- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nejhorší skladování letních pneumatik je na autě, při stání na sluníčku. Jasně, že mám letní kola v garáži, ale stálá teplota?
Když vidím některé sklady pneuservisů a to jak tam mají pneumatiky uskladněné musím se smát. Teplota naprosto stejná jako ta venku a o nějakém pootáčení či přeskládávání jednou za čtyři týdny si nedělám žádné iluze.
V nevětraném skladu s tenkými stěnami bez izolace je v létě o hodně vyšší teplota než venku.....
Jako člověk, který provozuje autoservis, žasnu, co tady zase zplodili za článek. A z doporučení kupovat pneumatiky na eshopu taky. Alespoň uvedu na pravou míru ty teploty: zimním pneumatikám vadí vysoké teploty, cca 20 st. a víc, protože při nich se začnou uvolňovat oleje obsažené ve směsi a prolínají mezi vrstvami gumy. Tím se radikálně mění vlastnost vzorku. Proto je ideální skladovat v temném, suchém a teplotně stabilním prostředí. Přesně jako je náš sklad, izolovaný, bez jediného okna s celoroční teplotou mezi 5 a 18 stupni. Dále je stárnutí pneumatiky: i podle výrobců se pneumatika považuje za továrně novou do čtyř let od data výroby, při správném skladování. Michelin říká, že z hlediska stárnutí 1 rok skladování = 3 týdny v provozu. Najděte si dobrý servis a jste v klidu
A protáčení pneumatik v tom Vašem skladě máte vyřešené jak?
Že rovnou neuvedou seznam oněch "spolehlivých" pneuservisů, kde uskladní letní gumy tak, aby netrpěly "zimním vedrem".
Šaškárna na entou.
Skladování letních pneu? Pfff, od té doby, co jsou zimáky povinné, letní nepoužívám.
Pokud najezdite tak do 50 km mesicne, pak vas i chapu.
Já bych řekl, že apríl je až 1. dubna.
By mne zajímalo, jestli to ti odborníci z pneuservisů takto praktikují na uskladňovaných pneu u nich...
Jak to tady čtu ty doporučení na skladování, tak to abych se začal strachovat, když bych náhodou měsíc nejezdil
A každý večer se za nimi nezapomenout stavit a zabroukat ukolébavku. To prý jim taky dělá dobře.