Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Mezi ojetými citroëny je dobré vybírat

Některá auta bývají ve statistikách kvality z německých stanic technické kontroly TÜV lepší než průměrná, jiná naopak horší a nezáleží přitom na jejich stáří. Dobře nebo špatně si vedou po celou dobu, kdy opouštějí pásy automobilky. Jinak je tomu u citroënů.

Citroën C5 | foto: Citroën

Například Citroën C3 dopadá ve statistikách spolehlivosti lépe, když je starší než jeho novější následovníci. Naopak xsara si vede dobře jako nový vůz, ale s přibývajícím věkem klesá do podprůměru.

Citroën C3 patří k autům s výraznými a nezaměnitelnými tvary. Němečtí technici však při pravidelných prohlídkách zjistili jednu velmi neobvyklou věc. "Normálně se kvalita auta zlepšuje, jak přibývají roky od spuštění výroby. U C3 je tomu, zdá se, naopak," uvádí letošní přehled vážných závad vycházející pod hlavičkou TÜV Report.

Zatímco na prvních prohlídkách po třech letech od koupě měly v loňském roce C3 tolik problémů, že se mezi 116 sledovanými auty umístily na nelichotivé 92. příčce, jejich starším kolegům se vedlo o dost lépe. Při druhé prohlídce po pěti letech už totiž stejný model zaujímá velmi dobré 20. místo mezi 111 porovnávanými konkurenty.

Citroën C3

Citroëny C3 totiž loni na první technickou kontrolu přijížděly ve srovnání s konkurencí častěji s unikajícím olejem z motoru a s nepřípustnou vůlí v řízení.

Podobný scénář se opakoval při kontrolách světel a brzdy. Tříleté C3 jsou ve všech sledovaných kritériích horší než průměr všech aut, pětileté naopak dopadají lépe. Nejvíce problémů bývá se světlomety.

Citroëny C3 automobilka vyrábí od roku 2002, nejstarší kusy v českých bazarech přijdou na 150 tisíc korun. Zájemci mohou počítat s nadstandardním prostorem na předních sedadlech, na zadních je těsněji.

Více místa nabízí Citroën Xsara, jehož místo v nabídce francouzského výrobce v roce 2004 zaujal nový model s označením C4. Xsaru nazývá TÜV Report Golfem po francouzsku.

Citroën Xsara

Tří- i pětileté xsary se loni na technických prohlídkách v Německu ukázaly v dobré kondici a patří jim v žebříčcích umístění mezi nadprůměrnými vozy s menším počtem závad. Sedm let a devět let staré modely však už upadají docela hluboko pod průměr.

Lepší je tedy sáhnout po autu s rokem výroby ne starším než 2002. Dnes skoro šestileté xsary přijdou v českých bazarech na částky od 120 tisíc korun a jsou přes vyšší cenu nového auta levnější než Citroëny C3.

Velké oblibě se v Česku těší užitkově vypadající berlingo. Prodává se však také v čistě osobním provedení a díky svému kvadratickému tvaru dobře pomůže i se stěhováním.

Posun berlinga žebříčky TÜV Reportu připomíná xsaru. Čím starší auto, tím horší výsledky.

"Přes všechny nedostatky patří berlingo mezi nejoblíbenější rodinné vozy," uvádí TÜV Report. Doporučuje v tomto případě vybírat spíše mladší ojetinu.

Pět let starý Citroën Berlingo lze v bazarech koupit za 130 tisíc korun. TÜV chválí, jak dobře se toto osobně-užitkové auto vyhýbá korozi, naopak starším modelům vytýká vůli v řízení. Problémy na technických kontrolách bývají se světly, jen tříleté kusy nemají trable s brzdami.

Citroën Berlingo

Vůbec nejlepší výsledků v žebříčcích TÜV Reportu mezi všemi citroëny dosahuje xantia, která se už sedm let nevyrábí. Její nástupce Citroën C5 na tom tak dobře není.

Za 100 až 150 tisíc korun lze v bazarech pořídit prostornou xantii ve stáří okolo osmi let, se širokou výbavou odpovídající autu střední třídy. Pro zájemce se nabízí také kombík.

V TÜV Reportu patří xantii místo na konci první třetiny nejlepších aut. Zato Citroën C5 patří na první prohlídce k autům s nadprůměrným množstvím vážných závad. Pětileté C5 se v žebříčku posunuly těsně mezi lepší průměr.

Rozdílně dopadají na technických prohlídkách také vůbec nejmenší citroëny. Saxo dopadá průměrně mezi staršími ojetinami okolo devíti až jedenácti let. Novější kusy padají vinou častých závad při kontrolách do hlubokého podprůměru stejně jako jeho nástupce v podobě Citroënu C2.

Autoři:

Den otevřených dveří letiště Náměšť

Ve středu 1. května se na letišti Náměšť poprvé veřejnosti představí nové vrtulníky AH-1Z Viper a UH-1Y Venom. K vidění bude další letecká i pozemní technika.

Mohlo by se hodit

Témata: bazar, Citroën, Německo
  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

Přehlídka automobilových perel vzdala hold zapomenutým českým značkám

29. dubna 2024  10:30

Výstava automobilových veteránů v pražské Hostivaři připomněla výročí 90 let Jawy a 100 let...

Seat jede dál, přijdou facelifty a větší odlišení od značky Cupra

29. dubna 2024

Evropské automobilky se možná až příliš shlédly ve velkých vozech, na kterých je větší marže, a...

Sdílení aut není jen doménou mladých. Zájem mají i padesátníci

29. dubna 2024

Carsharing je alternativou ke klasickému vlastnictví automobilu, na kterou sází města i...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

KOMENTÁŘ: Z Davida Černého se stal parazit. O umění už dávno nejde

Premium Když se David Černý v televizi pohádal s kurátorkou Marií Foltýnovou, spory o jeho plastiku na obchodním domě Máj...