- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ja mam 1 baterku vzdy ve forote. Do vsech mych aut stoji baterka cca 800 az 1000kc. Cili nejakou udrzbu nejak neresim. Baterky dobijim procesorovou nabijeckou 1x rocne. Kdyz se nahodou stane, ze baterka klekne, tak proste vezmu tu baterku, co mam ve forote a jede se dal. Treba u Opelu je ale nevyhoda, ze uzivatel nepozna, ze se baterka vybiji. Startuje to furt normalne a pak jednoho dne, to proste zmeri malej proud, otocite klickem, a nic starter se natvrdo rovnou odpoji , Pritom baterka by jeste motorem otocila...
V článku chybí celkem podstatná zmínka proč mnohdy nová aftermarketová baterie nevydrží to co ta původní z fabriky - mnoho moderních aut má battery management a nová baterka se musí do auta nakódovat. Stále to celkem mnoho lidí (ba co hůř i mechaniků) neví, a když se k tomu připočte nekvalitní baterie sama o sobě (a značka v tom paradoxně nehraje až takovou roli, viz. propad varty) tak je pak o problém postaráno.
Tak treba Ford v roce 2008 prodaval baterie Motorcraft brandovane aka "Ford" a ty mely nejaky "super-reseni" na bazi stribra. Takova baterka opravdu vydrzela v aute v pohode presne 10 let, bez jakekoliv udrzby. Dnes Ford baterka je vlastne Varta. Cena je stejna jako pred 10 lety za motorcraft ale jiz se jedna pouze o obycejnou baterku
Na vojně jsme měli v úloženkách baterky staré 20 let. Já mám v autě baterku 10 let a to je dvoulitrovej nafťák. Stačí málo. Držet baterku pořád nabitou.
Žena má v desetiletém autě původní baterii, některé automobilky používají slušné dodavatele, to jezdí 5000 km ročně a baterie se dobijí jen v autě, nikdy se nepřipojila na externí dobíječku,
parkuje v podzemkách , kde baterie nemrzne
Tak to se připravte, že vám v brzké době jednoho dne zavolá, at ji přijedete odtáhnout.-))
Mam baterii Dynalite 60 Ah ve Škodě Favorit na LPG již od roku 2007. A pořád drží. Tak jsem zvědavý jestli přežije i tuhle zimu. Auto jezdí každý den. Ale jen couračky. Jen cca do 15tis. za rok.
Tak až klekne, doporučuji vyměnit rovnou celé auto. :-)
Můžu potvrdit, po 4,5 letech mi pred tydnem ze dne na den odesla totalne baterie. A to s autem jezdim skoro denne.
Ja si tenkrát schválně nekoupil úplně bezudrzbovou baterku. Staci dolit destilku a drzi dal...
Zajímavé. Já mám v dieselu baterku 66 Ah od výroby, má přes šest let a pořád drží. Dobíjel jsem ji dvakrát za celou dobu. Podle autora by už asi měla být po smrti.
Říká se, že autobaterie z výroby vydrží nejdýl
Je fajn to každé léto opakovat, ale chybí celkem důležité info, že u velké části start/stop aut je potřeba nastavit diagnostikoi že došlo k výměně baterie...
Jakto? To mě zajímá, můžete to specifikovat?