Diskuze
První milionová škodovka šla do výroby už notně zastaralá. Slaví 50 let
Děkujeme za pochopení.
M49a73r16t81i54n 33N77e30b54e21s87k28ý
"a zadní čelo se vyloženě nepovedlo – situování zadních světel a mřížky odvětrávacích štěrbin motorového prostoru je oproti finálnímu řešení „prohozené“.
Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/historie/skoda-100-vyroci-narozeniny.A190509_002412_auto_ojetiny_erp
Zadní čelo bylo hnusné i v konečné verzi, protože budilo dojem, že designérovi už úplně došly nápady, případně to vyvinul a vyráběl průměrně zručný amatér doma.
Stovka byla oproti "embéčku" alespoň nápad a "ksicht",
stovka byla jen levnou inovací za každou cenu
a auto vypadalo strašně nedodělaně a levně,
slepené z univerzálních dílů a spínačů .
M73a29r71t96i10n 75P69r91a17v21d92a
Škoda 100/110 byla ne příliš zásadní modernizace Škody 1000/1100 MB.
U některých západních firem, včetně italské OSI (Officina Stampaggi Industriali) vedené Sergiem Sartorellim, však měly být objednány také rozsáhlejší návrhy na náhradu MB. Toto vytvořil v roce 1967 Paul Breuer:
Š25i18m82o24n 50M94a55r75t31y36n49e64k
Stovka byla pěkné auto v době svého vzniku i celkem moderní (motor, brzdová soustava.....).
Ale kvalita dost pokulhávala (tak jako u všeho v soc. bloku).
P43e44t63r 47Č85e85r67m58á57k
Moderní už právě moc ne, ale snažila se vyždímat maximum z té v té dobé už přežité koncepce vše vzadu, jinak řečeno těma drobnýma změnama vycizelovala embéčko.
P41e32t87r 86M65i61c64h61a54l
Nostalgická vzpomínka. Stovku jsme měli doma, táta ji koupil hned v roce 1969.
T41o62m23á15š 39L25e93t15a13v26k42a
Výborné video. Hlavně ti závodníci. Jeden jezdí v sandálech, druhý cigárko v hubě :D
J51i27n47d78ř17i62c64h 22Š31k15o31p52e44k
Líbí se mi, jak se kritizuje nový model, který vznikl modernizací předešlého.
Přitom v dnenšní době opět automobilky nic jiného nedělají, na vyvinutou platformu, kterou navíc sdílí X značek lepí pouze různé karoserie.
P28e82t84r 93Č37e83r42m90á24k
No ale to je něco jiného - ta platforma se mezigeneračně modernizuje výrazně, tady se právě nemodernizovalo v podstatě skoro nic.
M76a93r86t51i38n 15M47u53s79i81l
Nádrž v předu - geniální. Kolikrát jsem bral pumpičku a profukoval ucpané potrubí, když šťáva z nádrže do motoru kvůli nějaké nečistotě prostě "netekla".
J51a26r16o23m84í19r 78P12e96t52l39a48c20h
Včera musel být nějaký sraz, viděl jsem 3 Škody 110R. :-)
Z19d77e85n55ě40k 10W77e28r83n50h37a50r52t
Teď v létě je takových akcí nespočet, každý den někde něco. Auta, motorky... Bývá to hezký pohled, jak si to lidi užívají...
T91o65m34á59š 73H77r35u48b11ý
Podle mého názoru Š100 ve své době zas tak přežité auto nebylo. Jasně, motor vzadu znemožňoval udělat kombíka a další variace, ale na druhé straně byla výsledkem velmi jednoduchá konstrukce, která v našich tehdejších podmínkách sloužila hodně dobře. A když se připočte zmíněný objem výroby, který učinil auta celkem běžně dostupnými, tak pozitiva dál rostou. Tohle si mladí už neumí představit, ale v té době to prostě byla obrovská změna, před Š100 bylo pořízení auta (kromě peněz) o pořadnících a shánění, od 70 tých let se ale dalo auto zkrátka koupit celkem standardním způsobem.
Malér byla až následující řada Š105/120, tam už se opravdu ta stará koncepce recyklovala už do extrému a ač i tato auta sloužila relativně slušně, tak už šlo o vyloženou stagnaci.
M28a22r69t10i84n 57N81e45b47e83s37k83ý
Při pohledu na 105/120 zejména z boku je vidět, že auto bylo už vymýšleno pro motor vředu, jen na to jaksi došly prachy, tak se tam zas nacpala stará Š100/1000MB.
P76e72t51r 58J17a52n12á62s67e74k
Stovka byla tak "úžasná" koncepce, že když se jelo na houby, houby se vysypaly do kufru a košík se musel zahodit! Kvůli tomu, jak ničemně malý byl u tohodle křápu kufr!!!
M77a72r41t26i23n 77N46e77b60e23s70k18ý
Kdo vyhodil rezervu, měl o kousek kufru víc....
BMW prohrálo soud s budějovickým prodejcem ojetin o právo na užití loga
Exkluzivně Může nezávislý prodejce ojetých aut používat na provozovně logo automobilky, i když s ní nemá...
Italové zadrželi zásilku fiátků z Maroka. Budou strhávat nálepky s vlajkou
Italská policie zabavila víc než 130 vozů značky Fiat dovezených z Maroka na základě podezření, že...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Všechna Kabaňova auta. Poznejte výtvory génia, kterého ulovili Číňané
Čtyřlístek, české sklo, kubismus, poštovní obálka, iPhone. Tím vším se při tvorbě svých aut...
Umělá inteligence obchoduje s auty líp než člověk. Umí i mluvit se zákazníky
AURES Holdings překonává třicetileté prodejní rekordy díky nasazení umělé inteligence do svého...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Distingovaní gentlemani táhli Prahou, jízdu vedl prezident Pavel
Už po jedenácté projela Prahou Distinguished Gentleman’s Ride, tedy jízda distingovaných...
Čínská odveta v automobilové obchodní válce. Expert navrhuje zvýšit cla
Čína by kvůli obchodní politice Evropské unie a Spojených států měla zvýšit clo na dovoz velkých...
Škoda láká na nový elektrický Elroq. Máme fotky z provozu
Exkluzivně Škoda Auto zveřejnila první oficiální siluetu zcela nového modelu Elroq. Maskovaný prototyp nafotil...
Sennamanie v Imole. Byli jsme tam, kde se před 30 lety zabil závodnický bůh
Letos v květnu uplynulo třicet let od chvíle, kdy přišel na okruhu v Imole po nárazu do zdi v...
Vzdušný zámek šampiona nízkých cen. Dacia Jogger umí být low-cost obytňákem
Oblíbená rumunská značka nabízí své největší auto s alternativním pohonem na LPG, které svým...
Pronájem mezonetového bytu 2+kk v centru Brna
Bašty, Brno - Brno-město
16 800 Kč/měsíc