Diskuze

Houpavá Kachna slaví sedmdesátiny. Jízda s ní je lék na depresi

Letos je to sedmdesát let, kdy byla v Paříži představena jedna velká autolegenda minulého století – Citroën 2CV, pro který se vžilo označení kachna. Maličké auto si Francie zamilovala. Zhruba šest stovek jich jezdí i v Česku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ony vozy vyráběné pro Afriku se jmenovaly Sahara a byly zvláštní v tom, že měly dva motory - pro každou nápravu jeden. Další variantou 2CV byla minidodávka Fourgonnette, poté následovaly verze Dyane, Ami, FAF či Méhari (i s těmito adaptacemi bylo vyrobeno 8 830 679 vozů). A stálo by za zmínku, že "Kachny" si udělaly i jméno ve filmech - ať to bylo v bondovce For Your Eyes Only či ve slavných sériích francouzského Četníka (Louis de Funès), kde ho proháněly svérázné jeptišky, případně i ve snímcích se skupinou Les Charlots (u nás uvádění jako Bažanti).

4 0
možnosti

J30i67ř77í 43Z78ý73k33a

9. 2. 2018 19:12

k té Sahaře. Nemělo to jen motor navíc, ale i převodovku. Ty byly ovládány jednou řadící pákou a jedním spojkovým pedálem. Dokonce i klíčky zapalování a startovací tlačítka to mělo dvojmo - pro každý motor zvlášť. I nádrže byly zdvojené a nepropojené. Zajímavé bylo i jejich "bezpečné" umístění pod předními sedadly, přičemž tankovací otvory byly v předních dveřích.

0 0
možnosti

tato vaše "houpavá kachna " se jmenuje UGLY DUCK...tedy OŠKLIVÉ KÁČÁTKO........ to jen tak pro správnost .........pokud vám na ni nějak záleží a pokud ne..je to přece jedno

0 0
možnosti

P38e80t51r 73P80e70t82r

9. 2. 2018 16:11

Nevim no. Mit auto, ktere se houpe a muze jet maximalne 80km za hod by ve me vyvolavalo uplne jine pocity jak relaxace

1 14
možnosti
Foto

J80a62n 65V41a73l27č72í51k

9. 2. 2018 16:43

Nesmíte mít od dvou koní (od toho ono 2CV, tedy "deux chevaux") přehnaná očekávání ;-).

1 0
možnosti

Rychlejsi nez Ferrari. Stejne kol jako Rolls Royce. Vice prostoru nez Porsche. Citroen 2CV.

1 0
možnosti

J45i10ř30í 31Z98ý83k43a

9. 2. 2018 7:18

pár upřesnění článku a fotogalerie:

1. pokud vím, tak předválečné kusy byly z valné většiny zlikvidovány, aby nepadly do rukou Němců. Přesto se Němcům povedlo ukořistit pár prototypů, které byly přesunuty do Wolfsburgu. Dr. Porsche nad nimi mávl rukou s tím, že je to více kraksna připomínající krabičku na mýdlo, než auto pro lidi. Pokud tedy probíhal vývoj v průběhu války, tak leda na papíře, nebo na malých technických celcích.

2. nezdá se mi, že by se jeden z mnoha srazů konal v jihomoravské Bílině, protože jedna Bilina je sice na jihu, ale stále v Čechách. Navíc kolem této jihočeské vesnice nevede žádná 4 proudovka, jako je na fotce. Takže si myslím, že jde spíše o tradiční každoroční "slet" kachen v severočeské Bílině.

PS: co mi přišlo vtipné na vývoji kachen - původně měly být startovány podobně jako sekačky - šňůrou. Jenže těsně před autosalonem byl "finální" kus zapůjčen dceři hlavního inženýra a ta si při pokusu o nastartování zlomila nehet. Proto byla všechna auta vybavena elektrickým startérem, o kterém původně nechtěli ani slyšet, protože navyšoval hmotnost, kterou i tak proti původnímu zadání značně překračovali.

Finální motor byl navržen za týden Walterem Becchia, karoserii ladili 13let (pravda, započítávám i válku).

Blatníky údajně vyráběli na strojích, které předtím vyráběly blatníky pro užitkové vozy. Tudíž byly silnější, ale na kachnu potřebovali slabší. Tak prostě pro 2CV lisovali dva blatníky naráz. Na jedné kachně jsou tak blatníky o něco větší, na druhé menší

11 0
možnosti