- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Fiatů jsem měl několik, všechny měly nějakou vadu. U Fiata 500 Familiare se asi po 56 tis. km. vylomil kousek zubu v olejovém čerpadle, čerpadlo se zaseklo a očesalo i ozubení na vačkové hřídeli. Vadná ocel, použitá na to ozubené kolečko čerpadla. Oprava mi dala na půl roku práci, náhradní díly nebyly ani v Tuzexu.
Další model byl Fiat 850, to jsem byl už v Německu, tomu zase netěsnilo těsnění mezi hlavou a blokem, utíkal tudy olej do vody. Nepříjemná byla špatná přístupnost k zadní straně motoru.
Následoval tehdy krásný Fiat 124S, bohužel se mu už po krátké jízdě podpálil ventil. Nový ventil jsem zabrousil, zajel, když mi z blatníku vypadl prorezavělý kus zvíci padesátikoruny. Zespoda to bylo jasné, chybělo tam jakékoliv lakování, i základ. Na tom místě lakýrníkovi vadilo gumové těsnění mezi podběhem a prostorem před ním.
Tím jsem své experimenty s Fiatem ukončil a přešel k Fordovi 1600 Taunus coupé.
To bylo ovšem už docela jiné auto.
Tohle mi nikdo nechce verit : Po valce byl FIAT daleko nejvetsi automobilkou v Evrope, hlavne diky modelum 600, 500, a 850. Tech 850 se vyrabelo 2000 denne !
Popisky k fotkám bych zvládl taky a to nejsem ani novinář ani příznivce Fiat.
Tak něco takového mě taky napadlo. Kdyby popisky zněly - "auto" tak by měly stejnou vypovídací hodnotu...