Toyota Land Cruiser | foto: Profimedia.cz

Vzduch místo kovu. Výhody a nevýhody pneumatického odpružení

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Odpružení automobilu vzduchovými měchy je stále běžnější. Díky tomuto řešení lze skloubit pohodlné odpružení s příjemným řízením. Je ale opravdu výhodnější?

Ačkoli princip pneumatického odpružení je velice jednoduchý, jeho údržba není z nejlevnějších. Proto si koupi ojetého auta s tímto systémem vždy dobře rozmyslete. V nejjednodušších řešeních (tedy stabilizačních a vyrovnávacích systémech zadní nápravy, které se vyskytují mimo jiné u Mercedesu W211 kombi nebo Citroënu C4 Picasso) máme co do činění s kompresorem a dvěma vzduchovými měchy – po jednom pro každé zadní kolo.

Součástí systému je také nivelační čidlo nápravy, modul řídící práci kompresoru a přívod vzduchu. Případné opravy jsou poměrně levné. Kompresor lze repasovat a nové měchy stojí cca 4800–6000 Kč za kus (není třeba měnit v páru).

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se