Televizní reklama na rum Captain Morgan musí z obrazovek zmizet. Institucím, které reklamy kontrolují se nelíbí poselství spotu. Podle jejich stanoviska totiž klip propagující známou značku rumu dává najevo, že konzumace alkoholu posiluje sebedůvěru. Upozornil na to web BusinessInsider.com.
Reklama se odehrává na staré pirátské lodi, kde zrovna probíhá párty. Muž, jenž je kapitánem očividně posilněn, je vyobrazen jako pán situace. Jeho tvář je navíc skryta za typickou podobiznou kapitána Morgana.
Během spotu se navíc na obrazovce objeví nápis "Put your capitan face on" v překladu tedy "Nasaď si kapitánovu tvář", což britská komise pro reklamu vyhodnotila jako nepřiměřené podněcování ke konzumaci alkoholu. Z poselství reklamy totiž prý vyplývá, že pokud si kapitánský rum nedáme, hvězdou party se nestaneme.
O stažení reklamy se zasadilo zejména sdružení Alhocol Concern, které se problémy spojenými s konzumací alkoholu zabývá. Podle jejich vyjádření je nezodpovědné zobrazovat konzumaci alkoholu jako způsob k získání větší popularity a sebevědomí.
Společnost Diageo, pod kterou značka Captain Morgan patří, naopak argumentuje tím, že pití alkoholu se ve spotu vůbec neobjevuje. Na konci reklamy se navíc objeví upozornění na konzumaci s rozumem.
Put Your Captain Face On from Joseph Hung on Vimeo.