Diskuse k článku

Analýza filtrů pevných částic: napodobeniny vůbec nefungují

Ústřední automotoklub České republiky (ÚAMK) rozřezal filtry pevných částic a potvrdily se zkušenosti servisů. Neoriginální filtry jsou jen nefunkční atrapy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J62o33s43e13f 80K77u19b11e49š 3528163709713

Díky tomu "ekoterorismu", o kterém tady spousta lidí píše, se dneska není problém projít třeba v Praze po magistrále. Auta jsou povětšinou tichá a necítíte žádný smrad, teda pokud tam zrovna neprojede načipovaný vytuněný 10 let starý BMW či VW s vykuchaným DPF.

0/−2
17.5.2018 10:12

P95a35v57e41l 55Š87e50b44e81s80t76a 8977301810540

Souhlasím s p. Vachutem. Jedno to jistě není. Jenže katalyzátor je katalyzátor a filtr je filtr! Až na malé výjimky samotné filtry pevných částic NEOBSAHUJÍ drahé kovy. Ty obsahuje katalyzátor před filtrem a je jedno, jestli je katalyzátor samostatně, nebo v jednou obalu s filtrem DPF. Filtr pouze zadržuje saze, které po spuštění regenerace vyhoří a tím se filtr vyprázdní. Kdo byl zvyklý na krátké jízdy, podtáčení motoru cestou na nákup, do práce, po městě a koupil si auto s filtrem, bude mít problém i kdyby byl filtr pozlacený i z venku. Test ÚAMK je absolutní paskvil. ÚAMK se ani (doufám že neúmyslně, jinak by to bylo ještě horší) nenamáhal ověřit, zda testovaný filtr je skutečně filtr JMJ!!! Výsledky, upravené jak jinak, pustit do celostátních médií a na internet. Znovu se chci pozastavit, komu a čemu se dá ještě v této zemi věřit, když do této doby u mne uznávaná instituce jako ÚAMK se sníží k takovému to s.....! V článku je pouze stanovisko Auto Kelly. Na stránkách www.extravyfuk.cz naleznete oficiální stanovisku firmy JMJ k tomuto nehoráznému testu, včetně fotodokumentace potvrzující fakt, že testovaný filtr není výrobkem firmy JMJ. Firma JMJ podnikne všechny dostupné právní kroky k zastavení této již déle než rok trvající štvavé a lživé kampaně a očištění svého dobrého jména.

0/0
4.5.2018 15:41

A12n67d52r92z12e28j 71P78u75c51h28a49l49s57k29i 4298557532554

On the photo there is not JMJ DPF.

JMJ DPF has catalyst in front and more then 1g of Noble metals. JMJ has diffrent flange on the inlet. JMJ has better welding. This publication is untrue.

0/0
2.5.2018 19:51

K19a18r28e30l 60V96a56c19h74u82t 9973312109103

Jedno to není, jestli je filtr originální (tedy funkční), anebo jestli je levný. Bohužel ty levné filtry jsou bez platiny. A ta je v tom filtru zásadní, protože tam musí být, aby mohla katalyzovat (tj účinně urychlovat) to spalování sazí na bezbarvé plyny tedy oxid uhličitý a vodní páru. Filtr bez platiny nikdy nemůže být tak účinný jako ten s platinou.

0/0
1.5.2018 12:01

J20a79n 66J97e13m12e29l13k33a 1395680

"Zachytí 95% částic větších než 10 mikrometrů." Ale moc se neuvádí, kolik zachytí částic menších než 3. A asi moc slavné to nebude.

0/0
30.4.2018 19:35
Foto

J76o21s98e26f 41K41u29b78e10š 3358103559583

A kolik jich zachytí auto, které žádný filtr nemá?

0/0
17.5.2018 10:14

M43i73l80a67n 73P32a66s75t45o51r27e57k 8280196741863

Filtr pevných částic = kur*ítko, všude všichni píšou jak to zabraňuje znečišťování ovzduší ale už neprozradí co se zachycenýma částicema stane při spuštění regenerace (vypalování) filtru. Celá takhle katalyzátorová a filtrová kauza je jen díky loby výrobců a naoko pro zelenáče (ekology) jednou velkou nafouklou prolhanou bublinou, ve výsledku je jedno jestli předraženej nebo levnej filtr, tak jako tak skončí ty zachycené částice přepálené na ještě menší (daleko škodlivější) částice které filtrem proletí bez zachycení, vyfouknuté do ovzduší a výrobci se budou bít do prsou jak pomohli snížit znečištění ovzduší i když to není pravda.

0/0
30.4.2018 18:50

K56a15r16e98l 27V36a67c86h41u62t 9823802889683

Člověče čemu nerozumíte? Když řidič dieselového vozu razantně přidá, tak bez filtru se vždy vyvalí z výfuku černý dým, tzn. saze, což není nic jiného než špatně spálené palivo i s nepatrným množstvím motorového oleje. :-(

Funkční filtr tyto saze umí zachytávat a při regeneraci dochází ke spálení těch sazí až na CO2 plus H2O (vodní páru). Takže přímo v tom filtru se ty saze proměňují v plynné částice a v tom okamžiku je ten filtr přestává zadržovat a ony vyletí ven. CO2 a H2O jsou bezbarvé plyny a jsou trvale přítomné v ovzduší a lidem nijak nevadí. Dokonce i my je vydechujeme přímo z našich plic. ;-)

Ta regenerace filtru je tedy velmi žádoucí proces, kterému bychom jako řidiči měli i napomáhat. Bohužel ten proces často sami zastavíme (přerušíme) vypnutím motoru... ;-( ... A právě tím pak dochází k jeho zanášení, ucpávání sazemi.

0/0
1.5.2018 11:41

K80a40r79e40l 97V57a52c84h38u51t 9713942539543

Auto s originálním a funkčním filtrem funguje bez problémů jen tehdy, pokud trvají jízdy dostatečně dlouho a pokud se výfuk stihne dostatečně prohřát, aby se regenerace mohla úspěšně nejen spustit, ale (a to zejména) i úspěšně dokončit do úplného vyčištění, tedy do spálení (vypálení) všech sazí. ;-) R^

0/0
1.5.2018 11:49

P32a80v89e23l 70S60o90b60o23t97k53a 5360734

Od toho přeci máme STK.

0/0
30.4.2018 17:11

L63i40b16o45r 34K23ř61u69p38a88l47a 3775943558588

Podle vnitřku to vypada ze Starline i JMJ sjeli z jedne linky.

0/0
30.4.2018 16:09

P56e62t23r 87B83á95č91a 8875186605105

Jeste aby se clovek na podobnem mediu jako je idnes dozvedel, ze napodobeniny funguji a opravy jsou drahe co.

Neobjektivni clanky jen za ucelem masirovani od ekoteroristu.

0/0
30.4.2018 15:09

L98u55d19v79í87k 79G83a58j98d58o63š87í40k 2875183304192

Tohle je spíš masáž od autorizovaných servisů.

0/0
30.4.2018 15:36

L29u30d84v81í22k 23G64a66j49d95o73š60í75k 2555193534462

"...totiž nejsou schopny zachytávat ani vypalovat saze, ale jen se jimi ucpávají..."

Já tedy nevím, ale pokud se filt sazemu ucpává, tak se v něm asi saze zachytávají. Nebo to jsou snad nějaké "jiné" saze? Takže JAK nejsou schopny zachytávat?

To píši bez ohledu, jestli je náhražka šmejd nebo ne. Spíše poukazuji na argumentační nesmysl, který je účelově použit.

+1/0
30.4.2018 15:00

L14e10o68n 38B43u38r97e17š 9745741970

Každý kdo koupil diesel s DPF věděl do čeho jde. Jestli někdo spekuluje, že ho časem vyřeže, jeho rozhodnuti, jeho riziko.

+2/−4
30.4.2018 12:57

L63i64b33o95r 65K13ř78u86p51a80l77a 3695363668748

Ja se priznam, ze pred 10 lety jsem netusil, ze DPF vubec existuje

0/0
30.4.2018 16:11

L25i27b19o12r 83K13ř21u84p78a64l83a 3145283608558

A tak koupil VW T5 aniz tusil ze DPF existuje

0/0
30.4.2018 16:12

A48n83t24o57n91í74n 97S19e94b51e58r53a 7503668270589

DFP je snad nejhorší možný výmysl v histroii automobilismu. Večně to nefunguje jak má, je to drahé a zdaleka to nvydrží tolik co deklaruje výrobce.

Překoná ho snad jen automatická převodovka se suchou spojkou od VW :-D

+5/−3
30.4.2018 11:20

M87a60r72t11i40n 42Š59i56m88e60k 4790304838805

Tak když má někdo naftu na poskakování po městě, tak k tomu není co dodat :-)

+7/−1
30.4.2018 11:40

O33n24d13ř46e62j 27L24i86š81k59a 1673347444142

Máte pravdu, TDI prostě na silnice nepatří, DPF nefunguje a bez něj je to sračkomet....

0/−4
30.4.2018 12:41
Foto

I73v17a69n 35K35o23p26t86a 5687722941757

Tak nevím zatím vím o jediném člověku co DPF musel měnit. Kamrád na Passatu 2.0TDI jej měnil při 410.000km.

Já ho mám u stejné motorizace s nájezdem nyní 220.000km a je OK, prý 100.000km ještě bez problémů dá.

Pravdou je ale že nikdo z mého okolí nemá diesel pokud jezdí denně 5 km tam a 5 zpátky.

+2/0
30.4.2018 15:56

R81o83b24e41r27t 18M57a25t31u74l72a 8267529236225

Vzít si Starline a divit se, že to nefunguje může akorát odborník a novinář...

+4/−2
30.4.2018 10:41

J34i42n57d24r57i81c90h 31K53u56c15h22a24r 1547964107859

Test zcela o ničem. Důležité je co leze z výfuku, ne to kolik část výfuku měří nebo jak moc prosvítá. Měli to namontovat do auta,vzít na měření a zjistit jestli filtr splňuje normy pevných částic

+22/−1
30.4.2018 10:12

O59n92d53ř29e20j 10L75o52š91o27t94h 2262914475590

Všechny DPF jsou vyráběny tak, že jsou skládané komurkami přes sebe, pokud prosvita, nemůže zachytit to, co zachytit má.

0/0
30.4.2018 10:48

J62i96n73d72r56i47c61h 27K67u35c42h50a94r 1637114197199

Existuje legislativa, která říká jak má být DPF skládán. Neexistuje. Existuje pouze legislativa, která říká co může jít z výfuku. Pokud to auto splňuje s průsvitajícím filtrem, je takové auto možno provozovat na silnicích

+11/−1
30.4.2018 10:50

M59i27r28o51s36l61a41v 88K38u13c57e16r48a 4397360617881

To auto je nějakým způsobem homologováno a funkční DPF k tomu patří. Prosvitajici DPF určitě nic nefiltruje.

+1/−3
30.4.2018 13:28

V30á76c93l44a13v 22K85o46v15á66ř 1912411507204

Místo řezání měli měřit funkčnost, pak by nebylo o čem diskutovat. Takto jsme jen v rovině výroků typu "určitě to nefunguje", což nic nedokazuje.

+5/0
30.4.2018 14:16

L51u32d40v24í81k 38G10a44j77d32o45š93í16k 2725883634762

Myslím že neni staost vaše ani nějaké "komuse", jakým způsobem filtr plní svůj účel. Jediná starost je jestli ho plní nebo ne. Jak si to výrobce zařídil aby to fungovalo, nechte laskavě na výrobci. To je jeho věc.

Pokud nezměřili účinnost filtrů, tak to je jen účelová akce na podporu prodeje originálních dílů. Nic víc.

+2/0
30.4.2018 15:06

R35o12b65e37r49t 29M88a82t32u83l48a 8247759946825

Jak to můžete vědět? Pokud leze v laboratorních podmínkách a při měření emisí na neutrál z výfuku to co má tak je úplně jedno jak toho výrobce dosáhl. Legislativa upravující co má lézt z výfuku při 130km/h do kopce neexistuje takže může filtr klidně všechno pustit ven:-P;-D

0/−1
30.4.2018 11:31

L71i21b26o65r 37K86ř14u30p73a47l48a 3935983358898

Me meri emise pri 5500 ot/min, co motor v realu nikdy neda a proslo to i s JMJ (VWT5)

0/0
30.4.2018 16:17

O50n51d98ř93e13j 76L72o83š49o65t13h 2742614485260

Na emisích měří saze?

0/0
30.4.2018 17:48

J22a92n 82N30o28v21á88k 9275528604695

Ano, u dieselů se měří kouřivost = saze.

0/0
30.4.2018 19:27

O73n77d32ř28e55j 50L44o37š83o22t34h 2352524835760

Protože je vyrábím. Ne tedy ty ošizené, ale originální díly, tak vím, jak to má a nemá vypadat a z těch X desítek/set typů, co jsem za život viděl, žádný DPF nebyl průhledný.

Průhledný je katalyzátor - keramická vložka máčená v drahých kovech, ta je průsvitná naopak vždy.

0/0
30.4.2018 17:47

V17í48t 91K53o47u47b27a 6986840984768

Ekoterorismus donutil salámovou metodou výrobce vozů. které do té doby vypouštěli ve své podstatě neškodný CO2 a saze o hmotnosti a rozměrech, které zdraví nijak zvlášť neškodí, provést tak razantní změny v konstrukci motorů a tím průběhu spalovacího procesu, že dnes vlastně ani nevíme, co motory vypouštějí.

Účinnost motorů se sice zvýšila o cca 10%, ale 15% výkonu požírají kurvítka namontovaná do aut pro naše dobro, čímž dochází k paradoxu, že mezi EURO 4 a EURO 6 dochází k navýšení emisí CO2 o téměř 5%

Dalším problémem je to, že cena drahých kovů obsažených ve filtru je necelé 4 tisíce a výrobce chce za filtr 27 tisíc. I kdyby byla výrobní cena zbytku další 4000 a marže 4000, tak jsme stále minimálně o 10 tisíc níže, po přičtení výměny ve značkovém servisu, za cca 3500,- Kč se z toho stává oprava za 30 a více tisíc, při reálné tržní ceně vozu okolo 50-ti tisíc Kč. Prostě EURO 5 a více udělá do 15-ti let z poloviny Evropy opět vandráky, co chodí po svých, nebo jezdí sockou, protože na nové nemají a na údržbu starého také ne.

+12/−4
30.4.2018 10:07

B86ě41l16a 29H32o86r14á85k34o22v23á 1748872809560

:-/ hm, tak vrácením starého se dá alespoň 30% ušetřit:-P

0/−1
30.4.2018 10:57

L16u97d81v83í18k 70G95a92j67d15o49š45í22k 2775303404832

Spustu hezkých slov, která jsou naprosto k ničemu.

Stačí když kolem vás projede 25 let staré auto a pouhým nadýchnutím jasně poznáte, jakou funkci má ten váš ekoterorismus.

A naučte se, jak se píší česky číslovky. Takhle ze sebe děláte jen troubu, což vašim argumentům na vážnosti moc nepřidá.

0/−2
30.4.2018 15:14

J11i55ř64í 45S59c96h80w28a15c30h 8958714318246

Navýšení spotřeby mezi Euro4 a Euro6 má na svědomí zvětšování aut a přechod na SUV a ne nějaká virtuální ku*vitka.

0/−2
30.4.2018 15:37

J79i39ř71í 59K45ü52h77r 2100946120326

Kurvítko nikdy nikdo neviděl.....

0/−2
30.4.2018 16:55

J45a32n 39K29r98p45e87c 5986453544562

auto musi projit emisemi. pokud je v provozu odchyceno - a nechapu ze se tak nedeje - a ukaze se, ze filtr nefunguje, odebrat TP a to do doby napravy stavu. naprava stavu se provede merenim emisi na stanici mereni emisi (ME) po dolozeni servisniho ukonu spocivajiciho ve vymene ci oprave relevantniho dilu. doklad servisniho ukonu bude soucasti protokolu mereni emisi. v tomto pripade dostane docasnou emisni kontolu kterou bude nutne opakovat po nejmene 3 az max 6ti mesicich u jine stanice ME. v pripade ze opakovanou zkouskou vozidlo neprojde, vyradi se z provozu a se stanici ME ktera docasnou platnou emisni kontrolu vydala se zahaji rizeni o odebrani licence stanice ME. problem se smraodmety vyresen.

+1/−7
30.4.2018 9:32

J95i54n59d42r45i33c21h 88K77u86c47h18a77r 1237964967909

Az na ten doklad (proc bych si DPF nemohl vymenit sam) souhlasim

0/0
30.4.2018 10:14

J68a33n 64K13r86p44e64c 5946573814822

pokud jde o vymenu filtru za 30 a vice tisic, tech 5 stovek je lepsi dat servisu za montaz. 1. je to se zarukou, jak dil tak ukon. v pripade reklamace dilu a neodborne montazi tato reklamace nebude uznana 2. jde o to aby bylo dolozeno, ze skutecne dil byl namontovan a stanice ME se nemohla vymnlouvat, ze to auto vyhovovalo a dil byl montovany az po mereni. do te doby nez neprojdete kontorlou, si dil montujte jak chcete. tato podinka odbodrne montaze/opravy dilu az v pripade zjisteni zavady.

0/0
30.4.2018 10:30

J89i76n72d84r35i79c92h 26K12u48c96h27a67r 1587784217559

Nikoliv. ME má ověřit jediné - že auto splňuje emisní normy. Jak toho bylo dosáhnuto je nepodstatné (pokud to bylo nelegální cestou, je to případ pro policii)

+3/0
30.4.2018 10:41

J54a51n 80K89r67p74e11c 5486623874722

ME dela to co je ji narizeno aby delala. toto narizeni jde kdykoliv zmenit. toto co ja navrhuji je jednoduchy administrativni ukon. uz jen samotna existence takoveho procesu by mela znacny preventivni ucinek blizici se 100% uspesnosti vyrazovani cinklych smradometu aniz by fakticky kdo musel jakoukoliv kontrolni cinnost vykonavat. stacila by jen ta namatkova parkrat do roka, misto buzerovani za prosle lekarnicky.

+1/−2
30.4.2018 10:49

L88u56d55v11í68k 26G41a94j14d56o41š14í38k 2715263974512

1. povolit a utáhnout 4 šrouby a dvě čidla za 500,- je samo o sobě docela nehoráznost.

2. Žádný předpis neříká, že DPF v autě musí být. Takže nevým proč by měl někdo dokládat jeho výměnu. Povinnost je splnit emise a ty bez funkčního DPF nesplníte, čili výměna je tím dána. Na to nepotřebujete extra papír vy byrokrate.

+1/0
30.4.2018 15:21

J31a25n 16K68r75p15e25c 5456363374472

1. je to podminka zaruky. naopak nevydat petikilo a prijit o zaruku na dil o cene desitek tisic zase pijde me jako neuveritelna stupidita. 2. to teda rika. je udivujici, s jakymi znalostmi se lide pousti do debat. navic vase schopnost porozumet vyznamu textu je velice omezena.

0/0
1.5.2018 10:05

V94l81a27s60t77i53m63i24l 75K17r70a22i57s19l 4944233595476

je mi blbě už jenom z toho, že základní diagnostiku by měl dělat cvičený opicoid v uniformě PČR. buzerace na silnicích je fakt málo.

to, že ekotupci tlačí automobilky do nesmyslných limitů, které mění fyzikální vlastnosti splodin a tedy je nutno přidávat další a další fičury (neboli lidově vykur*ítka) je věc stejně k zblití jako ta předchozí.

ekoterorismus a neschopnost ouřadů v praxi Rv

+13/−5
30.4.2018 9:28

J33a57n 62K45r39p31e64c 5456513724502

me je blbe ze smradu a dymu co ty kamna na koleckach vypousti. pokud majitel nema na radnou udrzbu, nema si takove auto kupovat.

+9/−6
30.4.2018 9:36

V86l34a62s10t95i67m76i18l 46K32r21a21i48s53l 4874163495976

hm, zkuste se zamyslet nad tím, proč to tak je. pak vám možná dojde o co v mém příspěvku šlo.

+3/0
30.4.2018 10:15

J96a63n 57K16r50p23e76c 5106703334632

jenze na tom, co pisete ve vasem prispevku vubec nesejde.

0/−2
30.4.2018 10:31

J24i48n32d97r77i34c43h 30K35u32c55h94a27r 1907704247219

Kéž by situace byla takto jednoduchá. Spousta lidí na nové auto nemá, benzínu je v bazarech poskrovnu (pokud nesháníte fabku), ...

0/0
30.4.2018 10:22

Najdete na iDNES.cz