No nekupte to! Lehce ojetý Mercedes G500 za 290 tisíc

  11:59aktualizováno  11:59
I takhle může vypadat auto s rokem výroby 2005. V luxusních mercedesech našli bohatí občané bývalého Sovětského svazu zalíbení. Bohužel jeden z nich se ze svého černého "Gčka" moc dlouho neradoval.
Mercedes G

Mercedes G

Jak vidno, vyřizování účtů na "ruský způsob" využívá stále poněkud drastičtější metody, než na jaké jsme v našich končinách zvyklí.

Za necelých třista tisíc můžete pořídit novou fabii kombi a mnoho dalších malých aut. Hledíte-li na užitek, sáhnete po dacii logan a ještě vám zbude na cisternu benzinu. Uspokojivou nabídku skýtá i trh ojetin.

Chcete-li ale opravdu něco extra, zamiřte do jednoho z autobazarů v běloruském Minsku.

Co za 12 200 dolarů pořídíte? Zbrusu nový Mercedes G500, nabídka je to opravdu lákavá. Pro auto ale vyražte s valníkem, po svých totiž neodjede.

Reflexní vesta

K povinnostem řidičů mnoha evropských států patří vozit s sebou reflexní vestu, na východ od našich hranic bude třeba do kufru přibalit ještě neprůstřelnou.

Auto přetéká výbavou, v dokladech se mu skví ročník výroby 2005. Kupce může odradit automatická převodovka, která ale k pětilitrovému motoru v terénního auta dneška už patří víceméně samozřejmě. Argumenty pro jsou: bohatá výbava zahrnující samozřejmě všechny myslitelné airbagy, automatickou klimatizaci, abs, handsfree, tempomat apod. Tachometr ukazuje celkem 1000 najetých mil, podle tvrzení prodejce je stav dobrý.

Praxe je ale přeci jen někde jinde. Auto má ve stoprocentním stavu vážit 2400 kilogramů, G500 v běloruském autobazaru má ovšem kilogramy navíc. Opancéřované speciály brázdí silnice východu beze vší pochybnosti, tomuto exempláři bohužel obrnění chybělo.

Černé "Gčko" je skrz naskrz prostřílené, jak dopadla jeho posádka se zjistit nepodařilo.

Autoři: ,

Nejčtenější

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Novou značku okruhu řidiči nechápou, vypadá divně. A platí i ta stará

Stará (vlevo) a nová verze informativní dopravní značky  IP1 - Okruh

Nová pravidla silničního provozu přinesla zvláštnost, které si moc řidičů nevšimlo. Přibylo pár nových podob...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Auta zdraží, ale ne hned. Až nové lepší modely, říká šéf české Toyoty

Ředitel Toyoty vČesku Martin Peleška

Auto pozná, kdo z rodiny s ním zrovna jede, a podle toho mu nabídne hudbu či navigaci cestou do práce. Prostě si...

Další z rubriky

Rachotiny dorazily do Prahy, cestou podojily krávu a střílely plechovky

Jízda rachotin napříč Evropou

Jízda starých aut napříč Evropou má za sebou první polovinu. Recesistická spanilá jízda Rammelbakken Reis z Nizozemska...

Fiatu je 120 let, na oslavy do Prahy dorazil i dvoutaktní Maluch

Výstava automobilů u příležitosti 120 let značky FIAT

Příznivci italské automobilky Fiat slavili výstavou v zahradách Trojského zámku v Praze 120 let značky. Návštěvníci...

Na oslavy století Citroënu dorazily do Prahy dvě party četníků s kachnou

100 LET Citroën

Unikátní veterány, četníky ze Saint Tropez, francouzský boulevard i testovací centrum nových vozů, to vše nabídla...

Auta Čechů od roku 1989. Je jich víc, ale stále jsou průměrně čtrnáctiletá

ilustrační snímek

Počet osobních aut na českých silnicích se od sametové revoluce v roce 1989 zvýšil na 2,5 násobek. Zatímco v polovině...

Najdete na iDNES.cz