Firma původně žádala kvůli komplikacím s podložím navíc 69 milionů. Nakonec se však s ŘSD dohodla na technickém řešení, které by nemělo přesáhnout 10 milionů korun.
Firma obnoví práce na úseku hned zítra. "Pevně věřím, že po dnešním jednání dodavatel udělá maximum pro dokončení stavby ve smluvním termínu," řekl generální ředitel ŘSD Pavel Kočica.
Stavební firma přišla podle ŘSD s technickým řešením, které umožní stavbu zrychlit, a dohnat tak skluz, který tento úsek kvůli sporům o kvalitu podloží proti zbylým modernizovaným úsekům nabral.
Do začátku prosince, kdy by se měly práce na opravách D1 na zimu přerušit, by mělo být hotové provizorní rozšíření silnice. S bouráním současného povrchu vozovky a pokládkou nového by se pak mělo začít na začátku příští stavební sezony na jaře 2014.
Kromě úseku mezi Lhotkou a Velkou Bíteší se D1 modernizuje na dalších třech úsecích mezi Šternovem a Psáři, Loktem a Hořicemi a mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou. Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svojí životností.
Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard korun, počítá se s využitím peněz z Evropské unie, uvedla ČTK.