Diskuze

Tipo slaví třicet: hranatý revoluční fiat startoval éru platforem

Před třiceti roky představili Italové hranatý hatchback Fiat Tipo. Auto, které moc krásy nepobralo, ale dalo italské automobilce platformu, na níž stavěla auta další dvě dekády, a získalo titul evropského auta roku 1989.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
FV

Když si na Tipo vzpomenu, tak pláču jako dítě. Měl jsem tu čest vlastnit model Fiat Tipo 2.0 GT i.e 83 kW s digitální palubovkou, r.v. 1990. Tipo jsem chtěl, ale byl to největší a nejdražší omyl v mém životě. Italská elektronika se sr.la neuvěřitelně a nebylo nikoho kdo by to zvládl opravit, vyzkoušel jsem autorizované servisy, garážovky...nic nepomohlo. Když mělo den, tak dokázalo jezdit za 16 litrů na sto, na dva případně na tři válce. Každá jízda byla neuvěřitelné dobrodružství, hlavně cesta se ženou do porodnice..."Děkuji" redakci za připomenutí těchto krušných let, už jsem málem zapomněl. :-):-)

0 0
možnosti
HD

Paradni auto. Mel jsem 1,6 DOHC a 1,4. Prvni s digitalni palubkou, ktere jsem skoro obrecel, kdyz me trefili na krizovatce, druhe analog.jezdila obe pekne, spolehliva taky, krasne vzpominky.;-)

2 0
možnosti
Foto

J41a69n 36K15ř46í80ž

31. 1. 2018 6:30

Moc pěkný a pravdivý.

0 0
možnosti
JV

Nejvetsi prukopnik byl ale Fiat 127! Ten postavil motor, za nej prevodku, a to cele vpredu napric. Dnes to pouzivaji vsechny automobilky. VW Golf byl 2.dalsi !

1 0
možnosti
MN

Základní rozměr pneumatik byl 165/70 R13, tedy stejný jako u stodvacítek a favoritů,“ vzpomíná bývalý majitel jednoho z tip.

Drobný detail: 165/70 R13 měl až Favorit, 165/80 R13, neboli 165R13 měla 105/120, poté, co přešla na 13" rozměr z 14" jako dědictví z embéček a stovek.

Z

0 0
možnosti
Foto

I23v27a79n 97K34o50p79t75a

30. 1. 2018 16:21

Až na profilovat číslo tedy stejná guma. Ráfky stejne.

1 0
možnosti
PD

Rezlo to jako prase ..

2 3
možnosti
PK
LP

Takový lepšíí Favorit, je vidět, že jste tehdy drželi krok se světovou špičkou. Ale dnes jsme na tom ještě líp. Přesto třetinové platy vůči zemím jako je i Itálie jsou vůči nám diskriminační a je čas dát tomu sbohem.

1 3
možnosti
RS

Favorit byl taky navrženy v Itálii :-)

2 0
možnosti
JP

Měl jsem ho v dieselu , 4xv Chorvatsku naprosto bez problémů, žádná rez , analogová palubka jen výměna zadního tlumiče výfuku po osmi letech .

1 0
možnosti
PM

P22e22t63r 63M38i97c72h74a69l

29. 1. 2018 18:53

Kvalitu soudit nebudu, svezl jsem se v tom jenom jednou. A s autorem nesouhlasím, že je to nevzhledná krabice. Ještě v polovině 90. let se za Tipem kde kdo otočil. A já samozřejmě taky.

8 0
možnosti
DH

Přesně to jsem si říkal.. "hranaté auto, které moc krásy nepobralo". Proti zmíněnému Favoritu bylo rozhodně Tipo víc oblé než hranaté a celkově design zejména zadní části vozu, byl nadčasový. Tip jsem měl 5 a rozhodně nespolehlivostí netrpěly. Autoři nepochybně čerpali ze zažitého - co je Italské, je poruchové. Jinak by to byl fajn vzpomínkový článek.

0 0
možnosti
HM

H90y74n69e19k 88M72r19t68v63ý

29. 1. 2018 17:49

zásadnější je uno

0 0
možnosti