Diskuze

VIDEONÁVODY: Jak se starat o vejtřasku. Babička slouží věrně dodnes

Před 65 lety vyjela první sériová „vejtřaska“, u armády slouží dodnes. Praga V3S patřila k nejlepším terénním nákladním vozidlům své doby, ve výrobě vydržela až do 80. let 20. století. Řízení auta z počátku padesátých let vyžaduje „celého muže“. Podívejte se na perly z videoarchivu Vojenského historického ústavu věnované této legendě.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DV

... startování "bošákem", otočné bakelitové blinkry na palubní desce - a ty se ještě otáčely na opačnou stranu, než se mělo blikat, koženkové sedáky za zády, meziplyn, neskutečný řev motoru, žádný posilovač řízení, žádný rejd, roztřesená venkovní zpětná plochá minizrcátka ...

... a celou autoškolu jsem se modlila, aby nepršelo, neb na páku stěračů uprostřed okna jsem nejenomže nedosáhla, ale ani neměla čas :))

Nj, nostalgie, kdo to neřídil, nepochopí. Ráda na ní vzpomínám, i bych se ráda opět svezla

2 0
možnosti
VH

už je to pryč stejně jako doba kamenná tak tady přestaňte nostalgicky vzdychat soudruzi Rv

2 17
možnosti
ES

koncepce PV3S byla na papíře již v roce 1946 .... takže soudruzi ji nevymysleli...

0 0
možnosti
JN

Fantastická kára. Film jsem s chutí dokoukal do konce R^ .... Jednou si ji koupím ...

5 0
možnosti
AL

ZAjímavý auto. Úzasná průchodnost, ale šíleně hlučný a náročná údržba a spouštění v zimě. Kluci v hotovosti vstávali každý 2-3 hodiny a roztáčeli motory. Taky se jim dávaly "číst noviny" . zapálily se u sání, aby se studený motor líp spustil. A v Iráku (nebo v Bosně?) konstrukce auta zachránila vojákům život - najeli na minu, ale díky tomu, že přední kola byly daleko před kabinou, tak to kluci přežili.

2 0
možnosti
MS

Přesně...každě 2,5 hod nastartovat, 30 min beh na volnobeh až do rána....to znám.6ádny posilovač řízení, asynchronní převodovka, řve to jako Bůůů, netopí to atd......ALE jinak na ní nedám dopustit;-)

3 0
možnosti
ES

Na vojně jsem s PV3S jezdil denně a najel tisíce kilometrů..... Ve své kategorii vozidel nebyla ohledně průchodnosti terénem nebyla dosud překonána.....

13 0
možnosti
MP

To, že nebyla překonána, může napsat jen někdo, kdo nejezdil v něčem modernějším... Když na cvičení jedeme s více vozidly, V3S bývá první, co se buď rozbije a nebo někde neprojede. Přecejen uz je to 65 let starý auto a s dnešními stroji se nemůže rovnat. Je spíš smutný, že armáda používá taková auta dodnes.

0 9
možnosti
JP

neříkejte prosím vejtřaska, nám na moravě to trhá uši......:-)

13 0
možnosti
OK

OK, tak výtřaska. Lepší, ne? ;-)

4 1
možnosti
MK

M90i25l12a86n 66K37r11á43l

5. 4. 2018 5:45

na video jsem kouknul a klikat jak trouba nebudu

2 0
možnosti
MB

Všiml jsem si té nové "módy", kdy jsou okraje starých dokumentů rozostřené. To má vypadat, jako že to bylo natočeno mobilem? Nějak mi uniká smysl tohoto "vylepšení".

0 5
možnosti
PN

P77e45t87r 71N17o16v52ý

5. 4. 2018 5:27

To je proto, ze jsou natoceny v pomeru stran mensim, nez je soucasny standard. Osobne bych radeji vyplnil cernou barvou, ale ani toto reseni nijak obrazovou informaci nedehraduje.

3 0
možnosti