- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"a zadní čelo se vyloženě nepovedlo – situování zadních světel a mřížky odvětrávacích štěrbin motorového prostoru je oproti finálnímu řešení „prohozené“.
Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/historie/skoda-100-vyroci-narozeniny.A190509_002412_auto_ojetiny_erp
Zadní čelo bylo hnusné i v konečné verzi, protože budilo dojem, že designérovi už úplně došly nápady, případně to vyvinul a vyráběl průměrně zručný amatér doma.
Stovka byla oproti "embéčku" alespoň nápad a "ksicht",
stovka byla jen levnou inovací za každou cenu
a auto vypadalo strašně nedodělaně a levně,
slepené z univerzálních dílů a spínačů .
Škoda 100/110 byla ne příliš zásadní modernizace Škody 1000/1100 MB.
U některých západních firem, včetně italské OSI (Officina Stampaggi Industriali) vedené Sergiem Sartorellim, však měly být objednány také rozsáhlejší návrhy na náhradu MB. Toto vytvořil v roce 1967 Paul Breuer:
Stovka byla pěkné auto v době svého vzniku i celkem moderní (motor, brzdová soustava.....).
Ale kvalita dost pokulhávala (tak jako u všeho v soc. bloku).
Moderní už právě moc ne, ale snažila se vyždímat maximum z té v té dobé už přežité koncepce vše vzadu, jinak řečeno těma drobnýma změnama vycizelovala embéčko.
Nostalgická vzpomínka. Stovku jsme měli doma, táta ji koupil hned v roce 1969.
Výborné video. Hlavně ti závodníci. Jeden jezdí v sandálech, druhý cigárko v hubě :D
Líbí se mi, jak se kritizuje nový model, který vznikl modernizací předešlého.
Přitom v dnenšní době opět automobilky nic jiného nedělají, na vyvinutou platformu, kterou navíc sdílí X značek lepí pouze různé karoserie.
No ale to je něco jiného - ta platforma se mezigeneračně modernizuje výrazně, tady se právě nemodernizovalo v podstatě skoro nic.
Nádrž v předu - geniální. Kolikrát jsem bral pumpičku a profukoval ucpané potrubí, když šťáva z nádrže do motoru kvůli nějaké nečistotě prostě "netekla".
Včera musel být nějaký sraz, viděl jsem 3 Škody 110R. :-)
Teď v létě je takových akcí nespočet, každý den někde něco. Auta, motorky... Bývá to hezký pohled, jak si to lidi užívají...
Podle mého názoru Š100 ve své době zas tak přežité auto nebylo. Jasně, motor vzadu znemožňoval udělat kombíka a další variace, ale na druhé straně byla výsledkem velmi jednoduchá konstrukce, která v našich tehdejších podmínkách sloužila hodně dobře. A když se připočte zmíněný objem výroby, který učinil auta celkem běžně dostupnými, tak pozitiva dál rostou. Tohle si mladí už neumí představit, ale v té době to prostě byla obrovská změna, před Š100 bylo pořízení auta (kromě peněz) o pořadnících a shánění, od 70 tých let se ale dalo auto zkrátka koupit celkem standardním způsobem.
Malér byla až následující řada Š105/120, tam už se opravdu ta stará koncepce recyklovala už do extrému a ač i tato auta sloužila relativně slušně, tak už šlo o vyloženou stagnaci.
Při pohledu na 105/120 zejména z boku je vidět, že auto bylo už vymýšleno pro motor vředu, jen na to jaksi došly prachy, tak se tam zas nacpala stará Š100/1000MB.
Stovka byla tak "úžasná" koncepce, že když se jelo na houby, houby se vysypaly do kufru a košík se musel zahodit! Kvůli tomu, jak ničemně malý byl u tohodle křápu kufr!!!
Kdo vyhodil rezervu, měl o kousek kufru víc....