Diskuze

Přezout, svítit a více se soustředit, radí řidičům dopravní expert

Jak připravit auto na zimu a na co si dát pozor při cestě na lyžovačku, radil v diskuzním pořadu Rozstřel na iDNES.cz odborník na silniční bezpečnost Roman Budský. Upozornil i na špeky v zahraničních předpisech a připomenul, jak se chovat v zimě na silnici.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KD

dobrej "expert": "ja videl v zime spoustu dobrych ridicu havarovat na letnich pneumatikach."

Ja je videl havarovat i na zimnich experte Rv

2 0
možnosti
VV

Pokud vím, pak v Itálii to začali kontrolovat. Nezakazují jezdit na zimních, ale musí mít zimní stejný rychlostní index jako má vůz zapsaný v TP. U nás stejně jako v ostatních zemích většinou můžete mít zimní s nižším indexem. Pozor na to. :-)

0 0
možnosti
JM

Nevím jak dlouho se budou muset vozit náhradní žárovky , když má čím dál víc aut diody, xenony či laserová světla.

1 0
možnosti

no ve chvíli, kdy nebudeš mít žárovky na autě, tak je vozit nemusíš

0 0
možnosti
JV

J58a59n 60V20a43l93o89u54c61h

1. 11. 2017 18:19

"...více se soustředit..." Můžete se soustředit jak chcete, ale když je za volantem plno ožralů, feťáků a agresivních magorů se zákazem (i několikanásobným) řízení, se kterými nejsou zodpovědní (ani za pomoci "expertů") schopni zatočit, nepomůže vám "v blbé chvíli na blbém místě" ani svatozář....;-€

3 0
možnosti
HP

A ve městě vypínat zadní mlhovky, a pokud možno na křižovatce nestát na brzdě.

4 2
možnosti
FV

F33i58l52i64p 73V38o44l29f

1. 11. 2017 17:01

Na křižovatce nestát na brzdě? Už takhle některým expertům trvá rozjezd na zelenou dýl, než je její interval, natož aby tam měli eště ručku

2 0
možnosti
JK

Tak přemýšlím, měla ta tramvaj v Praze, co včera bourala do policejního vozu, zimní kola? Kdyby jo, tak by to tramvaják určitě ubrzdil. ;-D

0 0
možnosti

jseš si jistý, že tramvaj je vozidlo kategorie M nebo N ?

0 0
možnosti
JK

... jasně lidi. Neprezouvejte. Je to k ničemu. Proto třeba F1 tymy investují do technologie pneu strašné prachy a pri závodech zvolí nejlepší smes k dané teplotě na okruhu.. dělají to ze srandy a protože nevi, co s penězi. Fakt neorezouvejte, je to k ničemu. Ale az obejmete strom..

0 2
možnosti
JD

J76a24n 33D88l49o47u64h25ý

1. 11. 2017 14:43

No moc jsem ten příspěvek nepochopil. Snad jen, že bych měl před vyjetím testovat teplotu asfaltu, jaké pneu použiju?

2 0
možnosti
MP

A hlavně svítit světly ve předu a v zadu.

0 0
možnosti

za nesnížené viditelnosti stačí denní vepředu, za snížené se denními svíti nesmí

3 0
možnosti
MS

hlavně ty blinkry boha jeho, ty blinkry!!!

6 0
možnosti
JL

Pro zajímavost, jak jsou psány naše zákony.

361/2000 § 40a V období od 1. listopadu do 31. března, pokud

se _na_pozemní_komunikaci_ nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza lze užít motorové vozidlo kategorie M nebo N k jízdě v provozu na pozemních komunikacích pouze za podmínky použití zimních pneumatik.

---

A co všechno je _součástí_ komunikace? Například zastávkové pruhy, mosty včetně chodníků, příkopy, zábradlí, svodidla, ...

https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1997-13#p12

---

Takže pozor na námrazu třeba na dopravním ostrůvku!

0 1
možnosti