédnutím k výše popsanému je vlastně pravdivý.

+3/0
29.12.2018 22:24
Foto

R33o89m54a32n 90K51o95z24e42l 4867726973944

Tyto věci znám jako malý z Trabantů, které měli naši, I tři závady na 20 km - chod na jeden válec, zadrhávající lanko plynu, nemožnost nastartovat, pořád něco. Když někdo řekne, že se dřív auta vyráběly poctivěji, tak se zasměju.

0/0
29.12.2018 20:53

R42a17d43e55k 82F25o47l55p35r47e85c91h61t

Titulek není dílem autora, v článku to je zhodnoceno trochu jinak. Embéčko tak v roce 1964 hodnotili západní automobiloví novináři. Ti si to nevymýšleli, ale vozy předtím i otestovali, viz například článek "Super-Test: Renault R8 kontra Skoda 1000 MB" z 19. čísla časopisu "hobby" z roku 1964.

+1/0
29.12.2018 21:17
Foto

T81o73m53á92š 18B25u30r70a 2584134180135

Promiňte pane Folprechte, ale pod článkem jste jako autor uveden Vy. Tudíž pro mne jakožto konzumenta té zprávy jste za obsah i formu odpovědný Vy. Kde jste čerpal informace, je především Vaše profesní věc - nikoliv má, jakožto příjemce Vašeho reportu.

A Vy jste v mnou dotčeném smyslu užil evidentně - použiji-li zde uefemizmus - závádějící informaci. Ve světle tohoto, je Váš odkaz na autora nějakého článku z r. 1964 kulantně řečeno, nehrdinský. Bohužel.

0/0
29.12.2018 21:48
Foto

T67o17m19á72š 71B43u49r13a 2314304110295

err.: správně je samozřejmě "eufemizmus". Za přesmyčku se omlouvám.

0/0
29.12.2018 22:02

P69e34t42r 89P85a85l14e61č69e19k 3770525314342

K podstatě vašeho sporu nic nemám, nejezdil jsem tím autem nikdy nicméně když jste už jste tak kategorický tak si račte uvědomit, že autor článku a autor titulku jsou dvě různé osoby, to je v novinách normální.

0/0
29.12.2018 22:17
Foto

T71o52m36á45š 38B97u39r86a 2754164730835

To je dle Vás standardní, že signatář jakéhokoliv produktu za něj nebo jeho část neodpovídá?

Takže pokud byste třeba v záruční době reklamoval nějaký nedostatek na svém novém vozidle, pak byste strpěl skutečnost, že závada Vám byla odstraněna jen zčásti se zdůvodněním, že materiál je od subdodavatele - račte se si to vyřídit s ním?

0/0
29.12.2018 22:27

R90a97d81e70k 41F80o54l83p67r74e35c43h84t

Za článek samozřejmě odpovědný jsem, jen upřesňuji, že nadpis není mým dílem. Ten jeden článek z roku 1964 - ze kterého jsem mimochodem nečerpal - jsem uvedl jako příklad toho, že embéčko v té době bylo hodnoceno velice kladně, navzdory Vašemu hodnocení "už tehdy to byl propadák téměř na úrovni Trabanta".

+3/0
29.12.2018 22:19
Foto

T54o51m48á93š 89B64u86r47a 2984904220675

Jak to myslíte "...není mým dílem ..."? To snad chcete řící, že pokud Vám vyjde tiskem nějaký Váš příspěvek, pak minimálně co do obsahu botně pozměněný?!? Je-li tomu tak, pak bych další spolupráci s takovým editorem setsakramensky zvažoval.

Nicméně jako novinářský laik jsem nucen požadovat, plnou originalitu předkládaného a na autorovi ponechat jak upraví své vztahy s vydavatelským domem.

0/0
29.12.2018 22:35
Foto

M91i31r70o42s93l27a68v 15S93t87e31i90n38e38r 2336680620596

Ani vzor konstruktérů Škody, Simca 1000 nezískal v Evropě větší popularitu.

Doba už preferovala pohon přední nápravy, i když ta potřebuje drahé homokinetické klouby.

Zadní náhon byl bezkonkurenčně levný, ale skutečně rozšířený se stal teprve VW Broukem. Ten byl o chladič a vodu lehčí, celý hnací agregát byl vyměněn za hodinu.

Automatické hydraulické nastavení ventilů zavedl Mercedes v modelu W123, to se po r. 1974 rozšířilo všude. Nastavování ventilů a promazávání čepů trápilo předtím řidiče každých pár tisíc km.

+1/−1
29.12.2018 9:36

V59á45c95l21a28v 35M83r10á84z 1246778191194

MB 1000 měl opravdu těch tisíc "malých" bolestí, ale bez mbéčka by se nerozjela u nás motorizace ani náhodou i za cenu těch bolestí. Z mých zkušeností s embéčkem z r.výroby 1965 to byla hlavně velmi špatná přední konstrukce přední náprava, brzdy přední, nesamomazná kluzná ložiska na přední nápravě, kdy často bylo vidět na silnici MB s vylomeným předním kolem, kmitání řízení, kdy se proti kmitání dodatečně montoval tlumič řízení proti kmitání, přechlazený motor (moc lopatek) kdy se potom počet lopatek na ventilátoru dodatečně snížil už i pro hlučnost, přednost byla v jednoduchosti motoru v jeho přístupnosti u oprav, další velká nevýhoda byla u zadních brzd, kdy se muselo používat na buben stahováku, který se nedal sehnat jen si jej udělat svépomocí, velmi špatná kvalita veškerých pryžových těsnění (to bylo též potom i u automatických praček), pro zručného motoristu se embéčko dalo velmi dobře opravovat jako např.šroubované blatíky při nabourání to bylo snadnější s výměnou, nebyla v té době ještě aplikována kvalitní ochrana spodní části karoserie, když v šedesátých letech byl masivní nástup v zimě posyp solí tak se to projevilo na korozi a používání ochranných plachet jako alespoň nějaké zlepšení ochrany vozu jako náhrady za garáž, kdy po nějaké době se ale zjistilo, že prodávaná ochranná plachta je zcela nevhodná a spíše je víc ke škodě. Pro motorizaci, ale tyto všechny mínusy a plusy měly nesmírný plus pro proškolení motoristů, každý se pomalu stal velkým odborníkem a to dnes už je jen jako krásná vzpomínka jak jsme si tenkrát s auty užívali.

+4/0
28.12.2018 21:18

P21a89v50e15l 29R48u96s 9328608209640

Uf, uf, uf: "se nebývale rozmnožili lidoví motoristé", anebo

"se vyráběl v množství menším než malém dvoudveřový tudor"

0/0
28.12.2018 17:20

R66a94d34e87k 63F81o69l75p15r71e35c45h81t

K těm lidovým motoristů přeci patří klasický sedan, tedy standardní embéčko, které všichni znají. Ten tudor, značený MBX, byl rarita.

0/−1
28.12.2018 17:53

D97a42n30i93e12l 17M22a28g28n21u77s 4223535264697

Tipuji, že Pavlovi šlo spíš o sloh a stylistiku :-)

+2/0
29.12.2018 14:59

P54a68v36e49l 79K39u25l93i46č30k28a 3247479710475

Š1000 MB rok výroby 1969 bylo moje první auto, se kterým jsem jezdil od r. 1985 téměř 10 let (najeto přes 260 000 km) a dodnes na něj vzpomínám jako na to nejstylovější auto, co jsem kdy měl v ruce.

Jasně že mělo své mouchy, ale na to, co umělo a jak bylo u něj vše jednoduše a promyšleně kounstruováno, mě dodnes nepřestává překvapovat. Nestalo se mi, že bych někdy nedojel. A to jsem na cestě občas opravoval, tu výměna svíčky, tu odešla cívka, tu praskla hadička od benzínu, tu kabel ke svíčce, tu palec v rozdělovači, tu prasklá membrána v benzínové pumpě ... a šlo to! Ač motoristický lajk, problém se opravdu dal logicky najít a jednoduše opravit!

A ty dva klínové řemeny, kdo z vás to dnes má! :)

Jediné, co mne fakt štvalo byla reznoucí karoserie. To bylo jak mor ... ale zase se člověk naučil dobře laminovat, že .. ;-)

Š1000 MB jednoduše patří k automobilům, na které se nezapomíná. Neodmyslitelně patří k době, kdy Váš automobil nebyl jako dnes jen "spotřební materiál" na dobu určitou, ale patřil k Vám do rodiny ... navždy! :-)

+9/−2
28.12.2018 17:12

P83a75v17e51l 72R97u54s 9938248479900

Jo, v tu dobu se generálka motoru embéčka dělala na kuchyňskem stole. K tomu výčtu závad: 2x se mi zlomila poloosa. . . .

+1/0
28.12.2018 17:25

M46i54r27o21s44l46a22v 25S17i78n31d54e16l65a13r 2945107744862

na konci bubnu?

0/0
28.12.2018 17:32

M69i49r80o44s45l70a69v 80S27i24n59d53e87l58a43r 2835977824122

-u bubnu-

0/0
28.12.2018 17:32

M82i16r98o40s92l25a38v 69S50i47n76d97e78l17a54r 2965197114192

Ale jako stavebnice byly asi nejlepsi S13x. Kdyz se vyndal motor/prevodovka, tak to zustalo stat, na buben nebyl potreba stahovak, hlavni brzdovej valec byl na dvou sroubech a nemusela se rozebrat jako bonus pulka sloupku rizeni jako u MBcka, nezahnivaly tolik excentry odklonu.... Akorat ta nadrz - na jeji vymenu se musi "rozebrat cely traktor" - u MB to asi bude jednodussi.

0/0
28.12.2018 17:31

P55a50v62e29l 96J64o62n89á72š 5211315679305

Koroze - zadní ramena. Stálé peklo...

0/0
28.12.2018 18:09

D92a26v68i86d 39C56í65s15a74ř 1294325148288

S tímto názorem se plně ztotožňuji !!

0/0
30.12.2018 8:26

J45i52ř98í 90Ř49e41z73n51í41k 4482632193445

Poblémem embéčka a všech škodovek byl kapající olej z olejové skříně.

0/0
28.12.2018 12:59

J47i82ř26í 83Ř81e20z29n25í50k 4522952433355

A taky proděrávěné chladiče, když se do nich nalila zimní kapalina. A pojistky.

0/0
28.12.2018 13:02

P28a58v10e61l 22J63e97ř33á79b57e25k 7881532614597

Chladič tekly, když se střídala voda s nemrznoucí směsí. To platí i dnes, proto tam máme celoroční směs, kterou neměníme za vodu, aby auto v létě bylo lépe chlazené.

+2/0
28.12.2018 15:49

M52i61r52o23s87l37a46v 15S29i46n34d32e82l50a95r 2455397264222

Z motoru? To bylo lze dobre resit tesnicim tmelem. Horsi je prevodovka, kde obal, hlavne ve spojeni s vykonejsimi motory, ma tendenci pracovat.

+2/0
28.12.2018 16:55

J89i63ř56í 31Ř22e15z28n46í89k 4662362403305

Pokud lze za součát motoru považovat olejovou vanu..

0/0
28.12.2018 17:14

Najdete na iDNES.cz