- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No zas takový ideál to není měli jsme ho sice pár let,ale v loni jsme pořídili z autobazaru ojetého za VW Tourana a to je jiné kafe. S tím se jezdí jedna báseň.
máme motorizaci diesel 1,6 a auto je svižné, předjíždění bez problémů. Také hluk žádný nevnímáme. Vzhledem k tomu, že popisované vozidlo má benzínový motor, tak usuzuji, že se jedná o zahraniční dovoz, benzíny se v ČR snad vůbec neprodávaly. Měkčí tlumiče jsou u Citroenu klasika, prostě auta na pohodovou jízdu, ne na závodní okruhy. Za servis platíme jen klasickou údržbu (PHM, brzdy, STK...). Jen jednou jsme měnili motorek ostřikovače - 600kč i s prací. Pro nás super rodinné vozítko. Jo a spotřeba 5,5l což je o litr méně, než v mojí C4 Coupé 1,4 benzín ;-)
Hodně úsměvné jsou řeči o tom, jak je Francouz špatný a koncern nezmar. Každý má něco, Francouz má většinou problémy s elektroinstalací (duchy v elektroinstalaci převážně díky problémovým konektorům) a koncernové vozy často zase doplácejí na jejich překombinovanost typu čidlo na čidlo, což pak o závady není taky žádná nouze a cpe je i tam, kde by je člověk ani nečekal. Nicméně z vlastních zkušeností vím, pokud se někdo chlubí, kolik už má až najeto a nic ho to auto na dílech a servisu nestálo, tak od takového auta doporučuji utíkat, protože to, co předchozí majitel zanedbal, pak bude čekat na vás a auto vás ve výsledku na dílech a servise může stát i více, než byla pořizovací cena té "spolehlivé" ojetiny
Koupit si auto u ESA? No, přeji hodně štěstí.
Koupit auto v Česku?No,přeji hodně štěstí?
Přesně to je jediný způsob jak Citroen může fungovat, musí hlavně včas z domu... kupovat ho staršího bude noční můra...
Pro zajímavost: Náklady na LPG+natural 1,73 CZK/1km .... C4 GRAND PICASSO 1.8i 16V LPG - BRC, r.v. 2008, 92 kW (125 PS), manual, LPG, spotřeba na plyn 10,13 l/100km (při nájezdu 84.583 km and 8.567 litrů lpg) 1,42 CZK/1km + benzín BA95 1,03 l/100km (82.913 km and 851 litrů naturalu) 0,317 CZK/1km. Ale kompletní náklady při započtění např. že auto přijde každým rokem o 12,5% z pořizovací ceny, náklady na PHM jsem zmínil, běžná lehká údžba (např. dolívání ostřikovačů), výměny olejů, výměny ojetých pneu, pojištění POV+HAV, příslušenství (např. změny vybavení lékárničky atd.), náhradní díly denní spotřeby (např. žárovky), poplatky za dálniční známky a mýtné, velké opravy (rozvody, výfuk, spojkové sady, brzdy). Při započtení všeho co je vůbec reálně a utratitelné pak vychází následující cena za 1km: Vehicle costs in CZK/km ... tedy 4,15Kč/km. Za mě slušná volba - koupit benzínové auto ve velké výbavě, které by s naftovou motorizací bylo jednak o mnoho dražší jak v pořizovacích cenách ale následně přestavět na LPG a auto provozovat za daleko nižší náklady než by bylo s naftovým motorem. Vychází mě že bych musel umět jezdit např. s naftovou specifikací 2.0Hdi s dlouhodoubou spotřebou pod 4 litry nafty /100km abych se dostal na tu efektivitu co mám benzin+LPG. Přestavba na LPG proběhla ve stavu 67tis. km najeto a nyní tam bude lehce pod 150tis. km natočeno. Před koupí auta je dobrý prohlídnout reálné náklady co s tím mají obyčejný lidi např. přes http://www.spritmonitor.de ... ostatně kompletní statistiku tam najdete i mému kusu :-) https://www.spritmonitor.de/en/detail/521684.html
Že to je škaredé jak noc, vem čert. Ale že pokud chcete i něco najet, tak dáte za dva roky za servis tolik, co vás to auto stálo, to už je poměrně problém.
Blbost, nebo holt mám štěstí. Najeto 200 tis. km bez jediné opravy mimo pravidelný servis a výměnu dílů po očekávaném opotřebení (olej, filtry, po 180 tis. km nový FAP za 11 tisíc a nová spojka za 15 tisíc). Verze 1.6 HDI. Výkon motoru naprosto dostatečný (mnohokrát vyzkoušeno jako plně naložené + 5 lidí na dálnici i v kopcích), na dálnici velmi tichý i při 140-160 km/h. Kdo nezkusí, asi neuvěří
Ty hloupý plky o tom jak je potřeba si jízdu taky užít a že na sportovní jízdu to moc není mě vždycky u recenzí takových aut jako jsou dodávky, obytná auta a MPV vždycky dostanou.
A teď vážně. Poraďte mi nějakou spolehlivou svižnou atmosféru, která se dá sehnat za rozumný peníz. (končím s 1.8 TDCi a vzhledem k ročnímu nájezdu a charakteru jízd sháním něco spolehlivého, ale abych se s tím taky nebál předjet)
Mazda od roku vyroby 2009 ... ty uz nemaji problemy s korozi. :-)