Na vysoké ceny nápojů a jídla na pražském letišti už několikrát upozorňovala MF DNES.

Na vysoké ceny nápojů a jídla na pražském letišti už několikrát upozorňovala MF DNES. | foto: Profimedia.cz

Letiště Praha vydá mapu drahých restaurací

  • 74
Najít na ruzyňském letišti místo, kde si můžete dát kávu či jídlo a netrnout přitom hrůzou z přemrštěných cen, bude na začátku dubna snazší. Neznamená to však, že by restauratéři začali zlevňovat. To jen Letiště Praha chystá nového průvodce pro cestující.

Rozdělí v něm občerstvovací zařízení v obou terminálech do tří kategorií podle jejich cen.

Na vysoké ceny nápojů a jídla na pražském letišti už několikrát upozorňovala MF DNES. Cestující se podle průvodce dozvědí, ve které restauraci stojí menu do sta, dvou set nebo více korun. "Je to další krok, který bourá mýtus o předraženém letišti," tvrdí mluvčí Letiště Praha Eva Krejčí.

Jenže kvůli tomu, že více než polovinu restaurací ovládá na letišti jediná firma, je například káva v Praze často dražší než na mnohem větších letištích ve Frankfurtu nebo Londýně. Na přemrštěné ceny si stěžují nejen cestující, ale i cestovní kanceláře.

Kampaň má přitáhnout unikající cestující
Před chystanou privatizací se Letiště Praha snaží udělat ze sebe atraktivnější nevěstu – chce přilákat ještě více pasažérů. Vedení letiště letos čeká růst počtu cestujících o 7, 4 procenta na 13,3 milionu, ale míří ještě výše. Poprvé v historii tak bude mít Letiště Praha vlastní reklamu.

V tištěných médiích i na billboardech zejména na Moravě chce oslovit lidi, aby létali do světa právě z Prahy a ne třeba z Vídně. "Chceme lidem vysvětlit, že k nám je lepší spojení. Cestující z Moravy se bohužel hodně bojí cesty po dálnici D1," vysvětlil šéf marketingu Stanislav Zeman.

Vídeňské letiště Schwechat už několik let inzeruje v tuzemských médiích a podle Zemana "utíká" Praze přes Vídeň až dvě stě tisíc lidí ročně. Jen billboardy však nemusí Moravany přesvědčit. Podle šéfa Student Agency Radima Jančury létá z Vídně až třicet pět procent moravských klientů.

A není to jen proto, že je pro ně blíže. "Z Vídně bývají i často lepší ceny a větší nabídka spojení," míní Jančura.

Na dálkových spojích je pro Prahu velkou konkurencí také mnichovské a frankfurtské letiště. Praha se dlouho snaží o získání nových dálkových linek, zatím však od loňského vstupu Delty a jejího spoje do Atlanty žádný nový nepřichází.

"Jednáme s několika dopravci, ale problémem je nedostatek volných letadel pro dálkové lety," říká ředitel pro letecký obchod Jiří Pos. Pro letiště by byly dálkové lety výhodné, jejich letadla přivážejí obvykle více cestujících než menší stroje na evropských linkách, navíc velká část takových pasažérů v Praze dál přestupuje.