Boije Ovebrink ho loni na podzim stanovil na 158,828 km/h, evropský šampion ale byl výrazně rychlejší. Nově má hodnotu 171,878 km/h. „Jsem nadšený a rozjančený,“ zářil nový světový rekordman, když ho u modrého tahače z Roudnice obsypaly televizní štáby.
Výsledný čas je průměrem dvou nejrychlejších jízd v obou směrech. Na všechny pokusy měl ideální počasí a suchou dráhu. „Podzim jsme vybrali dobře, výborně se chladí motor,“ pochvaloval si Vršecký.
Rekordy na kolechVe formuli 1 Honda dosáhla rychlosti 400,459 km/h. Rekord zajel v červenci roku 2006 na dně vyschlého solného jezera v americkém Bonneville Alan van der Merwe 26letý Jihoafričan, který v F1 zatím neodjel jediný ostrý závod. V závodech F1 bývá maximum okolo 350 km/h. Nejrychlejší automobil světa, vůz Thurst SSC, poháněný dvěma proudovými motory, dosáhl na dně jezera v Bonneville v roce 1997 rychlosti 1 229 km/h. |
Nakonec, snad půl hodiny po konci akce, zazněl z reproduktorů nový, přepočítaný a zpřesněný údaj o rekordu. A k tomu nadšený výkřik. Tentokrát už se přes 170 km/h dostal.
„Čekal jsem, že se budeme trápit déle, přitom prvním směrem jsme potřebovali jen dva pokusy a nazpátek jen jeden,“ liboval si Vršecký, který u cílové čáry svištěl rychlostí přes 250 km/h. „Do dvou stovek to byla pohoda, pak se otevíraly dveře a truck se celý třásl,“ popisoval.
Do Panenského Týnce se přijel podívat i Tomáš Enge, bývalý pilot formule 1. „Já jsem spíš na menší auta. Asi bych se bál, ale taky bych to zkusil. Určitě to není jednoduché,“ povídal.
Vršecký v současnosti drží dva světové rekordy, ten poprvé překonal v Dubaji v roce 2004 na kilometr s letmým startem. Činí 281,723 km/h. „Pořád je tu ta lákavá třístovka,“ myslí Vršecký na další milník.