Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Prodej aut se mění. Ke Škodovce na kávu a hokej

Prodej aut se mění, už to nejsou jen klasické showrooomy, ale kavárny a butiky v centrech měst, kde často ani nejsou vystavená auta. Koncepci mění i dealerství Škody v Česku.

V dnešním světě aut se už dnes netočí vše jen kolem aut. Samotným prodejem nových vozů už dealeři dávno nevydělávají, mnohem důležitější jsou poprodejní služby, tedy servis a prodej doplňků. S tím se mění i samotné prodejny, už to nejsou obří paláce na okrajích měst, kam se návštěvník zdráhá vstoupit bez očištění bot. Automobilky vědí, že se chování zákazníků změnilo. „Řada zákazníků již coby prvotní zdroje informací nevyhledává kamenné showroomy a díky inovativním službám mohou dokonce uzavřít celý obchod z pohodlí vlastního domova či kanceláře,“ uvádí Tomáš Kotera, mluvčí Škody Auto. 

Vizualizace nového showroomu BMW v pražském Kongresovém centru
Vizualizace nového showroomu BMW v pražském Kongresovém centru

Automobilky se ovšem snaží vymyslet, jak zákazníky do nákladně budovaných showroomů přilákat a udržet je tam. A už vůbec nikomu nepřijde divné, že tam třeba auta vůbec nejsou, nebo nehrají hlavní roli. Tak vypadá třeba pařížský butik luxusní značky DS patřící k Citroënu. Bentley před lety v pětihvězdičkovém luxusním hotelu v Amsterodamu testoval showroom bez aut, zákazníkům tam milionové limuzíny a sportovní kupé a kabriolety prezentovali pomocí videí, brožur, interaktivních nástrojů a laserové videoprojekce. Novým hitem jsou kavárny. Dáte si schůzku v reprezentativním prostředí a u kávy pak objednáte auto. Není to představa zasněných marketérů o prodeji aut v přebohaté Arábii, Londýně nebo Milán. Podobnou automobilovou kavárnu otevřeli před nedávnem v Praze.

Na kafe pro auto

Renocar, dealer prémiové značky BMW, takový „urban store“ otevřel v bývalém Paláci kultury, dnes Kongresovém centru. Prostor v nejvrchnějším podlaží s výhledem na půlku Prahy z pankráckého vršku má být „elegantním prodejním prostředím a místem pro nevšední akce“. Ústředním prvkem je kavárna, k dále obchod s firemními doplňky a nabídka vybraných českých značkových výrobků. Showroom na dohled Vyšehradu zabírá nejen stovky metrů uvnitř budovy, od léta přibyde i venkovní prostor s výhledem až na Hradčany.

Do dnešních autosalonů se pro výběr a koupi nového vozu paradoxně často bez auta není možné téměř dostat, stávají často u výpadovek z města. Nové pojetí, které dnes automobilky razí, to má změnit. Obchody s auty mají být ve městech. 

Vizualizace nového showroomu BMW v pražském Kongresovém centru

„Nachází se v širším centru města a u hlavní dopravní tepny. Hned vedle je také registr řidičů. Lidé tam čekají dlouhou dobu na vyřízení svých požadavků. Jsou to řidiči, kteří si čekání mohou zkrátit právě v Renocaru, dát si zatím třeba kávu. Měl by to být takový meeting point,“ popisuje novou prodejnu BMW jeden z jejích architektů Jan Říčný. „Cílem architektonického návrhu bylo nejen pohodlí, ale také přívětivé prostředí, kam by se běžní kolemjdoucí nebáli vstoupit. Ať už půjdou kolem do stanice metra Vyšehrad, budou se v Kongresovém centru účastnit kongresů anebo se vypraví poslechnout si koncert.“

Ke Škodovce na hokej

Městské obchody s auty nejsou jen nápadem prémiové značky z Mnichova. Menší showroomy v centrech měst případně v obchodních domech nově testuje také Škoda. Ta slaví úspěchy právě s „auto kavárnami“ třeba v Rusku. A inovovat chce i stávající dealerství. V Česku právě dnes otevírá nový „digitální showroom“. Plzeňský prodejce Auto Šmucler tento nový koncept představuje jako vůbec první v Evropě u příležitosti zahájení prodeje nového modelu Scala. Hlavním záměrem je opět lidi do showroomu nalákat a udržet, udělat z prodejen přívětivější prostředí. 

První digitální showroom značky Škoda v ČR otevřen v Plzni
První digitální showroom značky Škoda v ČR otevřen v Plzni
První digitální showroom značky Škoda v ČR otevřen v Plzni

Důraz je kladen na zajímavou prezentaci vozů s pomocí vizualizací, obrazovek, tabletů; Škoda vymyslela „ostrůvky prezentující auto příběhem“, které budou vždy stylizovány s ohledem na zaměření a charakter daného modelu. „Mladoboleslavská automobilka se i tímto krokem připravuje na éru, v níž digitalizace prodejního a servisního kanálu hraje čím dál tím větší roli. Nový koncept showroomu klade důraz na zážitkové programy, které zákazníkům umožní spojit nákup automobilu s edukací, interakcí, zábavou a relaxací,“ shrnuje Tomáš Kotera.„V digitálním showroomu se tak propojuje obchodní prostor v tradičním smyslu toho slova s osobním přístupem a méně formální atmosférou.“ 

Showroomy tak mají být místem pro různé programy pro zákazníky. „Ke Škodovce“ by tak podle představ tvůrců mohli lidé například chodit sledovat mistrovství světa v hokeji. Při trávení volného času si pak třeba koupí auto. Novinkou, na kterou kladou důraz, je relaxační zóna, která má lákat nové zákazníky a těm stávajícím dát důvod k návratu. „Tady mohou návštěvníci komunikovat díky bezplatnému wi-fi připojení, sledovat televizi nebo jen relaxovat u kávy s přáteli.“

„Dnešní digitální zákazník očekává nejen kvalitní produkt, ale i související služby a zážitek, který mu bude ušit na míru, bude personalizovaný,“ vysvětluje Miroslav Holan, vedoucí rozvoje autorizované obchodní sítě značky v ČR. „Nejedná se však o významnou změnu pouze pro zákazníky, především naši autorizovaní partneři se musejí adaptovat na nové trendy dnešní digitální doby,“ dodává.

  • Nejčtenější

Nejhorší je, když sháníte auto narychlo, varuje expert na ojetinový byznys

6. května 2024

Byznys s ojetinami v Česku stále roste. Po období, kdy ceny rostly a auta z druhé ruky šla na...

Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil

7. května 2024  16:43

Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

30. dubna 2024

„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...

Hračka do terénu CFMOTO v akci. Novinku roku jsme zkusili jako první z Česka

30. dubna 2024

Exkluzivně Největší novinka letošního roku je tady. Enduro CFMOTO 450MT jsme vyzkoušeli mezi prvními na světě....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Francouzský kodiaq se otočí na pětníku. Nabídne však milionové svezení?

3. května 2024

Vpředu tříválcová dvanáctistovka, vzadu větší „batoh“. Slavné jméno Renault Espace se vrací v nové...

Kamion před nehodou vůbec nebrzdil, moderní tahač by tragédii zabránil

7. května 2024  16:43

Policie obvinila řidiče za smrtelnou nehodu na D1. Litevský kamioňák narazil do osobního auta a...

Chrám luxusu v novém. Prošmejdili jsme nový Rolls-Royce Cullinan

7. května 2024

Exkluzivně Rolls-Royce vzdal krátce po premiéře svého dnes zdaleka nejprodávnějšího modelu snahu naučit...

Hvězda motorsportu v Praze. V Česku jezdil pod pseudonymem

7. května 2024

Na velkolepou, dva a půl tisíce kilometrů dlouhou cestu se o uplynulém víkendu vydala čtyřicítka...

OBRAZEM: Všechna tato auta západních značek vyrábějí v Číně. Znáte je?

7. května 2024

Zástupci Evropské unie brojí proti dováženým čínským automobilům a zvažují restrikce. Značnou část...

Večerní parťák na koupací rituál: Vyhrajte balíček od sebamed Baby
Večerní parťák na koupací rituál: Vyhrajte balíček od sebamed Baby

Přebalit, vykoupat, umýt hlavu, pořádně promazat celé tělíčko... Skvělým parťákem pro takový večerní rituál je sebamed Baby. Sháníte-li jednoho...

V 59 letech zemřela herečka Simona Postlerová, ještě v sobotu zkoušela

Zemřela divadelní a filmová herečka Simona Postlerová, bylo jí 59 let. Zprávu o úmrtí potvrdil nadační fond Dvojka...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Titěrné sukně i míčky na podpatcích. Zendaya vzkřísila trend tenniscore

S nadsázkou bychom mohli říct, že největší tenisovou událostí tohoto roku je premiéra snímku Rivalové. Aspoň co se módy...

Je to šílený, hodnotily firmy práci řemeslníků, kteří opravili střechu

Po zimě se často ukážou mnohé „vady na kráse“ domu, střechy nevyjímaje. Někdy nezbývá nic jiného než kompletní výměna....

Ukradené auto s AirTagem si našel, ale od policie dostal vynadáno

Vyjít ráno před dům a nenajít tam svůj vůz je noční můrou každého majitele. Do takové nezáviděníhodné situace se dostal...